Tot ce ştim despre Warcraft

Filmul regizat de Duncan Jones va ajunge în cinematografe în martie 2016

Lansată în urmă cu 20 de ani, seria de jocuri Warcraft a devenit un fenomen al industriei de divertisment. A generat un succes financiar impresionant şi o bază de fani ce a ajuns, în jurul anului 2010, la 12 milioane de abonaţi în toată lumea. Un film inspirat din fascinantul univers este aşteptat încă din 2006, în urma anunţului făcut de Blizzard Entertainment şi Legendary Pictures.

Partea amuzantă a istoriei filmului îl are ca protagonist pe Uwe Boll, care şi-a exprimat ferm dorinţa de a fi plasat la cârma producţiei. Realizatorii l-au refuzat însă categoric, iar unul dintre creatorii jocului, Chris Metzen, a ţinut să precizeze atunci că filmul va fi unul plin de acţiune şi violent. „Cu siguranţă nu vom aduce pe marile ecrane o versiune destinată audienţei generale.  Acesta nu este PillowfightCraft”, a punctat el.

Producţia a trecut şi prin mâinile lui Sam Raimi, însă producătorii nu au fost prea mulţumiţi de modul în care a tratat materialul, iar cineastul a preferat să înceapă, în schimb, lucrul la Oz: The Great and Powerful. Când Duncan Jones (Source Code) a fost numit, în ianuarie 2013, în scaunul regizoral, lucrurile au început, în sfârşit, să se lege. Jones a preluat munca de pre-producţie a lui Raimi şi a oferit fanilor, la Comic-Con-ul din 2013, o descriere a unui scurt teaser video, ca mostră a direcţiei creative în care a luat-o proiectul.

La această dată, filmările au fost încheiate, iar realizatorii au făcut lumină, în cadrul prezentării susținute la BlizzCon la începutul lunii noiembrie, în mai multe aspecte ale peliculei. S-a vorbit despre efectele speciale, modul în care a fost abordată povestea, au fost lansate postere şi aduse pe scenă costume din film. 

Povestea filmului şi modul de abordare

Provocarea majoră a constat în selectarea unei singure poveşti din linii narative conţinute de universul Warcraft. Realizatorii s-au oprit totuşi la Primul Război, conflictul înfăţişat la începutul francizei video, dintre oameni şi orci. Însă Jones, un împătimit al jocului, cu multe ore online la activ, a simţit că direcţia abordată inițial de Raimi nu era cea potrivită.

„Era, în opinia, mea, centrată prea mult pe partea umană, a Alianţei. Cred că era mai degrabă o abordare ce îmi părea mie că nu-i pune Orcii într-o lumină prea bună. Aşa cum în joc ai posibilitatea să îţi alegi tabăra, am simţit că este cu adevărat important să facem un film care să permită spectatorului să se plaseze în oricare din părţile implicate, şi să urmărească eroi din ambele părţi”, a declarat cineastul. Viziunea sa explorează, însă, un teritoriu prea puţin cunoscut, în care avem posibilitatea de a înţelege şi a simţi compasiune pentru ambele tabere, lucru rar întâlnit în filmele de război sau cele fantasy, „unde în mod normal monştrii sunt înfăţişaţi ca villaini…”.

Filmul va reda aşadar conflictul dintre conducătorul Orcilor, Durotan şi Anduin Lothar, liderul Alianţei. Se conturează, de asemenea, ascensiunea liderului războinicilor Orci, Orgrim Doomhammer. Ambele tabere au alături un puternic vrăjitor, nume familiare jucătorilor de Warcraft; Khadgar şi Medivh.

Însă în povestea originală a jocului, Orcii vin de pe un alt tărâm: Draenor. Între lumea lor şi cea a oamenilor, Azeroth, s-a deschis un portal. După câteva raiduri pe tărâmul oamenilor, Orcii pornesc spre capitală.

Până aici, este vizibil efortul de a aduce în cinematografe o poveste fidelă lumii Warcraft, însă lucrurile devin şi mai spectaculoase când vine vorba de efectele speciale şi vizuale, şi de efortul actorilor.

În ceea ce priveşte efectele speciale, filmul pare a fi „Avatar şi Lord of the Rings în acelaşi timp” ( Duncan Jones)

Era de aşteptat ca filmul să se bazeze, în mare parte pe elementele „magice” ale graficii computerizate. Jones chiar a spus că, din acest punct de vedere, filmul pare a fi „Avatar şi Lord of the Rings în acelaşi timp”, însă realizatorii nu s-au limitat la crearea pe calculator a lumii Warcraft, ci au investit enorm şi în decoruri, costume, diverse platouri de filmare. Ceea ce vom vedea în final va fi așadar o combinaţie de live-action şi CGI, iar atmosfera se anunţă „întunecată şi veridică”.

Atât în ceea ce priveşte efectele speciale, cât şi interpretarea motion-capture – ce a necesitat luni de zile pentru perfecţionare – faptul că, asemenea majorităţii celor implicaţi în proiect iubesc jocul şi au pierdut multe zile în fascinanta lume, a contat enorm. Şi Bill Westenhofer, specialistul în efecte vizuale al filmului, (premiat cu Oscar pentru contribuţia sa la Life of Pi) este un vechi jucător de Warcraft, dar şi Robert Kazinsky, cel care îl va interpreta pe Orgrim, este un veteran al jocului, cu peste 500 de zile înregistrate online.  

Actorii au trebuit să înveţe să meargă diferit, să se obişnuiască cu latura neobişnuită a orcilor şi modul în care acesta aveau să fie înfăţişaţi (nobili sau agresivi). Spre deosebire de alte filme, aici motion-capture-ul a fost realizat direct pe platou, iar interpreţii orcilor şi ai oamenilor au putut interacţiona pe acelaşi platou, ceea ce a adăugat un plus de realism în jocul acestora. Nu s-a apelat la motion-capture în cazul Garonei (cea alungată din tabăra orcilor şi devenită aliat al oamenilor).

Kazinsky a fost, printre alţii, nevoit să petreacă multe luni de zile antrenându-se alături de un specialist, pentru a învăţa să se mişte precum o creatură de peste doi metri şi aproape 300 kg.

Suntem fani. Am vrut să iasă bine. M-ar distruge dacă filmul ar fi un eşec”, a declarat actorul. Un argument convingător, ce, alături de efortul impresionant al echipei filmului, se transformă într-un garant al reuşitei. „Este un film mare, mare, mare”, a ţinut să puncteze Duncan Jones, justificând astfel şi durata pre-producţiei, ce – alături de lansarea de la sfârșitul lui 2015 a noului film Star Wars – a împins debutul pe marile ecrane în martie 2016. Sperăm că are dreptate şi reacţiile pozitive ale  fanilor Warcraft, dar şi ale celor ce fac cunoştinţă, pentru prima dată, cu acest univers, să depăşească consistent entuziasmul generat până acum de informaţiile oferite despre film.

Actorii şi personajele 

De partea Alianţei:

Anduin Lothar (Travis Fimmel) - Personajul central al Alianţei, cavalerul comandant al forţelor din Stormwind City (capitala Azeroth-ului), un erou ce a sacrificat totul pentru a-şi apăra semenii. Supranumit Leul din Azeroth.

King Llane Wrynn (Dominic Cooper) - Regele Lane este liderul Alianţei din Stormwind, o rază de speranţă în vremuri de restrişte.

Medivh (Ben Foster) - Cunoscut drept “Gardianul”, Medivh este un personaj misterios, retras, un protector al regatului cu puteri formidabile.

Khadgar (Ben Schnetzer) – Khadgar este un tânăr mag, ucenic al lui Medvih. Se îndepărtează de maestrul său atunci când acesta este atras tot mai mult de o forţă a răului ce pune în pericol Azeroth-ul.

Lady Taria (Ruth Negga) – este regina din Stormwind, marea iubire a lui Llane şi cel mai de încredere consilier.

Garona (Paula Patton) – Prinsă între devotamentul pentru Alianţă şi Hoardă, Garona este o puternică şi talentată luptătoare, care trebuie să decidă cui este potrivit să îi ofere loialitatea sa.

De partea Hoardei:

Durotan (Toby Kebbel) – Principalul personaj al Hoardei, Durotan este nobila căpetenie a orcilor, din clanul Frostwolf. El luptă pentru a-şi salva semenii şi familia de la extincţie.

Orgrim (Rob Kazinsky) – Orgrim este mâna dreaptă a lui Durotan, un luptător curajos menit să stăpânească Doomhammer-ul, arma legendară a orcilor.

Blackhand (Clancy Brown) – Cunoscut drept “Distrugătorul”, Blackhand este unul dintre cei mai de temut şi mai impunători  războinici ai orcilor.

Gul’Dan (Daniel Wu) - Gul’Dan este un alt personaj de seamă al Hoardei, stăpânit de o puternică forţă a întunericului.

 

 

Galerie poze