Părerea criticului
Filmele recente de la Hollywood ne-au obişnuit cu eroi de acţiune: solizi şi impenetrabili precum Vin Diesel, stilaţi ca personajele lui Brad Pitt, sfidând concepţiile rasiale precum Samuel L. Jackson sau efebi precum Chris Evans. Îmbrăcaţi în tricouri mulate peste pielea tatuată, sau dimpotrivă, la sacou, aceştia au o misiune clară: să apere lumea de rău. Sarcină pe care, spre deosebire de supereroi, o fac într-un mod mai plauzibil, şi totuşi spectaculos iar pe alocuri inteligent. Eroul din American Assassin nu este agent secret, nici luptător în uniformă de camuflaj, ci chiar un asasin în serviciul CIA.

Putem crede că aceştia nu sunt dintre cei mai carismatici, ba chiar ar fi dintre cei mai discreţi, datorită secretului care înconjoară misiunile lor. Dylan O'Brien face excepţie. Actorul ilustrează viaţa, altfel criptică, a unui asasin, făcându-l carismatic. Ce-i drept cam juvenil pentru rol (sau poate pentru că ne-a rămas în minte din seria The Maze Runer, unde juca rol de adolescent), numai profilul atletic îl recomandă pe Dylan O'Brien într-un rol în care personajul trebuie să dea dovadă de duritate, discreţie şi de o viclenie extremă.

Figura lui O'Brien îl apropie, în haină militară, de soldatul Ryan; însă nu de un luptător Seal sau din beretele verzi. Cu siguranţă nu genul de tip pe care l-ai trimite într-o misiune secretă. Asta este de altfel şi reţinerea agentului Stan Hurley, jucat de Michael Keaton.

Rolul lui Keaton e memorabil: carismatic şi inteligent, Stan Hurley creat de Michael Keaton are combinaţia perfectă de cinism, blazare şi experienţă pentru a ilustra agentul veteran de contrainformaţii - antrenor de spioni şi de asasini.

American Assassin excelează la capitolul acţiune, lupte corp la corp, scene de violenţă nerecomandate copiilor sub 15 ani, urmăriri şi twisturi. Bomba nucleară după care aleargă CIA pentru a nu fi detonată e o găselniţă scenaristica pentru a crea secvenţe spectaculoase.