Sinopsis

Un film care detaliază viața și dragostea unui bărbat din clasa muncitoare, din centrul Angliei.

"Tot ceea ce imi doresc este sa ma distrez. In rest, este propaganda". Aceasta este filozofia de viata a lui Arthur Seaton (Albert Finney), eroul principal al peliculei lui Karel Reisz. Este vorba despre un tanar din clasa muncitoare care trage din greu in fabrica toata saptamana, iar in weekend isi face de cap, imbatindu-se cu bere si lichior, pescuind si culcindu-se cu femei maritate, una dintre ele fiind chiar sotia unui coleg de-al sau. Astfel, obiectivul principal al existentei lui Arthur este acela de a supravietui zilelor lucratoare, pentru a se distra fara limite in weekend. Atunci cand una dintre amantele sale ramane insarcinata, el face eforturi pentru a-i asigura o intrerupere de sarcina fara complicatii, doar pentru ca viata lui de weekend sa nu se schimbe in vreun fel. Placerea lui este intodeauna ceea ce primeaza in momentul in care ia o decizie.
In ciuda distractiilor de care se bucura la fiecare sfarsit de saptamana si a dorintei de a fugi de plictiseala rutinei zilelor de lucru, in cele din urma, Arthur alege sa se insoare cu o femeie din vecinatate.

Pelicula a avut la baza romanul cu acelasi titlu al lui Alan Sillitoe, iar scenele de interior de la locul de munca al eroului au fost filmate chiar in fabrica in care autorul cartii a lucrat in vremea razboiului. Trei nominalizari si trei premii BAFTA (cea mai buna actrita britanica - Rachel Roberts, cel mai bun film britanic, cel mai promitator debut in rol principal - Albert Finney).

"Sâmbătă seara, duminică dimineața urmează modelul propus de două filme ce l-au precedat: Privește înapoi cu mânie și Cabotinul. Reisz a realizat un film în care imaginea și sunetul îmbogățesc continuu povestea. Atmosfera este creată atât de aparatul de filmat - în fundaluri bine definite plastic și în prim-planuri laborios gândite - cât și de actorii care s-au acomodat atât de firesc cu decorurile și costumele. Filmul dovedește autenticitate și invenție discretă, iar efectul vizual este atât de abil conceput, încât și un cadru pe care oricine l-ar fi gândit sec și clar - doi pescari reflectați de suprafața apei - probează faptul că nu este vorba doar de o noutate aparentă a mijloacelor de expresie, ci de un mod propriu prin care regizorul vede lumea." - Gordon Gow - 1960 (Films and Filming).