Părerea criticului
O jucărie (Woody) care gândește și acționează ca un părinte, renunțând la sine, în interesul superior al copilului (expresie pe care am tot auzit-o zilele acestea pe micul ecran în „cazul Sorina”), fiind un fin cunoscător al psihologiei celor mici, dovedind așadar o maturitate pe care multe personaje umane din film nu o au. Teme atât de umane precum nevoia de acceptare, nevoia de a aparține și de a fi iubit (păpușa Gabby Gabby, plus duo-ul de pluș Ducky și Bunny), nevoia de recunoaștere (anxiosul motociclist acrobat Duke Caboom). O răpire, urmată de o misiune de salvare demnă de filmele de acțiune. Un personaj ambiguu moralicește (Gabby Gabby, prima păpușă din universul Toy Story, realizată cu o atenție deosebită la detalii - irizațiile din ochi și modul în care îi strălucește părul sunt deosebite) și o despărțire emoționantă, care poate însemna și finalul seriei, dacă succesul acestui al patrulea film nu îi va determina pe producători să continue seria. Toate aceste elemente menționate mai sus fac ca Toy Story 4 să aibă o poveste semnificativă, sensibilă, în care elementul de umanitate cântărește cel mai greu. Un film care se ridică la înălțimea celorlalte din serie prin complexitatea personajelor, a acțiunii și emoție.

Fanii francizei se temeau că poate populara serie a luat sfârșit atunci când Andy i-a adus pe prietenii săi – Woody, Buzz, Jessie, Slinky și Rex – să locuiască cu fetița Bonnie. Andy a plecat la facultate, iar Woody e loial acum lui Bonnie, noua sa stăpână. Acum Woody e într-o nouă cameră, cu jucării noi, cu un alt copil și de la această premisă pleacă o nouă serie de aventuri.

Woody și celelalte jucării aparțin acum acestei fetițe ajunse acum la vârsta grădiniței. Jucăriile așteaptă cu aceeași transfigurare să își ia fetița micul dejun ca mai apoi să fie luate la joacă. O scenă din dulap cu toate jucăriile arată că toate sunt importante în universul Toy Story.

Prima zi de grădiniță a lui Bonnie vine cu o mare provocare pentru Woodie. Jucăria textilă o va însoți pe fetiță la grădiniță, ca să facă mai ușoară această primă experiență din viața micuței. Acolo, Bonnie va crea din câteva resturi de la gunoi prima ei jucărie, dintr-o furculiță. Forky devine jucăria preferată a lui Bonnie. Woodie trebuie să renunțe la gelozie, cum fetița are această nouă jucărie favorită și să joace un nou rol. Forky, o jucărie improvizată, tâmpițică și cu idei fixe, devine protejata lui Woody, totul pentru binele suprem al fetiței Bonnie. Woody îl va învăța pe Forky cum să devină o jucărie, de ce nu e doar „gunoi” și de ce este important. Faptul că Forky se crede gunoi și că jucăriile însele pot sfârși în cele din urmă în lada de gunoi, face dramatică condiția păpușilor și trezește în spectator amintiri legate de propriile jucării.
Noile personaje Ducky și Bunny, jucării de pluș dintr-un parc de distracții, inseparabile (și la propriu și la figurat), asigură partea de comic relief. Filmul vine și cu personaje creepy, precum cele patru păpuși ventriloc ce fac treaba murdară a lui Gabby Gabby. Dintre noile personaje se mai remarcă Giggle McDimples, cea mai mică păpușică din universul Toy Story, un fel de voce a rațiunii pentru ciobănița Bo Peep. Aceasta va oferi o nouă perspectivă lui Woody când va aduce în discuție așteptările de la viața lor ca jucării.

În 1995, Toy Stoy a marcat o premieră absolută, fiind primul film de animație făcut 100% pe computer. Prima „Poveste a jucăriilor” a devenit cel mai bine vândut film al anului 1995 și a primit numeroase nominalizări la premii prestigioase ale industriei.

La cinci ani distanță, al doilea titlu din serie a fost creat profitând la maximum de evoluția tehnologică, fiind primul film din istorie complet creat și masterizat digital. Iar al treilea film, lansat în 2010, a câștigat premiul Oscar pentru cel mai bun film de animație, alături de un Glob de Aur și un premiu BAFTA la aceeași categorie. Toy Story 4 are aceeași capacitate de a îi captiva pe micii și mai marii spectatori, ajungând la inimile tuturor.