Mica sirenă şi "teroriştii rating-urilor"

Site-uri precum imdb.com şi allocine.fr atrag atenţia asupra comportamentului suspect al utilizatorilor

Remake-ul Mica sirenă/The Little Mermaid s-a lansat global weekend-ul trecut şi a strâns deja aproape 164 de milioane de dolari din încasări (inclusiv 671.000 de lei din România), dar premiera s-a lăsat cu furtuni online. Publicaţia Deadline anunţă că filmul a fost supus unei campanii negative în ţări precum Franţa, Coreea de Sud şi Germania.

Barometrul popularităţii din Statele Unite este fără îndoială RottenTomatoes, iar aici 95% din spectatorii votanţi declară că le-a plăcut filmul. Nu la fel stau lucrurile în alte ţări de pe glob: în Franţa, cel mai mare site dedicat premierelor din cinematografe, allocine.fr, a publicat un avertisment privind numărul neobişnuit de mare de voturi negative. "În acest moment, observăm o repartizare neobişnuită a rating-urilor şi invităm la prudenţă [în a le lua în considerare]. Vă încurajăm să vă formaţi propria opinie în ce priveşte acest film", sună avertismentul de pe allocine.fr (vezi foto mai jos).

Un avertisment similar apare şi pe imdb.com: "Sistemul nostru de rating a detectat o activitate de vot neobişnuită în ce priveşte acest titlu. Pentru a păstra relevanţa sistemului de rating, în acest moment aplicăm o ponderare alternativă". Avertismente similare apar pe site-uri din Marea Britanie, Brazilia şi Mexic, anunţă Deadline.

Trebuie spus că şi pe Cinemagia am avut în acest weekend "activităţi neobişnuite" la pagina filmului Mica sirenă, de unde a trebuit să ştergem mai multe comentarii deosebit de toxice. Numărul de voturi de la pagina acestui film este în continuare foarte mic, dar Cinemagia a văzut pe propria piele ce înseamnă "terorismul rating-urilor" la premiera comediei Două lozuri (2016), când un grup de umor de pe Facebook a lansat o campanie împotriva filmului din simplul motiv că pe afişul său figura Codin Maticiuc. Ce trebuie spus e că avalanşa de rating-uri de o stea pe Cinemagia şi apoi pe imdb.com înainte de premiera propriu-zisă nu a făcut decât să atragă atenţia presei şi să aducă notorietate filmului. Rezultatul? Două lozuri a bătut recordul de spectatori în primul weekend şi a devenit repede unul din foarte puţinele filme româneşti profitabile, urmând să-şi lanseze sequelul, Încă două lozuri, în luna iunie în selecţia festivalului Transilvania.

Revenind la Mica sirenă, pe site-ul german Moviepilot rating-ul filmului a fost la un moment dat chiar subunitar, de doar 0,7, urcând în timpul weekend-ului până la 5. Termenul de "terorism al rating-urilor" a fost utilizat de o analiză a publicaţiei sud-coreene SBS News, care a observat cum, pe site-ul local Naver, cronicile negative ale filmului primeau sute de aprecieri (thumbs up), iar cele pozitive primeau sute de "thumbs down". În ziua premierei rating-ul filmului a fost 1.96, urcând în timpul weekend-ului până la 6.67. Mai mult, pe site-ul chinez Maoyan rating-urile publice la acest film au fost pur şi simplu dezactivate, în stilul clasic chinez.

Cel mai trist lucru legat de această campanie nu este faptul că utilizatorii au opinii negative despre un film, ci faptul că au acele opinii fără ca măcar să fi văzut filmul. Noi am văzut Mica sirenă şi nu ne-a deranjat deloc că în acea lume magică puteau convieţui sirene afroamericane şi asiatice.

Foto: Prinţul Eric şi Mica sirenă ascunzându-se de teroriştii rating-urilor.

Filme