O zi în Badlands: pe platourile de filmare ale serialului AMC

Cinemagia a explorat culisele sângerosului serial despre o lume post-apocaliptică

Dintre serialele disponibile pe posturile TV din România, puţine sunt cele care au mai multă personalitate decât Into the Badlands. O combinaţie de fantasy, arte marţiale şi SF postapocaliptic, serialul AMC şi-a făcut o mulţime de fani de-a lungul primelor două sezoane, cel de-al treilea debutând pe 22 aprilie. Iată mai jos aventura noastră pe platourile de filmare de lângă Dublin.

La iniţiativa postului AMC, în noiembrie Cinemagia a petrecut o întreagă zi pe platourile de filmare ale lui Into the Badlands. Este o experienţă mai mult decât interesantă să vezi în desfăşurare complexul proces prin care cuvintele scrise pe o pagină de hârtie se transformă în acţiune şi emoţie pe micul ecran. O experienţă cu atât mai interesantă cu cât Into the Badlands este una dintre cele mai dificile producţii realizate în prezent pentru televiziune, investind bugete generoase şi multă imaginaţie în costume, recuzită fantezistă, locaţii spectaculoase şi efecte speciale.

Cum a arătat programul nostru de-a lungul acestei zile? Participarea la filmarea unei scene de exterior cu un nou personaj din sezonul trei, o vizită în atelierul de costume, una în atelierul de obiecte de recuzită, antrenament (de pe margine) cu actorii principali, prânzul şi discuţii cu aceştia, vizitarea mai multor locaţii şi, la final, filmarea unei secvenţe de interior. Mai mult decât suficent pentru a vedea cum diverse elemente care de unele singure nu înseamnă mare lucru se pot transforma în "movie magic".

Filmările sezonului trei au loc la câţiva kilometri în afara oraşului Dublin, într-o mică localitate, Kilternan (pronunţat de parcă s-ar scrie Kiltairnan şi cu ultima vocală aproape complet strivită de cei doi "n"). Aici producătorii au avut parte de o mană cerească: un complex turistic a cărui construcţie a încetat din cauza crizei financiare din 2008 şi pe care l-au putut transforma exact cum au vrut. De exemplu, restaurantul luminos a devenit atelier de costume, iar piscina goală a clădirii loc de antrenament pentru dificilele exerciţii fizice ale actorilor principali. Pe generosul teren din jurul complexului au fost construite diverse locaţii, inclusiv câmpul de maci şi giganticul zid ce delimitează teritoriul controlat acum de Văduvă (Emily Beecham, foto), iar dealurile încă verzi din jur au fost folosite pentru secvenţele de exterior.

Este o experienţă mai mult decât revelatoare să parcurgi, într-o singură zi, complicatul proces de producţie. A fost desigur interesant prânzul pe genunchi, cu mâncare servită în caserole de plastic, alături de actorii Daniel Wu (Sunny), Emily Beecham (Văduva), Ally Ioannides (Tilda) şi Orla Brady (Lydia), dar senzaţia că înţelegi ce înseamnă producţia unui serial de anvergură a venit mai degrabă după discuţiile cu echipa de recuzită. Atelierul ocupă o întreagă clădire a complexului turistic, iar aici se creează, de cele mai multe ori de la zero, toate obiectele care apar în cadru.

Aici am aflat că secvenţele din Into the Badlands sunt împărţite, din punctul de vedere al producţiei, în două tipuri, "acţiune" şi "dramă". Pentru fiecare tip se folosesc alte obiecte de recuzită: pentru scenele de acţiune armele sunt făcute din silicon, astfel încât actorii să nu se rănească, iar pentru cele de dramă, în care mai importantă este interpretarea actorilor, se folosesc arme reale. În mirosul de solvenţi şi vopsele, atelierul arată mai degrabă ca laboratorul unui om de ştiinţă nebun, dar extrem de organizat: grămezi de caracatiţe de silicon stau lângă arbalete letale, iar sute de alte arme şi obiecte de culori diferite (specifice fiecărei tabere din serial) sunt atent etichetate şi grupate pentru a fi găsite cât mai uşor. Într-un colţ, două imprimante 3D printează zi şi noapte obiectele necesare pentru secvenţele ce vor fi realizate în zilele următoare.

O discuţie interesantă a avut loc în jurul unei maşini de scris retro, cu un aspect mai mult decât real, deşi era făcută în întregime din silicon. Ei bine, această maşină urma să fie trântită în capul unui personaj la o filmare viitoare, efectele speciale din post-producţie garantând ca lupta să arate credibil pe micul ecran.

O discuţie la fel de interesantă a avut loc în atelierul de costume. Italianul Giovanni Lipari a preluat costumele cu începere de la sezonul doi, când producţia s-a mutat din New Orleans la Dublin. L-am întrebat dacă actorii au vreun cuvânt de spus în ce priveşte costumele şi am aflat că principalul lor feedback priveşte confortul mişcărilor: un costum greu de piele este spectaculos, dar nepractic în timpul unei secvenţe de acţiune, prin urmare croitorii fac o mulţime de eforturi ca să asigure flexibilitate şi libertatea mişcărilor. Oricât de generos este spaţiul atelierului, numărul de costume necesar pentru filmări este atât de mare, încât aici se creează doar modele, iar acestea sunt trimise apoi la ateliere din Ungaria, Polonia şi România pentru producţia propriu-zisă.

Am stat de vorbă şi cu Babou Ceesay, interpretul Pelerinului, un personaj nou, dar cu importanţă majoră în sezonul trei. Secondat de Cressida (Lorraine Toussaint) şi apărat de letalul Castor (Dean-Charles Chapman), Pelerinul zdruncină fragilul echilibru de forţe din Badlands, prezentându-se ca un posibil salvator. Sunt toate şansele ca el să aibă o strânsă legătură cu Azra, legendara civilizaţie pomenită în primele două sezoane şi categoric cel mai mare mister al serialului, de a cărui natură sunt legate destinele mai multor personaje. Cu siguranţă vom afla mai multe despre Pelerin şi Azra pe parcursul celor 16 episoade ale sezonului trei.

Filme
Persoane