Netflix
×
Utilizator
×
Biografie

Regizor francez de film. Licențiat în litere, doctor în drept, el debutează ca avocat, trecând apoi la ziaristică. Începe să colaboreze la scrierea unor scenarii, dintre care se pot aminti: "Intrarea artiștilor", "Remorchere". Ca realizator de lungmetraje se remarcă prin "Amanții din Verona"(1948), operă mult influențată de textul scenaristului Jacques Prevert. Cayatte se impune definitiv prin patru filme "judiciare", realizate în stil tradițional, cu multă abilitate și generozitate: "S-a făcut dreptate" (1950), "Toți suntem asasini" (1952), "Dosarul negru" (1955) și "Înaintea potopului" (1954)- ultimul cel mai reușit dintre ele. Ocărât cel mai adesea de critică, Cayatte a fost îngropat cu mult înainte de sfârșitul carierei sale sub reproșul că practică un cinema presupus a fi necinematografic, păcatul lui capital constând în faptul că exprimă idei, apără teze, recurge la forme de expresie apropiate de ziaristică, că rămâne, în spatele aparatului de filmat, avocatul de la începutul carierei sale. Este foarte regretabil că nu s-a recunoscut destul și apreciat în el omul de bună credință, omul pentru care a face cinema înseamnă o formă esențială a luptei sale. Alte filme: "Ochi pentru ochi", "Oglinda cu două fețe", "Trecerea Rinului", "Viața conjugală", "Riscurile meseriei", "A muri din dragoste", "Nu iese fum fără foc", "Verdict", "Fiecare cu infernul său", "Din rațiuni de stat", "Discutând despre dragoste".