Regizor, actor american, una dintre marile personalități ale filmului mut, a cărei imagine se confundă cu cea a personajelor pe care le creează/ interpretează: megalomanul cinic, extravagantul arogant, impostorul de geniu cu maniere de ofițer prusac și ifose nobiliare de împrumut. Atât existența cât și opera sa constituie o provocare lansată destinului, societății, Hollywoodului, celor care la un moment dat l-au susținut, un pariu făcut cu sine însuși pe care l-a ținut cu riscul de a se autodistruge.
Sfidând constrângerile, convențiile, modelele ( cu excepția unuia singur: D. W. Griffith), el este autorul unor filme foarte personale ce se numără azi printre capodoperele cinematografului. Caracteristicile operelor sale: contradicția ca bază a construcției dramaturgice, (melodramă-naturalism, romantism-cinism, detaliu psihologic-perspectivă epică), fetișizarea autenticității în toate domeniile ( de la decor și interpretare până la desfășurarea unor acțiuni în timp real), propensiunea către exhibiționism (perversiunea, dezmățul, viciul constituie preferințele sale tematice) din filmele: Răzbunarea munților/ Soții orbi, Șperaclul diavolului, Femeile nebune, La curtea imperială din Viena, Rapacitate, Văduva veselă, Simfonia nupțială, Regina Kelly.
A fost supranumit "The Man You Love to Hate". A rămas celebru pentru filmul "Greed", din 1924, cu Zasu Pitts și pentru nominalizarea la premiul Oscar, la categoria rol secundar masculin din filmul "Sunset Boulevard", regizat de Billy Wilder, în 1950. Filmul "Queen Kelly", cu Gloria Swanson, din 1929, regizat de el, a rămas neterminat. A venit la New York în 1909, și-a creat o poveste despre el spunând că este fiul unui nobil prusac, el fiind, de fapt, fiul unui evreu din clasa mijlocie. A primit o stea pentru filme, amplasată în partea de sud, aria 6800, pe Bulevardul Walk of Fame din Hollywood.