Regizor ceh de film și teatru. Absolvent al Institutului de Film din Praga în 1962, lucrează mai întâi la Studioul de filme documentare, unde se remarcă prin simțul acut al observației. "Feroviarii", din 1963, cucerește o medalie de bronz la Veneția, același film, împreună cu "Să-ți trăiești propria viață", din 1963, și "De ce?", din 1964, primind marele premiu la a cincea ediție a "Zilelor filmului de scurtmetraj" de la Karlovy Vary. În 1964 debutează strălucit în lungmetraj, "Curaj pentru fiecare zi" devenind unul din factorii determinanți ai cotiturii ce avea să se numească "Noul val" al cinematografiei cehoslovace. Incursiunea cineastului în profunzimile sufletului omenesc continuă cu un episod din "Micile perle" (1965), apoi cu "Întoarcerea fiului rătăcit" (1966), "Prietenele" (1967), "Sfârșitul preotului" (1967), un episod din "Nopțile pragheze" (1968), "A șaptea zi, a opta noapte" (1969), "Câini și oameni" (1971). Toate aceste filme sunt parabole asupra condiției umane în lumea contemporană, în care intruziunea politicului a modificat, dacă nu chiar denaturat, proporțiile și valorile. Schorm este apoi obligat să părăsească cinematograful, dedicându-se teatrului. În 1988 este rechemat la Studioul Barrandov, unde realizează ultimul său film: "De fapt nu s-a întâmplat nimic."