Netflix
×
Utilizator
×
Biografie

Freddie Francis, pe numele complet Frederick William Francis, s-a născut la data de 22.12.1917, în Islington, Londra, Marea Britanie, și a decedat de complicații după un accident vascular cerebral, la data de 17.03.2007, în Isleworth, Middlesex, Marea Britanie. În ultimii ani de școală, el și-a petrecut cea mai mare parte a timpului scriind o teză despre „viitorul filmului”. La părăsirea școlii s-a alăturat studiourilor britanice Gaumont de la Lime Grove ca ucenic la un fotograf timp de un an învățând despre arta fotografiei. A început să lucreze la filme ca fotograf stabil la Shepherds Bush Studios în 1934, a continuat să realizeze scurtmetraje pentru armata britanică în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Apoi a lucrat la studiourile BIP din Elstree, s-a mutat în British Dominion, unde a devenit asistent de cameră, s-a mutat la Pinewood, iar după serviciul din război, s-a întors la studiourile Shepperton ca să lucreze pentru regizorul Alexander Korda, Powell și Pressburger. De asemenea, a lucrat pentru regizorul John Huston la filmul „Moby Dick” fiind responsabil pentru imagine și efecte speciale. A studiat ingineria, dar și-a schimbat direcția în carieră atunci când a dezvoltat un interes pentru fotografie și cinematografie. A devenit operator de cameră la London Films. A lucrat la mai multe filme pentru Powell & Pressburger și John Huston. A fost cameraman cu iluminare completă din 1956, un exponent remarcabil al cinematografiei britanice „New Wave”. A început să regizeze din 1962, în special filme de groază pentru Hammer și Amicus. A acceptat multe proiecte pentru a-și face un nume, ceea ce a regretat mai târziu, când a devenit oarecum copiat în gen. Cu toate acestea, el a fost un stilist care a creat imagini superioare pentru mai multe filme prost scrise. După ce citea un scenariu, el „fotografia filmul în mintea lui”. Una dintre lucrările sale personale preferate a fost The Skull (1965). Nu îi plăceau prea mult efectele speciale, despre care credea că diminua arta cinematografului. Și-a consolidat reputația după fiecare premiu câștigat: Oscar la categoria Cea mai bună imagine, în 1961 și, respectiv 1990, pentru filmele: Sons and Lovers (1960) și Glory (1989). A lucrat de 8 ori cu Peter Cushing, de 7 ori cu Michael Ripper, la 6 filme și un serial de televiziune. A fost membru al Academiei de Arte și Științe Cinematografice (Filiala Cinematografilor). În plan personal, a fost căsătorit cu Gladys Dorrell, din 1940 până în 1961; au divorțat; au avut un copil; cu Pamela Mann, din 1963 până în 17 martie 2007, la moartea lui; au avut doi copii. A fost tatăl lui Kevin Francis, Gareth și Suzanna.