John Alcott s-a născut la data de 27.11.1930, în Isleworth, Middlesex, Marea Britanie, și a decedat în urma unui infarct la data de 28.07.1986, în Cannes, Alpes-Maritimes, Franța. John Alcott, cineastul premiat cu Oscar, cunoscut mai ales pentru colaborarea cu regizorul Stanley Kubrick, a fost fiul producătorului executiv de film Arthur Alcott, care a deținut controlul producției la studiourile Gainsborough în anii 1940. John Alcott și-a început cariera de film pe post de clapper, cel mai mic membru al echipei de camere. La începutul anilor 1960, el a lucrat cu cameramanul de iluminat și operatorul camerei. Preocupat de focalizare, Alcott a fost responsabil pentru măsurarea distanțelor dintre camera foto și subiectul filmat, ceea ce este esențial în timpul filmărilor, și mai vital, i s-a atribuit sarcina de a regla obiectivul atunci când camera urmărește un subiect. La mijlocul anilor 1960, Alcott era membru al echipei de camere ale maestrului cineast Geoffrey Unsworth, care lucra cu Kubrick la Odiseea spațială 2001 (1968). Când Unsworth a trebuit să părăsească proiectul în timpul filmării, pentru a-și îndeplini alte angajamente, Alcott a devenit cameramanul lui Kubrick. Astfel a început o colaborare care va atinge apogeul un deceniu mai târziu cu filmul Barry Lyndon (1975, Alcott a luat premiul Oscar la categoria Cea mai bună imagine, în 1976). Alcott a preferat iluminarea naturală. Ideile sale au fost perfect corelate cu cele ale lui Kubrick, iar cei doi și-au dezvoltat ideile despre iluminatul „natural” în două filme de referință, Portocala mecanică (1971) și Barry Lyndon, care au încorporat scene filmate în totalitate la lumina lumânărilor. Ideea de a folosi lumina lumânărilor numai pentru iluminare a fost discutată de Alcott și Kubrick după încheierea filmului „2001” pentru filmul planificat al lui Kubrick despre viața lui Napoleon, dar atunci nu exista o lentilă suficient de rapidă. Cinema Products a creat, de asemenea, o baterie de trei lentile care le-a permis lui Kubrick și Alcott să filmeze scenele interioare folosind doar lumina lumânărilor. Trei dintre filmele lui Alcott au fost clasate în top 20 „Cel mai bun film” în perioada 1950-1997 de Societatea Americană a Cinematografilor: „2001” pe locul 3, „Barry Lyndon” pe locul 16 și „A Clockwork” Orange ", pentru care a câștigat Premiul Academiei Britanice, la numărul 19. Alcott a realizat viziunea lui Kubrick evocând picturile lui Corot, Gainsborough și Watteau, creând tablouri superbe. A fost opusul estetic al cubismului evocat de „A Clockwork Orange”, în timp ce realiza ultimul său film pentru Kubrick, The Shining (1980). Alcott, care a făcut filme și reclame de televiziune pentru alți regizori din Marea Britanie, s-a mutat în SUA în 1981, pentru a obține o slujbă constantă ceea ce nu era atunci posibil în industria cinematografică britanică aflată în dificultate. Proiectele sale ca director de imagine au inclus trei filme cu regizorul Stuart Cooper și două filme cu Roger Spottiswoode. Alcott a mai lucrat pentru filmele: My Bloody Valentine (1981), Fort Apache the Bronx (1981), The Beastmaster (1982), Under Fire (1983) și Greystoke: Legenda lui Tarzan, domnul maimuțelor (1984). Ultimul său film, No Way Out (1987), a fost dedicat memoriei sale. A fost membru al British Society of Cinematographers (BSC) din 1976. Societatea Britanică de Cineaști a numit unul dintre premiile sale „Premiul BSC John Alcott ARRI” în onoarea acestui cameraman care a cultivat filmul ca formă de artă.