Biografie

Jorge Lorenzo Guerrero (născut la 4 mai 1987) este un pilot MotoGP spaniol. A fost născut în orașul Palma de Mallorca din Insulele Baleare. A debutat în acest sport la vârsta de 15 ani. Poate fi considerat cel mai bun pilot la categoria 250cc. A câștigat sezoanele 2006 și 2007 la aceasta categorie.

Jorge Lorenzo a fost influențat din copilărie din lumea de motociclete din cauza lucrărilor părinților săi, tatăl său fiind mecanic și mama sa mesageră. La vârsta de trei ani, tatăl său i-a construit o motocicletă și tot la acea vârstă a debutat in Baleare in primul campionat de motocross oficial.

La 5 ani el a descoperit că viitorul său va fi in motociclsmul-viteză. La 6 ani participa la motocross, minicross, trial. La 10 ani era deja campionul Balearelor, nici mai mult și nici mai puțin de 8 ori.

La varsta de 11 ani s-a alăturat echipei Montlau pentru a câștiga cupa Aprilia 50 cc, și desigur, a câștigat. Pana in această zi nimeni nu a batut acest record, fiind cel mai tânăr conducător auto care a câștigat un campionat. În sezonul următor a urcat la cupa Aprilia 125 cc și a câștigat din nou.

La 12 ani a debutat la CEP (Campeonato Español de Velocidad), Campionatul Spaniol de Motociclism-viteză.

La doar 14 ani Jorge s-a înscris la MotoGP 125 cc la cursa de la Jerrez.

În 2002 când a participat cu prima sa echipă, Derbi,a devenit cel mai tânăr conducător auto care a  participat  la un Grand Prix în clasa 125 cc. În acel sezon a încheiat al 21-lea în clasamentul general al piloților.

În 2003 el a obținut prima lui victorie la Derbi în Marele Premiu al Braziliei la 125cc și a terminat al 12-lea in clasamentul general.

În 2004 a câștigat trei Mari Premii și a terminat al 4-lea in clasamentul general.

În 2005, după ce rulează pentru trei sezoane la clasa 125cc, a trecut la clasa 250cc pe o RSW250 Honda Fortuna echipa Honda, al carei director a fost Daniel Amatriain și a fost coechipierul lui Héctor Barberá. În acel an a obținut 6 podiumuri și patru pole position, și a terminat al 5-lea în clasamentul general.

În anul 2006 a schimbat echipa, de la Honda la Aprilia, și a câștigat 8 curse și a obținut titlul mondial.

În 2007 a câștigat din nou campionatul mondial de 250cc mult mai confortabil decat sezonul trecut după ce a câștigat 9 curse, ceea ce i-a dat posibilitatea de a face saltul la MotoGP.

În sezonul 2008 Lorenzo a semnat cu echipa Fiat Yamaha Team și a fost apoi coechipierul multicampionului mondial Valentino Rossi. În timp ce Rossi și Lorenzo a avut aceeași motocicletă, ei au anvelope diferite: Lorenzo utiliza Michelin, Rossi utiliza Bridgestone, după ce a obțintut slabe performanțe cu Michelin în 2007.

Jorge Lorenzo, în 8 martie 2008, a obținut un pole position în prima sa cursă din categoria regină, în Qatar. O zi mai târziu a urcat pe podium pe locul al doilea în spatele lui Casey Stoner si in fata lui Dani Pedrosa. Coechipierului său Valentino Rossi a terminat pe locul al 5-lea cu mai mult de opt secunde față de câștigător.

In a doua cursă a sezonului, la Jerez, a obținut al doilea pole position, din cariera sa la categoria regină.

În Marele Premiu al Portugaliei a câștigat prima sa cursă la MotoGP, după ce au luptat cot la cot cu Valentino Rossi și cu Dani Pedrosa, cursa in care Rossi a terminat al treilea iar Pedrosa al doilea. Și după acea cursă Lorenzo a fost lider în campionat la egalitate cu Pedrosa dar Lorenzo a fost lider pentru că a câștigat ultima cursă.

În Marele Premiu al Chinei in timpul sesiunii de antrenamente  Lorenzo a pierdut controlul motoclicletei și a căzut brutal și a suferit grave leziuni, un ligament rupt, și un os fracturat. El a avut posibilitatea de a participa la cursă și a terminat cursa pe locul 4. Două săptămâni mai târziu, în Le Mans, Lorenzo a suferit două accidente, în sesiuni de practică, dar a reușit locul 2 în cursă. În cursa următoare în Italia s-a prăbușit în timpul cursei de calificare. Următoarea săptămână, în Catalunya a cazut de multe ori și nu a mai putut participa la cursă.

Un alt accident major pentru Lorenzo din 2008 a fost în cursa din Laguna Seca, în primul tur.

În 2009, Jorge Lorenzo si coechipierul său Valentino Rossi, au fost protagonistii uneia dintre cele mai bune curse din ultimii ani, Marele Premiu din Catalunya, când Lorenzo era lider și mai avea doar o curbă, Rossi l-a depășit și a câștigat. După ce a terminat cursa, Jorge a recunoscut că nu regreta infrangerea, fiind invins de un competitor mai bun.