Biografie
Si-a petrecut copilãria în Montreal si Toronto. Încã de atunci a fost atras de magia filmului realizând primul sãu lung-metraj pe când era în a 8-a. În timp ce îsi lua licenta în fizicã la Universitatea Harvard, el a lucrat ca redactor si ilustrator la revista celebrã de umor The Harvard Lampoon si si-a petrecut verile studiind animatia la Sheridan College of Art în Toronto. Dupã ce a realizat un film de 15 minute pentru unul din cursuri în ultimul sãu an de colegiu, a devenit pasionat de regie.

Guterman s-a îndreptat cãtre Los Angeles unde a lucrat în domeniul graficii computerizate, în acelasi timp începându-si cariera în industria filmului în calitate de lector de scenarii pentru producãtorul Joel Silver si redactor pentru Melinda Jason la Columbia Pictures. În 1995 a absolvit USC School of Cinema unde si-a plãtit scoala predându-le studentilor fizica.

În timp ce studia la USC, Guterman a vândut douã scenarii unor studiouri importante si a captat atentia lui Robert Zemeckis si televiziunii HBO fiind co-scenarist la un episod din Tales From the Crypt.

Proiectul sãu de diplomã din anul 1995, Headless!, o comedie neagrã de 35 de minute, a fãcut foarte repede turul agentilor din industria cinematograficã dupã ce a obtinut critici favorabile la Festivalul USC’s First Look si a câstigat marele premiu al juriului la Festivalul de Film Worldfest-Houston International. Ca urmare a acestui succes, Guterman a fost invitat de cãtre Steven Spielberg si Jeffrey Katzenberg sã regizeze primul CD-ROM cu actiune realizat de DreamWorks si Corporatia Microsoft, un joc bazat pe serialul Goosebumps. Acesta i-a adus în schimb o colaborare la filmul Antz (Furnicute) pentru care a regizat câteva secvente memorabile printre care: The March to Battle with the Termites si Patton Speech. Guterman a fost angajat apoi sã regizeze Curious George pentru Imagine si a lucrat un an de zile la dezvoltarea proiectului cu Ron Howard însã, în cele din urmã, filmul nu a mai intrat în productie.

A lucrat cu scenaristii un an de zile la realizarea proiectului Câini si pisici, fiind interesat de combinatia de actiune pe viu si efectele vizuale senzationale si ideea reinventãrii filmului de spionaj prin optica unei înfruntãri între câini si pisici. Secventa test filmatã cu succes de Guterman, a fost cea care a încurajat studiourile Warner Bros. Pictures sã dea undã verde acestui proiect.