Marcia Rodd s-a născut la data de 08.07.1940, în Lyons, Kansas, SUA. A crescut în Tulsa, Oklahoma, și a participat de la o vârstă fragedă la reprezentații de teatru, când a jucat „Priscilla Alden” la un concurs din școală. După absolvirea liceului, ea a studiat dramaturgia la sfârșitul anilor 1950 cu Alvina Krause la Northwestern University, înainte de a merge la New York pentru a urca pe scenă. A jucat comedie la început de carieră. După debutul ei în afara Broadway-ului în musicalul „Oh Say, Can You See !” în 1962, ea a preluat mai multe roluri în programe muzicale, precum „Oh, ce război minunat !” (1964) și „The Mad Show” (1966). După turneele cu „Gentlemen Prefer Blondes” și „Chu Chem”, ea și-a făcut debutul pe Broadway în 1967, în „Love in E Flat”. Au urmat mai multe roluri, ca Daisy Gamble în „On a Clear Day You Can Look Forever” și Viola în „Love and Let Love”. Ea a revenit pe scena off-Broadway și a primit un trofeu Drama Desk după ce a înlocuit-o, după doar o săptămână de la începutul spectacolului, pe Marian Mercer în musicalul din 1968, „Your Own Thing”, care s-a bazat pe „Twelfth Night” de Shakespeare. Ea a continuat să joace rolul și în turneul său din Londra. Prestația ei artistică de valoare, ca spirit liber care fumează iarbă alături de James Coco în comedia clasică din 1969 a lui Neil Simon, „Last of the Red Hot Lovers”, nu a trecut neobservată. A jucat apoi în filme, ca de exemplu: comedia neagră a lui Jules Feiffer, Little Murders (1971) cu Elliott Gould, în comedia-dramă T.R. Baskin, cu Candice Bergen (1971), în serialul de televiziune Toate în familie (1971), în serialul cu Bea Arthur, Maude (1972), în episoade din „Tânărul doctor Kildare”, „Centrul medical” și „Barnaby Jones”, înainte de a primi un rol principal în comedia de familie The Dumplings (1976). Marcia s-a întors pe scenă pentru a juca pe Aldonza într-un turneu din 1971 al producției „Man of La Mancha”. S-a întors apoi pe Coasta de Est și a obținut o nominalizare la Tony pentru muzicalul „Shelter” din 1973. De asemenea, a făcut turnee cu comedia „Rms Riv Vu” în 1973, urmată de rolul amantei Page din „Soțiile vesele din Windor” (1975). Pe lângă rolurile din piesele „Once Upon a Time”, „And If That Mockingbird”, Don't Sing" și "The Goodbye People", ea și-a dezvoltat o reputație puternică ca regizor de scenă în Los Angeles în anii următori, în timp ce, de asemenea, a continuat să joace roluri pe scenă, cum ar fi Golde în "Fiddler on the Roof" și Diana Vreeland în piesa „Full Gallop”. Ea a jucat roluri de soții în seriale de televiziune, precum: The Four Seasons (1984) și Trapper John, MD (1979), și a apărut în producții, precum „Phyllis”, „Quincy”, „Archie Bunker's Place”, „Lou”. Grant, „Laverne & Shirley”, „Flamingo Road”, Night Court, „Highway to Heaven”, „Too Close for Comfort”, „Empty Nest”, „Murder, She Wrote”, „21 Jump Street”, „Doogie Howser”, „Îmbunătățirea locuinței”, „ER”, 13 Queens Boulevard, „Legea familiei”, „Broken at Love”, „The Young and the Restless”, „Open House”, „Grey’s Anatomy”, Kaplan's Korner. În plan personal, ea a fost căsătorită cu Dale W. Hagen, din 1960 până în 1978, când au divorțat. A jucat pentru scurt timp comedianta de film mut Mabel Normand în musicalul „Mack and Mabel”, până când a fost înlocuită de cântăreața Kelly Garrett la insistențele lui Gower Champion. A fost nominalizată la premiul Tony oferit pentru realizări pe Broadway în 1973, la categoria cea mai bună actriță într-un muzical pentru „Shelter”.