Biografie

Michael Schumacher, născut la Hürth-Hermühlheim în Germania pe 3 ianuarie 1969, este un pilot de Formula 1. Statistic, prin prisma celor șapte titluri mondiale câștigate, a celor 91 de victorii, 68 de pole position-uri și 76 de cele mai rapide tururi, Michael Schumacher este considerat drept cel mai bun pilot de Formula 1 din toate timpurile.

În 2006, în urma unui sondaj efectuat de FIA, Michael Schumacher a fost votat de către fanii Formulei 1 drept cel mai popular pilot care a evoluat vreodată în acest sport.

Faptul că de-a lungul carierei a încântat privirile spectatorilor și telespectatorilor cu evoluții de senzație, dar pe de altă parte a fost și implicat într-o serie de scandaluri cauzate de pilotajul său, Michael Schumacher este unul dintre acei oameni pe care ori îl iubești ori îl urăști.

Este căsătorit cu Corinna și are doi copii, Gina Maria și Mick.

Ca urmare a arestării lui Bertrand Gachot, în urma unei altercații cu un taximetrist londonez, s-a creat un loc in echipa Jordan Ford pentru Marele Premiu al Belgiei din 1991, acesta fiind cumpărat de către Willi Weber pentru clientul său. A fost o oportunitate pe care Weber nu dorea să o piardă, în ciuda faptului că Peter Sauber și Mercedes Benz doreau ca Schumacher să debuteze abia în 1993 cu echipa Sauber.

După sesiunea de calificări Michael a obținut al șaptelea timp al zilei, reușind astfel să egaleze cea mai bună performanță a echipei sale, una care debutase în Formula 1 în acel an. Locul obținut în condițiile în care circuitul de la Spa Francorchamps este unul foarte dur pentru tinerii piloți, a șocat pe toată lumea. Cursa nu a fost la fel de bună, din păcate, germanul abandonând în primul tur cu probleme tehnice. Impactul fusese însă făcut.

Andrea de Cesaris, al doilea pilot de la Jordan din Belgia, a spus după cursă, vizibil impresionat de performanța lui Michael, că dacă acesta nu abandona, s-ar fi duelat cu siguranță pentru victorie.

Evoluția de la Spa nu a rămas neobservată de către Tom Walkinshaw, director sportiv la Benetton, care îl cunoștea pe Michael din campionatul de Sport Prototip, acesta recomandându-l imediat lui Flavio Briatore care nu a stat pe gânduri și a cumpărat contractul lui Schumacher de la Jordan.

Perioada 2000 - 2004 a fost una dominată categoric de către Michael Schumacher, germanul trecându-și în cont șapte titluri mondiale, mai multe decât orice alt pilot de Formula 1.

Față de anii precedenți, sezonul 2000 a început foarte bine pentru Schumacher, acesta câștigând primele trei curse ale anului și instalându-se confortabil în poziția de lider al campionatului, având un avantaj de 24 puncte față de rivalul său principal, Mika Häkkinen. Ulterior finlandezul a avut însă puterea de a reduce semnificativ diferența de puncte, beneficiind și de cele trei abandonuri consecutive ale lui Schumacher de la mijlocul sezonului, două dintre ele în primul tur, astfel că odată cu victoria din Marele Premiu al Belgia a preluat conducerea în campionat, Schumacher retrogradând al doilea.

Germanul a avut însă parte de un final de sezon senzațional câștigând la Monza, Indianapolis, Suzuka și Sepang, victoria de la Suzuka fiind cea care i-a adus titlul mondial.

Scăpat de presiunea cauzată de ghinioanele de la finele anilor '90, Michael Schumacher a avut parte de un sezon 2001 care poate fi asemănat unei plimbări în parc, doar David Coulthard încurcând puțin socotelile sale, dar și scoțianul a fost ținut la respect. Al patrulea său titlu mondial a venit la capatul unui an în care a câștigat opt curse și a adunat 123 puncte, 58 mai multe decât ocupantul locului secund în ierahia finală.

Al cincilea titlu mondial a fost câștigat în 2002 la capatul unui sezon în care dominarea a fost și mai categorică decât în anul precent. Michael a câștigat 11 curse, pe atunci record absolut de victorii într-un singur sezon, și a acumulat 144 puncte, un alt record în Formula 1 în acel an. Faptul că a fost declarat campion încă din luna iulie spune multe despre modul în care germanul a dominat campionatul, unul umbrit totuși de decizia echipei sale de a-l retrograda pe Rubens Barrichello pe locul secund în Marele Premiu al Austriei pentru a-i oferi victoria lui Schumacher.

În contradicție cu așteptările tuturor, Michael Schumacher a început foarte prost sezonul 2003, necâștigând nici o cursă în primele trei etape. Mai mult decât atât, în dimineața celei de-a patra etape a primit vestea decesului mamei sale. Totuși decide să concureze, iar la final câștigă cursa, menținându-se în plasa lui Kimi Räikkönen, liderul din acel moment al campionatului și rivalul său la titlul mondial.

A doua parte a sezonului 2003 l-a văzut și pe Juan Pablo Montoya în lupta pentru titlul mondial, astfel că finalul anului se anunța interesant. Până la urmă experiența lui Michael Schumacher și-a spus cuvântul și a câștigat cursele de la Monza și Indianapolis, două curse foarte importante în economia clasamentului final, astfel că înainte de ultima cursă avea nevoie de doar un singur punct pentru a câștiga titlul mondial, punct pe care de altfel l-a și obținut.

Sezonul 2004 a fost copia la indigo a lui 2002, Michael Schumacher reușind chiar mai multe victorii și mai multe puncte decât în 2002, 13 victorii și 148 de puncte de această dată, acestea aducându-i în vitrina cu trofee cel de-al șaptelea titlu mondial.

La finalul cursei contând pentru Marele Premiu al Italiei 2006 care a avut loc la Monza și pe care a câștigat-o, Michael Schumacher și-a anunțat retragerea din activitatea de pilot de Formula 1 la finele sezonului. Locul său la Ferrari a fost luat de către Kimi Räikkönen.

În 2009, după ce pilotul lui Ferrari, Felipe Massa, a suferit un accident serios în timpul Marelui Premiu al Ungariei, presa internațională a scris despre posibila revenire a lui Schumacher pe pistă, până când Massa se va recupera. Iar ceea ce presa anunțase, s-a adeverit la 29 iulie 2009, când Ferrari a dezvăluit că Schumacher a fost ales pentru a-l înlocui pe Massa. S-a anunțat că Schumacher va reveni în Marele Premiu al Europei, pe 23 august 2009, care va avea loc la Valencia. După o serie de teste efectuate cu monopostul pe care Ferrari l-a utilizat în sezonul 2007, și altă serie de teste medicale, Schumacher a anunțat că nu mai poate concura în Formula 1. Germanul acuză dureri la gât în urma unui accident de motocicletă, suferit în luna februarie. În luna decembrie în urma unor zvonuri aparaute în urma achizitionarii echipei Brawn GP de catre Mercedes, în urma plecarii lui Button la McLaren și in urma deciziei de a avea o echipa 100% germană, a confirmat că a semnat un contract pe 3 sezoane cu Mercedes GP, unde va avea un salariu de 7 miloane de euro.