Biografie

Paul Haslinger s-a născut la 11.12.1962, în Linz, Austria. A urmat liceul la Kollegium Aloisianum, o școală iezuită de lângă Linz. După absolvire, a studiat atât la Academia de Muzică din Viena, cât și la Universitatea din Viena. În acest timp a cântat cu trupe și artiști locali. A devenit muzician, producător muzical, compozitor de partituri pentru filme, jocuri video, muzică electronică și ambientală. În 1986, Haslinger s-a alăturat grupului german de muzică electronică Tangerine Dream. În cei 5 ani petrecuți în grup, a înregistrat 15 albume, a participat la 4 turnee internaționale și a colaborat la o serie de coloane sonore, inclusiv Miracle Mile, Near Dark, Shy People, Canyon Dreams. Coloana sonoră pentru Canyon Dreams i-a adus lui Haslinger prima sa nominalizare la Grammy, în 1991. În 1991, Haslinger a părăsit Tangerine Dream și s-a mutat la Los Angeles. La acea vreme, el a lucrat pentru Private Music. În 1994, el a lansat primul său album solo, Future Primitive (Wildcat), urmat de World Without Rules (1996, RGB) și Score (1999, RGB). De-a lungul anilor 1990, Haslinger a colaborat la o serie de proiecte cu diferiți artiști, printre care: trupa electronică franceză Lightware, Brian Williams, alias Lustmord, cântăreții Anna Homler, Nona Hendryx, Jon Hassell. În 1998, Haslinger s-a alăturat echipei din jurul compozitorului de film Graeme Revell. A lucrat ca programator muzical și aranjator la filme, precum: Chinese Box (1999), The Negotiator (1998), The Siege (1998), Pitch Black (2000), Blow (2001), Lara Croft: Tomb Raider (2001). În ultimii ani, el a revenit la unele dintre lucrările sale anterioare în muzică experimentală, colaborând cu Christian Fennesz și alți artiști legați de label-ul britanic Avantgarde Touch. El a colaborat cu regizorul John Stockwell la filmele Crazy/Beautiful, Blue Crush, Into the Blue, Turistas, In The Blood. Haslinger a furnizat scoruri pentru mai multe filme indie și de studio, printre care The Girl Next Door, Crank, Turistas, Shoot Em’ Up, Death Race, Takers, The Three Musketeers, Mysteries of the Unseen World. În 2003, Haslinger a colaborat la filmul Underworld, la Underworld: Rise of the Lycans, la Underworld: Awakening. Cea mai populară piesă a lui Haslinger, „Eternity and a Day”, a fost folosită în mod repetat de-a lungul francizei, iar partitura pentru Underworld: Awakening a primit în 2012 un Film Music Award. Haslinger a compus muzica pentru Resident Evil: The Final Chapter, regizat de Paul WS Anderson (2017). La televiziune, el a compus din 2000 pentru filmul Cheaters, în perioada 2005-2006, pentru Sleeper Cell, care i-a adus prima nominalizare la Primetime Emmy pentru cea mai bună compoziție muzicală pentru o miniserie, film sau special. În 2014, Haslinger a compus pentru serialul Halt and Catch Fire, iar în 2015, pentru seria spin-off The Walking Dead. Din 2005, Haslinger a lucrat pentru jocuri video precum: Far Cry Instincts, Rainbow Six: Vegas, Wolverine, Need for Speed, Siege.