Biografie


''Theodor Halacu-Nicon'' (născut la 17 februarie 1970, Constanța este un artist plastic și regizor de film român.
A îmbrățișat frumosul și s-a dedicat artelor vizuale încă din copilărie, devenind unul dintre cei mai talentați pictori Constănțeni. Începând cu 1989, la București, a studiat pictura și istoria artei la Academia de Arte “Nicolae Grigorescu”, după care, timp de trei ani a urmat cursuri de jurnalism și scenarii la ICS Pennsylvania, SUA . În tot acest răstimp a continuat sa lucreze ca artist plastic, a avut numeroase expoziții de pictură și chiar propria galerie de artă “L’atelier des artes”, în Limassol, Cipru. Cu 1993, a început o nouă etapă a definitivării sale ca artist. a fost regizor secund pentru filmul de lung metraj “Nostradamus” în regia lui Roger Christian, una dintre primele producții străine filmate în România dupa 1989, iar doi ani mai târziu devenea scenarist pentru Alexander Motion Pictures of Netherlands, Mayflower Films England, și regizor pentru divizia FILMNET Europe din Cipru, Lumiere TV. Ca freelancer Theodor Halacu-Nicon a început să lucreze pentru Studiourile Castel ca regizor secund in 1998 pentru “VLAD THE IMPALER”, regizat de Joe Chapelle, apoi in 1999-2000 a inceput colaborarea cu MediaPro ca regizor secund pentru filmul lui Costa Gavras “AMEN” (2002).
În anii urmatori a continuat să colaboreze cu MediaPro pentru o serie de producții hollywoodiene și europene, printre care ”An american Haunting”, ”BloodRayne” și ”House of 9”. Lista realizărilor și “semnăturilor” sale în cinematografie este de-a dreptul impresionantă: “VACUUMS” (2001 - Luke Cresswell & Steve McNicholas, o producție Quincy Jones, Bust The Dust Productions USA și MediaPro Pictures România, “ENTRE CHIENS ET LOUPS” (2001, regia Alexandre Arcady, producție Robert Benmussa, Alexandre Films Paris & MediaPro Pictures Romania), “RÂDEȚI CU OAMENI CA NOI” (2002, PRO TV, producție “Vacanța Mare, Tact & Stress), “BOUDICA” (2003, regia Bill Anderson, producție Gub Neal, Matthew Bird & MediaPro Pictures). "HAUTE TENSION” (2003, Alexandre Films Paris, Robert Benmussa, Alexandre Arcady, Luc Beson & Europa Corp.France), ce a obținut premii la Stiges-Catalonian International Film Festival in 2003, Amsterdam Fantastic Film Festival in 2004, si Golden Trailer Awards in 2005.
În acelasi an perioadă expune ca fotograf, cu un grup de lucrari de portrete bizare, regizate; o expoziție personală de fotografie intitulată “Eclectic”, găzduită de simezele Galeriei de Artă “Avanpost”. La sfarsitul lui 2003 pana la inceputul lui 2005, Theodor Halacu-Nicon participă ca Regizor Secund si Regizor al echipei de Actiune la o serie de producții Internationale: “MADHOUSE” (regia William Butler), “GUNPOWDER TREASON & PLOT” pentru BBC Scotland, (regia Gillies MacKinnon) și “HOUSE OF 9” pentru Bauer Martinez Studios (regia Steven R. Monroe), apoi au urmat BANLIEUE 13 (regia Pierre Morel) al cărui producător este Luc Besson și “BLOODRAYNE” cu Kristanna Locken, Michael Madsen Udo Keir, Meatloaf Aday, Gerladine Chaplin si Sir Ben Kingsley pentru Boll Kino, o coproductie Germno-Canadiana (regia Uwe Boll).
În 2004 Theodor Halacu-Nicon semna regia, scenariul si productia documentarului “VRANCEA”, pentru Consiliul Judetean Vrancea, terminând anul ca regizor secund și regizor al Echipei a 2-ua la “AN AMERICAN HAUNTING” cu Donald Sutherland și Sissy Spacek pentru Midsummer Films Productions (regia Courtney Solomon).
Consacrarea sa ca regizor principal vine odată cu lansarea și succesul producțiilor “BĂIEȚI BUNI” (2005, episoadele 3, 4, 6 și 7) – Pro TV (“Made in Romania” Award) și in 2006 Filmul de lung metraj “TREI FRAȚI DE BELEA” ca cea de-a doua peliculă pentru marele ecran al Grupului Umoristic Vacanța Mare; ca regizor, actor și coscenarist (scenariul fiind semnat de Mugur Mihăescu și Radu Pietreanu).
Tot in 2005, și-a indreptat atentia catre show-rile de divertisment si a regizat producțiile “Mediapark 2005” (ProTv Awards 2005 “Best live show” Award), urmand sa regizeze desfăsurarea artistică a show-lui ProTV 2005 -“10 ANI de PRO TV” unde in cadrul show-lui i-a fost anuntat preimul pentru cel mai bun Serial al anului (Baieti Buni).
In 2006 Theodor Halacu-Nicon a fost artizanul celui mai mare succes de casă al Pro TV – “Dansez pentru tine”, formatul Televista cu titlu original “Bailando por un sueño” după care a urmat producția Prime Time TV “Leana și Costel – Secrete de Familie”, un ultim sezon furtunos al grupului Vacanța Mare in cadrul grilei de programe Pro-TV, iar in 2007 este aproape obligat sa faca un nou film de lung metraj, Musicalul "Poveste de Cartier", al cărui montaj final nu ii aparține.
La inceputul lui 2008, dupa o operatie dificilă ce a constat in reconstruirea urechii interne stângi, Theodor Halacu-Nicon se întoarce ca regizor, coscenarist, scenograf, si operator de cameră pentrul un nou serial TV Prime Time, de aceasta data pentru postul PRIMA TV. Produce ca independent cu RAM Film: „17 – o poveste despre destin”. „17”, acompaniat de muzica trupei "Parazitii" ia cu asalt audienta tânară, care este împartită în reacții asemenea controverselor ce stau la baza povestirii pe care T.H.N. reusește sa o creioneze: O lucrare puternic visuală ce încearca sa atinga limite subliminale din interiorul fiecarui character, si al fiecarui segment de actiune ce sta la baza structurii sale ca un film de peste 8 ore. Mini Serialul ilustrează viața tumultoasă a adolesceților români ai secolului 21, problemele de care aceștia se lovesc zi de zi, visele și speranțele exprimate odata cu un pas important in adolescentă, la 17 ani, înainte de vârsta majoratului. 17 este povestea tulburătoare a unei tinere pe nume Diana. Este o drama despre destin, despre iubire, speranță, dependența fizică și emoțională, abuz și obsesie.
În prezent T.H.N. studiază alte abordari dramatice, si lucrează la o teză al cărui subiect este studiul bazelor interpretării actoricești, înainte ca acesta sa devină saltimbanc, până la interpretarea modernistă minimalistă, realistă a actorului modern, influența culorii in arta plastică și cinematografică, acțiunea sa asupra sezorilor psihici dramatici ai audienței, modul culorilor și al compoziției de a influența momentul dramatic odata expus pe panză, hârtie, pe peliculă sau pe partitura muzicală. Lucrarea "Making Films" este un studiu personal argumentat prin formatul său, cel al unui manual de productțe pentru un film de lung metraj, începand de la scenariu pană la faza finală a distribuției, din unghiul subiectiv al artistului și al operei sale.