Nou venit in lumea regiei de opera, coregraful Vincent Paterson este, in showbiz, un nume supercunoscut. Puternic propulsor al carierei Madonnei, al lui Michael Jackson, a semnat regiile si coregrafiile turneelor lor mondiale, „Blonde Ambition“, respectiv „Bad“. A creat pentru Jackson hit-ul „Smooth Criminal“ din „Moonwalker“. A obtinut numeroase distinctii, a fost nominalizat la Premiul Tony pentru coregrafia la musicalul „Kiss of the Spiderwoman“ de pe Broadway. La Berlin a regizat „Cabaret“, care se joaca de trei ani cu casa inchisa. Numele sau, ca autor al coregrafiei, figureaza pe marele ecran in genericele la „Evita“, „Hook“, „Dancer in the Dark“ (Palme d'Or la Cannes), „Closer“, „The Birdcage“ etc., dar si in televiziune prin filmul „South Pacific“ cu Glenn Close. Ce carte de vizita!
Si totusi, in viata-i inconjurata de vedete pop-rock-dance, Vincent Paterson a simtit de catava vreme o atractie speciala pentru opera. Nu cred ca in mod direct, ci din cauza unei tinere cantarete-actrite, careia i-a regizat un film pe DVD, intitulat simplu „Anna Netrebko: The Woman, The Voice“. Documentarul a urmat lansarii artistei ruse, cu mare succes si reclama, la Festivalul de la Salzburg. Imediat dupa aparitia DVD-ului, Paterson a fost nominalizat pentru un premiu la Montrose Film Festival.