Părerea criticului
Un fiasco semnat Alejandro Chomski este acum pe marile ecrane de la noi: A Beautiful Life, productie care se lauda cu distribuirea mai multor "guest stars", printre care si vedetele autohtone Andreea Marin Banica si Stefan Banica.
"Hai, loveste-ma, loveste-ma" este laitmotivul filmului, care poate fi trecut in cartea recordurilor pentru numarul de replici proaste per minut, infantilitatea dialogului si amatorismul scenariului. Cererea masochista e facuta de catre personajul principal al filmului, Maggie (jucata de Angela Sarafyan), intr-un moment pe care il banuiti deja: cand face sex.
Povestea incepe cu fuga fetei de acasa si travaliul gasirii unui acoperis deasura capului, apoi a unui loc de munca pentru a se putea intretine, dar - de la un moment dat incolo - se concentreaza asupra deviatiei, incat - la final, ramane doar un film despre o fata careia ii place sa fie lovita in timpul actului sexual. Exista niste flashback-uri, dar in loc sa ne lamureasca despre ce i s-a intamplat fetei, ne baga si mai mult in ceata - pentru ca tocmai asta sunt: niste imagini atat de blurate incat nu vezi sau intelegi nimic din ele; abia la final, in timpul unei confruntari fiica-tata se dezleaga misterul.
Scenele celor doua vedete de la noi - Stefan Banica si Andreea Marin Banica - sunt meteorice: aproximativ 4-5 minute Banica si 2-3 Marin; deserviciul pe care agentii celor doi l-au facut vedetelor de la noi (daca or fi existat agenti) este dublu: nu numai ca nu s-au prins ca scenariul este o calamitate, dar au negociat si ca cele doua vedete sa apara pe afis, cu poza si nume...
Personajul lui Banica este amantul lui Bai Ling, peste si mafiot, care in afara de "Don’t ask about my business again ever" - aruncat in fata lui Ling, desi aceasta nu-l intrebase nimic de afaceri, si un "Didn’t I f*** tell you that I don't like visitors in the morning?", mai vorbeste in romaneste la telefon intreband de costul unei "fetite".
Marin are trei replici. Dupa un "Of course!", cere unei subalterne din echipa ei "Haide, fetito, fa-ti treaba" desi fetita nu parea sa stie romaneste, apoi ameninta cu pistolul si zice "Nu te misca, ca-ti zbor creierii, baiete!" lui Jesse Garcia (iubitul lui Maggie in film si - totodata - imigrant din Salvador). Zana acum in rol de fata rea poarta un corset negru, aratand precum protagonista lui Olivier Assayas din Boarding Gate. Dar secventa propriu-zisa e un exemplu de cum nu trebuie sa filmezi: Marin Banica trebuie sa treaca prin spatele a trei personaje cautand ceva in poseta (si evident neavand cum sa scoata teancuri de bancnote, ci un pistol), si dupa ce face acest ocol prin spatele celor din echipa ei ajunge fata in fata cu cel pe care trebuie sa-l someze cu pistolul.
In concluzie, nu ne miram ca dupa esecul cu "Reggaeton"/"Feel the Noise", facut in 2007 de acelasi Chomski, pentru Sony, in 2008 a urmat un altul - "A Beautiful Life". De evitat.
"Hai, loveste-ma, loveste-ma" este laitmotivul filmului, care poate fi trecut in cartea recordurilor pentru numarul de replici proaste per minut, infantilitatea dialogului si amatorismul scenariului. Cererea masochista e facuta de catre personajul principal al filmului, Maggie (jucata de Angela Sarafyan), intr-un moment pe care il banuiti deja: cand face sex.
Povestea incepe cu fuga fetei de acasa si travaliul gasirii unui acoperis deasura capului, apoi a unui loc de munca pentru a se putea intretine, dar - de la un moment dat incolo - se concentreaza asupra deviatiei, incat - la final, ramane doar un film despre o fata careia ii place sa fie lovita in timpul actului sexual. Exista niste flashback-uri, dar in loc sa ne lamureasca despre ce i s-a intamplat fetei, ne baga si mai mult in ceata - pentru ca tocmai asta sunt: niste imagini atat de blurate incat nu vezi sau intelegi nimic din ele; abia la final, in timpul unei confruntari fiica-tata se dezleaga misterul.
Scenele celor doua vedete de la noi - Stefan Banica si Andreea Marin Banica - sunt meteorice: aproximativ 4-5 minute Banica si 2-3 Marin; deserviciul pe care agentii celor doi l-au facut vedetelor de la noi (daca or fi existat agenti) este dublu: nu numai ca nu s-au prins ca scenariul este o calamitate, dar au negociat si ca cele doua vedete sa apara pe afis, cu poza si nume...
Personajul lui Banica este amantul lui Bai Ling, peste si mafiot, care in afara de "Don’t ask about my business again ever" - aruncat in fata lui Ling, desi aceasta nu-l intrebase nimic de afaceri, si un "Didn’t I f*** tell you that I don't like visitors in the morning?", mai vorbeste in romaneste la telefon intreband de costul unei "fetite".
Marin are trei replici. Dupa un "Of course!", cere unei subalterne din echipa ei "Haide, fetito, fa-ti treaba" desi fetita nu parea sa stie romaneste, apoi ameninta cu pistolul si zice "Nu te misca, ca-ti zbor creierii, baiete!" lui Jesse Garcia (iubitul lui Maggie in film si - totodata - imigrant din Salvador). Zana acum in rol de fata rea poarta un corset negru, aratand precum protagonista lui Olivier Assayas din Boarding Gate. Dar secventa propriu-zisa e un exemplu de cum nu trebuie sa filmezi: Marin Banica trebuie sa treaca prin spatele a trei personaje cautand ceva in poseta (si evident neavand cum sa scoata teancuri de bancnote, ci un pistol), si dupa ce face acest ocol prin spatele celor din echipa ei ajunge fata in fata cu cel pe care trebuie sa-l someze cu pistolul.
In concluzie, nu ne miram ca dupa esecul cu "Reggaeton"/"Feel the Noise", facut in 2007 de acelasi Chomski, pentru Sony, in 2008 a urmat un altul - "A Beautiful Life". De evitat.