Comentarii Comentează
  • juan_pablo_de_medellin
    pe 27 Iunie 2024 01:40
    Ca să înțelegi că ești prost,trebuie să-ți meargă mintea... Așa și cu filmul ăsta.
  • Dragos.87
    pe 21 Februarie 2024 00:03
    Foarte intrigant ca intensitate, Kubrick a făcut o treaba bună, un umor într-un dramatism destul de profund..Scene și dialoguri foarte lungi dar atât de macabre într-o subtilitate pe care doar imaginația ți-o oferă de cele mai multe ori..Mi s-a părut totuși, cam prea greu pentru mine dar nu m-a dezamăgit.
  • catrina_george_madalin
    pe 04 Ianuarie 2024 11:31
    Foarte bun. Intra direct in top 3, cred ca alături de shining si barry lyndon(chiar daca prefer filmele mai thriller). Oare guvernul poate ajuta un criminal sa devina un om normal? Sa renunțe la stilul de viata violent? Programul nu are chiar rezultatele așteptate, iar micuțul alex din păcate va afla ca in viata toate au un preț. Iar prețul plătit pentru libertate va fii unul foarte scump. Un film putin ciudat, clar va fii apreciat de o anumita categorie de Oamnei in timp ce alții in vir considera o mizerie. Pt mine este un film pe care sa il vezi într-o noapte la tv. Nota 8
  • user-606ef974ed744
    pe 28 Decembrie 2023 00:24
    CORECT!!! COSMIN 742000 SA ȚI DAM MUIE SI ȚIE SI LU'NEVASTA TA.. SA O LUAM ÎN PULA SA FUGIM CU EA ÎN PULA!!!
    MULTĂ, ENORM DE MULTĂ MUIE COSMIN 742000!!!!
    Filmul e o aberație a unor minți bolnave ca și asta căruia ii dam muie... Capodopera, existentialism, extraordinar....
    Cartea e cu totul altceva, dacă asa și a imaginat Kubrick ecranizarea atunci tre băgat la balamuc.. Trebuia din 71!!!
  • ionut_puiu444
    pe 27 Decembrie 2023 19:50
    Cosmin742000, tu te-ai născut să te piși contra vântului, fir-ai al dracului să fii de retardat mintal ce ești. La multe filme bune tu comentezi că-s mizerii iar la aiureala asta ordinară numită "film" tu ai cuvinte de laudă. Nu știu ce grad de handicap ai, dar sigur ești în fază terminală, futu-ți morții în gură de alienat.
  • galbentheo
    pe 27 Decembrie 2023 03:11
    Mă așteptam la altceva sincer. Morala ce dai aia primești. Nu recomand
  • constantin85
    pe 01 Ianuarie 2023 23:54
    un film fin, cu tenta politica si sociala . Pare ciudat la prima vedere dar e foarte actual. Merita de vazut .
  • dmsteaua
    pe 07 August 2022 14:37
    Am făcut greșeala să vizionez filmul imediat după ce am citit cartea. Mare dezamăgire,cartea m-a fascinat prea mult,iar filmul a părut extrem de dezamăgitor,neridicându-se la valoarea romanului. Multe scene au fost exagerate,false, nu am găsit deloc atmosfera pe care o așteptam. Multe decoruri futuriste,care parcă erau ca nuca în perete,mai ales mesele din bar.Sincer,nu am rezonat deloc cu personajele,nu m-a impresionat cu nimic acest film. Cel mai mult m-a deranjat finalul,diferit față de cel din carte.
  • S3cmy
    pe 23 Septembrie 2021 23:32
    Filmul are la baza un adolescent in varsta de16 ani care sta cu prietenii sai si ii induce pe ei in scene de Ultra violenta.Acest film trebuie sa ia un Oscar macar pentru scenariu sau pentru regie,dialogul este unul foarte bun in care nu stai un an sa intelegi ce se vorbeste,actingul este incredibil,se vede ca actorii vor sa fie acolo.Si a fost r[imul film care sa folosit de Dolby Sound,nota mea este 10/10
  • Horatiucrisan
    pe 14 Martie 2020 23:14
    Portocală mecanică ( nu e vb de echipa de fotbal pentru profani) revăzut dupa 20 de ani mi se pare în continuare un film excelent din punct de vedere a moralei sociale si a secvențelor simboliste care apar la tot pasul. Filmul are valoare mai ales pentru perioada în care a fost realizat prin prisma scenelor cu continut simbolist, fiecare scenă asociată unei bucăți de muzică clasică semnificând ceva. Fără a interpreta aceste semnificații filmul rămâne pentru profani doar o poveste despre violență gratuită și repercusiunile acesteia. În fapt, filmul are semnificații mult mai profunde, sugerând ipocrizia unei societăți pentru care o persoană nu reprezintă altceva decât un plin ce poate fi manipulat. Obligatoriu de vizionat.
  • dalmore
    pe 19 Decembrie 2019 23:40
    10 steluțe dacă vrei să pari telectual și profund
  • cezarika57
    pe 11 August 2018 21:42
    Violența pentru care a fost criticat la premieră este deja modestă după standarde europene
  • cosmin742000
    pe 31 Ianuarie 2017 08:26
    Un film excelent ecranizare a unei carti extraordinare care nu credeam ca ar fi posibil sa fie ecranizata.
  • andystarx
    pe 05 Ianuarie 2017 15:49
    Coloana sonora si interpretarea actorului principal Malcom,plus regia si scenariul au fost bune ! Este un film de top,eu ii acord un 7,am vazut totusi filme mai bune,care nu sunt in top 250 !
  • borisvultur
    pe 05 Decembrie 2016 12:18
    Revăd filmul făcut acum 45 de ani și nu-i găsesc fisuri. E proaspăt, actual, dureros. Oare noi nu suntem niște cobai manipulați adesea? Nu trăim o inerție mecanică? Avem intactă posibilitatea opțiunilor?
  • cineva20001
    pe 05 Noiembrie 2016 00:30
    Eu cred ca cei care spun ca acest film trateaza violenta ca pe ceva normal se inseala ! Filmul nu trateaza violenta ca pe un lucru normal, filmul vrea doar sa spuna ca omul nu are puterea de a schimba felul de a fi al altui om . Un criminal care a stat in inchisoare 20 de ani nu mai omoara alti oameni pentru simplul fapt ca s-a obisnuit cu comportamentul impus de catre gardieni in inchisoare , in rest e acelasi om . E surprinzator faptul ca omul se adapteaza atat de repede unei situatii considerate pana atunci stranii , si invers . Abia astept replay-uri in care sa fiu contrazis
  • doomlol96
    pe 18 August 2016 22:46
    Si capodopera unde-i?

    Umpic dezamagitor, chiar daca nu mi-am facut asteptari mari.
  • eternal_sunshine_of_the_spotless
    pe 15 Aprilie 2016 05:13
    Portocala mecanica, este unul dintre filmele pe care le descoperi si ai impresia ca ai trecut de multe ori pe acolo, dar nu te-ai oprit niciodată. Cumva știi ca urma să-l vezi, insa el te-a găsit la momentul potrivit.
    Un film fascinant care te captivează prin poveste, prin detalii.
  • Stephen2D
    pe 15 Februarie 2016 15:55
                             
  • marian_rughinis
    pe 25 August 2015 18:09
    http://marian-rughinis.blogspot.ro/2015/08/999-de-recenzii-scrise-de-un-fost.html
  • vamp_cupcake
    pe 25 August 2015 16:38
    Un film excentric si captivant . Cu toate ca parerile oamenilor au fost majoritatea pozitive am vrut sa ma conving de realitatea vorbelor si am ajuns la concluzia ca a fost un film reusit . Merita vazut .
  • rughinis_marian
    pe 25 August 2015 00:10
    Formatul nu permite inserarea de fotografii dar puteți consulta publicația apărată de Legea copyright. În rest, un film-capodoperă a unui artist total - Stanley Kubrick, unul din cei mai controversați regizori ai tuturor timpurilor, asasinat la data de 3.3.1999, unul din puținii regizori și scenariști (după umila părere, unicul) ce a regizat numai capodopere de înaltă clasă. 10 pentru Stanley Kubrick, 9,8 pentru Portocala Mecanică, 1 (unu) pentru cinemagia.ro că a copiat.
  • lili22
    pe 15 Aprilie 2015 07:05
    Extrem de socant, violent, facut cu o perfectiune de neegalat si interpretat extrordinar de un actor talentat.Ramane in istoria filmului.
  • XShadowX
    pe 04 Februarie 2015 10:54
    O capodopera a lui Stanley Kubrick ! un MUST SEE si un film cum nu se mai fac in ziua de azi , un crime / thriller adevarat care a fost nominalizat la oscar si a luat si multe alte premii ...
  • Andrei843
    pe 08 Noiembrie 2014 22:34
    Citeam comentariile altor useri si am observat ca se intrebau unii de ce e considerat o capodopera. Pai probabil sunt o gramada de motive, dar eu cred ca este considerat o capodopera atat din cauza subiectului genial, cat si a interpretarilor magistrale, dar mai ales cea a lui Malcolm McDowell. Si in plus, filmul a aparut in 1971, adica acum peste 40 de ani, cand nu se faceau filme cu subiecte atat de delicate din cate stiu eu. De asemenea, filmul contine scene de o violenta foarte mare, scena care iti ramane in minte cel mai bine fiind desigur scena violului din inceputul filmului. Eu sunt de acord cu cei care spun ca acest film este o capodopera, si cu siguranta i-as fi dat oscarul pentru cel mai bun film.
  • mihaifn
    pe 21 August 2014 03:41
    Kubrick este un regizor impresionant care isi lasa amprenta in fiecare scena oricat de superficiala ar parea, de aceea poate parea plictisitor filmul, lucrat fiecare detaliu,lucru care poate deteriora filmul pentru persoanele care au o viziune diferita,dar ,in viziunea mea, un film exceptional despre liberul arbitru, a carui poate inclina balanta foarte mult in fata rivalilor tai
  • evanescence_
    pe 20 Iulie 2014 02:17
    Personal mi-a placut mai mult la Kubrik "The shining" si " Eyes wide shut". Dar ar mai fi " Spartacus" pe care din pacate nu l-am vazut, "Odisee spatiala", "Full metal Jacket".
  • sabinalin
    pe 28 Martie 2014 17:03
    Marii artisti s-au dovedit mai intotdeauna niste vizionari. E cazul, din pacate, si in acest film care anticipeaza excesul de violenta care avea sa cuprinda tanara generatie de la sfarsitul anilor '90, asa-zisa "generatie Pro", generatia crescuta pe calculator, generatia fara idealuri, generatia lipsita de responsabilitati... Mai avem vreo speranta? "Secolul XXI va fi religios sau nu va fi deloc". Nu neaparat religios, cat neaparat unul al credintei in Puterea Binelui. Fara Dumnezeu cel Bun lumea nu poate supravietui...
  • ungreted
    pe 26 Martie 2014 13:19
    Un cazan psihanalitic, cuprinzand excellent suprarealismul. Un ochi
    critic creator surprinzator, inima pentru orice minte care nu se lasa
    delimitata. Mai lipsesc referirile la operele lui Dali ca sa fie un
    supra-cenaclu.

    De vazut pentru putini, de inteles pentru si mai putini.
  • cezarika21
    pe 23 Octombrie 2013 11:49
    "Portocala mecanică" este unul dintre care mai şocante şi dure filme pe care le-am văzut, un film despre plăcerea de a fi violent şi despre reprimarea impulsurilor violente prin suprimarea libertăţii de alegere a omului. Subiectul filmului este următorul: un tânăr criminal, căruia i-au fost reprimate instinctele violente printr-o metodă psihologică experimentală, devine o victimă incapabilă de a se mai apăra, cu o maşinărie în loc de suflet. Autorităţile societăţii sunt mulţumite de rezultat vrând să transforme oamenii într-o masă inertă și fără apărare care să poată fi manevrată după scopurile lor. Lipsit de libertatea de alegere morală între bine şi rău, omul încetează însă a mai fi om.

    Filmul impresionează prin secvenţele de o violenţă extremă intensificate prin culori, prim-planuri ale unor grimase ipocrite (cum e cea în care Alex îl cheamă rânjind pe Dim pentru ca în secvenţa următoare să-l taie cu cuţitul) şi mai ales prin muzica sugestivă. Filmul începe cu o secvenţă care ilustrează clar nebunia: cei patru prieteni se află într-o lăptărie care seamănă cu interiorul unui cavou şi beau lapte cu mescalină pe fundalul marşului funebru al lui Henry Purcell. Scenele violente au ca fundal o muzică veselă din La gazza ladra de Rossini, scenele de sex derulate fast motion pe muzica săltăreaţă din uvertura operei Wilhelm Tell a aceluiaşi Rossini, scenele de viol pe melodia Singin' in the Rain interpretată chiar de violator, iar scenele relaxante pe acordurile Simfoniei a IX-a a lui Beethoven.

    Secvenţele de violenţă abundă, făcând ca filmul să provoace o reacţie de respingere din partea unor spectatori. Violenţa este cenzurată de regizor în anumite momente, dar chiar şi aşa impresionează profund prin imaginile derulate cu încetinitorul şi prin muzica obsedantă. "Portocala mecanică" e un film violent şi dur, care poate provoca repulsie, dar o capodoperă din punct de vedere artistic. El trebuie vizionat de mai multe ori pentru a fi înţeles.
  • cotzofica
    pe 23 Septembrie 2013 11:28
    "Singing in the rain", "Singing in the rain"....
    Un film diferit de majoritatea filmelor, dar cu siguranţă original. Genial mi s-a părut Malcolm McDowell în rolul lui Alex.
  • mihaelatb
    pe 28 Iulie 2013 10:57
    Este un film de referinta ce nu trebuie ratat de nici un cinefil, prezinta printre primii ideea de cum "te poti juca cu mintea oamenilor", Malcom Mc Dowell joaca extraordinar ( mie mi-a placut si ca pozitivul H.G.Welles in Time after time), dar...pentru mine incununarea operei lui Kubrick ramane : 2001: A Space Odyssey . Sa mori din cauza Simfoniilor lui Beethoven, ce maret si ce crud in acelasi timp!
  • cosmin222
    pe 17 Iulie 2013 20:14
    Bai bun film, mult sânje, cartea mi s-a parut mai proasta decat filmul. Si da, cam atat, plus povestea buna.
  • Sebastian96
    pe 02 Iulie 2013 19:02
    Ocupa un loc in clasamentul celor mai bune filme facute vreodata.Actorul principal semana foarte mult cu Evan Peters.Expresiile lui erau uimitoare.Intr-adevar,filmul reflecta adevarata natura a omului.Recomand.
  • reivan
    pe 10 Iunie 2013 20:51
    De ce e Alex un criminal? Principala intrebare , de ce un tanar cult , un spirit liber si puternic ajunge sa fie hulit de societate?
    Kubrick si Burgess au avut opinii contradictori cu privire la conditionarea sociala a eroului. in timp ce Burgess , autorul romanului (senzational) ii acorda credit lui Alex pentru actiunile sale agresive , nebune , criminale , Kubrick muta reflectorul spre societate. Alex nu este un criminal insa , manipulat fiind de sexualitate , abuzurile parintilor si dezaproband normele societatii acesta ajunge sa-si verse frustrarea asupra depravarii oamenilor intr-un mod cinic , cat se poate de cinic.
  • peminemacheamaioana
    pe 09 Aprilie 2013 18:32
    A are deja o tinta, conteaza. am fi inferiori sa-i spunem imoral.
    ce chestie sa te educi cu absurdul,poate numai absurdul facut mecanic poate. altfel de ce nu facem bine. de ce putem dar nu?
  • leo26
    pe 24 Martie 2013 22:26
    Daca asta-i film de nota 10 ne-am dus dracului, am uitat ce inseamna o capodopera. Un film cu nebuni pentru oameni nebuni.
  • Keyna
    pe 01 Martie 2013 22:56
    Nu e vina regizorului sau a actorilor ca filmul nu este 'bun", ci eu cred ca este vina unora dintre voi ca nu-l puteti intelege. Nu vreau sa ofensez pe nimeni, dar cum poate cineva sustine ca asta e o porcarie totala cand foarte multi oameni care au carte nu sunt de aceeasi parere. Nu vi se pare ceva nelalocul lui aici?
  • eko
    pe 28 Ianuarie 2013 22:14
    E prima oara cand vad filmul dupa 42 de ani si pot spune ca este excelent , cred ca este singurul film in care mi-a placut de Malcolm McDowell. Eu unul nu l-am considerat brutal sau revoltator poate la aceea vreme da , este destul de amuzant. Alex a jucat impecabil nu stiu de ce acum la batranete joaca oribil. nota 9
  • MikkaelWolfganger
    pe 01 Ianuarie 2013 15:11
    Mda....Se pare ca pe Malcom McDonald il prind foarte bine rolurile acestea de semipsihopat....iar Kubrica face treaba senztionala...Mi-a placut la culme...Abia astept sa citesc si cartea lui Burgess.
  • pst35
    pe 18 Septembrie 2012 00:12
    Nu prea a fost pentru gustul meu, vad ca este fff laudat si aceste comentarii m-au facut sa-l vizionez, eu nu l-as recomanda...decat daca nu ai alt film in calculator...poate a fost peste intelegerea mea...la timpul lui sigur a avut impact, dar pe mine...in 2012 nu m-a prea "atins".
  • safi
    pe 26 Iulie 2012 19:29
    Imi plac filmele lui Kubrick, dar acesta pur si simplu m-a lasat rece. Nu am ce comenta, in ceea ce priveste interpretarea actorilor sau imaginea filmului. Pentru tema aleasa, totul este ok. Ce nu mi-a placut a fost insasi tema, subiectul si modul de abordare... pur si simplu egal cu 0, pentru mine, dar gusturile nu se discuta! :)
  • karenin08
    pe 09 Iunie 2012 13:19
    Execrabil si sub orice critica!Nu va pierdeti timpul cu acest film!
  • Protoss
    pe 28 Aprilie 2012 00:23
    Este un film mai greu de digerat pentru o mare parte a publicului, ceea ce ma face pe mine sa ma simt bine dupa ce l-am vazut si mi-a placut.
    Lui Joker din Batman ii este frica de Alex
  • alex_il_fenomeno
    pe 21 Aprilie 2012 19:57
    inca un film cutremurator din partea lui Stanley Kubric , o alta productie extrem de inventiva , cu o doza mare de fantezie , dar poate nu imposibil de realizat in viitorul apropiat sau mai indepartat . dar aici trebuie apreciata esenta filmului , povestea , viziunea regizorala , care ne arata ca omul ajunge intotdeauna la origini printr-un fel sau altul , oricat s-ar incerca emanciparea lui fizica sau psihica ! poate ca productia este putin supraestimata , sau nu este asa cum te astepti , insa la final reuseste sa te impresioneze , iar acea linie melodica sa te induca intr-un fel de "transa" , amplificata si de imagini ... cu siguranta , un film de vazut !
  • radu3455
    pe 18 Aprilie 2012 11:24
    un film genial,nemaipomenit mi-a placut extrem de mult iar actorii joaca foarte bine nota 10 cu felicitari
  • margott
    pe 07 Aprilie 2012 12:55
    Genial. N-am vazut chiar toate filmele regizate de Kubrick, dar A Clockwork Orange mi se pare de departe a fi cel mai bun din cele pe care le-am vazut. Film de arta.
  • cosmin_kedii
    pe 17 Martie 2012 07:28
    Adevarata magie a filmului este modul în care Kubrick poate crea simpatie pentru un personaj principal într-adevăr vrednic de dispreţ. Oricum, A Clockwork Orange este în valoare de văzut
  • denis24
    pe 19 Februarie 2012 21:42
    Pentru filme ca asta, merita sa imi pierd timpul..
    Pur si simplu superb. Interpretarea lui Malcolm McDowell este memorabila...pacat ca nu s-a mentinut asa cu timpul.
    Cred ca daca l-as vedea de 10 ori ,tot nu m-as satura.
  • into_the_labyrinth
    pe 29 Ianuarie 2012 02:38
    Un film-eveniment, fără îndoială. Inversarea rolurilor călău-victimă şi problema posibilităţii de a opta, de a avea propriile alegeri nu au părut niciodată mai interesante decât în această dramă (sau acest thriller) cu accente halucinante. Nu contează atât de mult cadrul în care are loc toată povestea sau dacă avem de-a face cu o societate fictivă, cât felul în care personajele construiesc story-ul, tensiunea gradată perfect şi modul extraordinar în care Alex devine, dintr-un tip nemilos şi însetat de sânge, într-o victimă perfectă a unui experiment diabolic. Merită văzut şi revăzut, iar adevărata temă a filmului este (după o părere personală) cum anume eradichezi răul fără a face alt rău. Experienţa cinică nu este o soluţie, fireşte.
  • IulianManea54
    pe 02 Ianuarie 2012 09:55
    Portocala Mecanica este unul din cele mai bune filme ale lui Kubrick (de retinut ca majoritatea filmelor lui au nota destul de mare).
    Referitor la carte, filmul transmite MULT MAI MULTE mesaje fata de ce a vrut sa transmita Burgess. Un lucru e evident: e vorba de sistemul in care traim.
    Kubrick a incercat sa ecranizeze viata unui tanar lipsit de principii care savarseste multe infractiuni, iar in cele din urma este bagat la puscarie. El este convins de guvern sa fie testat si sa scape mai repede de acolo. Ce nu stie el este ca tot tratamentul il va transforma intr-o masinarie mecanica, incapabila sa actioneze dupa propriile decizii. Finalul transmite o stare de bine (referitor la film) si deducem ca nu putem face nimic in cazul in care guvernul, marii oameni si marile puteri vor sa-si bage nasol.
    Cu siguranta filmul este una dintre cele mai mari capodopere din anii '70.
  • andreeeeeeea
    pe 13 Decembrie 2011 21:52
    Cei care au citit cartea vor intelege de ce am dat nota asta.
  • Lulli
    pe 15 Septembrie 2011 19:58
    Sincer mă simt destul de prost să îi dau 8 când văd toate notele de 10 de aici. Mi-a plăcut filmul dar nu ştiu ce să zic...
  • FreakDoll
    pe 20 August 2011 16:57
    Desi au trecut cativa ani de la prima vizionare, A ClockWork Orange reuseste sa-mi capteze atentia la fel ca prima data.
    Dupa ce genericul de inceput ne imobilizeaza privirea prin culoarea rosie folosita, care, parca, prevesteste nebunia din film, ochii albastri care apar pe ecran vin sa accentueze efectul creat. Fiindca sunt frumosi, de un albastru rar intalnit, dar denota clar o dementa.
    Scena urmatoare este si mai ciudata: 4 tineri, unul dintre ei fiind personajul mai sus amintit, costumati ciudat, cu priviri pierdute si suspecte, tin in maini niste pahare mari, pline cu lapte. O persiflare de care numai Kubrick putea da dovada la momentul acela.
    In minutele urmatoare il cunoastem mai bine pe Alex, liderul grupului din care faceau parte el si cei 3 prieteni ai sai, un tanar care suferea de o boala mintala evidenta care se manifesta printr-o violenta diabolica. Gandurile bolnavicioase erau singurele care ii se perindau prin minte, iar faptul ca nu era capabil sa simta o legatura afectiva fata de nici o persoana, ii intuneca si mai mult judecata.
    La un moment dat, tradat de prietenii sai la fel de nebuni, dar care se saturasera de ordinele date de acesta, Alex ajunge in inchisoare, condamnat pentru crima. In clipa in care se iveste oportunitatea de a scapa din acel loc, vicleanul Alex reuseste sa fie ales cobai intr-un program sustinut de minister, care isi propunea, printr-un experiment pe baza de medicamente si vizionare de filme care redau violenta in toate formele ei, sa reprime agresivitatea unui nelegiuit, acesta nemaifiind capabil sa savarseasca vreo fapta care ar fi implicat brutalitatea, desi in mintea lui ar fi existat, in continuare, aceasta intentie.
    Kubrick ne arata cum si cel mai temut criminal poate deveni o victima, sarcasmul de care da dovada viata neavand limite.
    Desi ajunge sa fie compatimit de intreaga societate, psihoza il domina in continuare pe Alex, finalul prezentandu-l "complet vindecat", din punctul lui de vedere. Ce ar fi putut insemna asta in mintea lui? Numai un singur lucru.
    Malcolm McDowell i-a dat viata personajului Alexander DeLarge, reusind sa redea foarte bine alienatia care pusese stapanire pe el. Acesta avea drept animal de companie un sarpe la fel de rece si de perfid ca stapanul sau. Bea numai lapte, desi savarsea cele mai crude fapte. Insa, cel mai scandalos, fara doar si poate, este modul in care se victimizeaza, acesta fiind in acelasi timp si povestitorul filmului. Zambetul lui angelic, realizat cu ajutorul unui singur obraz, ar induce in eroare pe oricine. Scena in care canta "Singing in the rain" in timp ce maltrata doi oameni, este legendara.
    Scenele de violenta si de sex abunda in film, insa Kubrick trece la scena urmatoare exact in momentul in care spectatorul crede ca va vedea ceva explicit. Dialogurile sunt simple, dar de efect. Muzica completeaza excelent toate momentele filmului.
  • xerses
    pe 11 August 2011 22:33
    Un film care te surprinde dar nu in sensul in care o fac filmele americane obinuite sa "vanda" eroi, actiune, artificii...
    Greu de "urmarit" pentru unii, merita urmarit mcar pentru regie si interpretare...daca nu pentru mesaj....
  • smada94
    pe 27 Iunie 2011 18:33
    Pot spune ca nu am mai vazut un asa film in viata mea.Este o capodopera
    Are o tema aparte si o poveste interesanta si controversata pot spune
    Acest film dezvaluie adevarata lume in care traim,o lume condusa de un guvern corupt, politisti idioti,oameni care isi fac singuri dreptate,hoti,criminali si cersetori
  • 93GabiBT
    pe 23 Iunie 2011 17:57
    Este un film din care trebuie avem cate ceva de invatat. Principalul motiv este puterea de a alege. Aici guvernul nu numai ca isi baga coada, dar vrea sa se impuna huliganismului si actelor de violenta, obligand practic un om sa nu aiba sentimente "rele". Actiunea se intampla intr-un viitor destul de sumbru, cu teme specifice totusi anilor 70.

    Personajul principal (Alex DeLarge) a fost creat excelent, fiind unul dintre cele mai cunoscute din istoria filmelor.
  • myncos
    pe 22 Mai 2011 11:48
    un film cult de la care avem ce invata.acest regizor ne prezinta un fapt din viata reala.acest film ne relateaza k o fapta rea nu trece nepedepita .
  • jansic
    pe 04 Mai 2011 20:43
    Citind cartea cu cateva zile inainte de vizionare, nu mai pot aprecia fimul ca sine statator. Prefer cartea, mai ales ca filmul a omis cateva detalii, dupa parerea mea, destul de importante. In plus, lecturand, iti pui imaginatia la lucru, iar cand vezi alte decoruri, alte fete, alte, alte, e putin cam ciudat.
    Dar mi-a placut; mai ales maniera futurista in care regizorul a reusit sa imbrace absolut tot, de la decoruri pana la, de ce nu, replici. Ramane un film bun, cu un mesaj la care ar trebui sa ne gandim ori de cate ori alegem. Caci facem asta zilnic.
    Oare nu suntem si noi niste portocale? Ba da.
  • Vorador
    pe 26 Aprilie 2011 18:11
    Plina de metafore si cadre superb filmate, pelicula captureaza esenta societatii care ne inconjoara, violenta din randul adolescentilor, manipularea mass-mediei si a marilor puteri.Recomand si cartea scrisa de Anthony Burgess
  • adige
    pe 19 Martie 2011 12:33
    Filmul este o capodopera din mai multe puncte de vedere: regie, imagine, sunet, subiect.
    Am fost impresionat de violenta amestecata cu sexualitate, fara leac dupa cum a lansat Kubrick finalul. Oricum preferam ca Alex sa plateasca cu varf si indesat ca Oscar in Bitter Moon a lui Polanski.
    Un film de referinta care intra cu usurinta in avangarda.
  • zgubi
    pe 08 Martie 2011 02:10
    un film conceput dupa o idee sensibila ce se poate incadra cu usurinta si in genul drama.practic tinerii si preocuparile lor absolut eronate din societatea futurista te acapareaza de la inceput pana la finalul filmului cand ti-ai dori ca Alex,personajul principal sa mai faca o scena ,sa nu vina finalul atat de brusc.
    monopolul lui Kubrick se intinde si mai intens si sigur prin Simfonia a IX- a,piesa care se transforma pt personajul principal dintr-una de trimf intr-una de chin.
    A Clockwork Orange ramane fara indoiala o capodopera cinematografica ce merita vazuta si revazuta.
  • ascuturici
    pe 15 Februarie 2011 17:25
    Cel mai bun film al tuturor timpurilor ! Cel mai tare regizor din toate timpurile........................................................................
  • legolas05
    pe 23 Ianuarie 2011 20:27
    un film foarte foarte bun........mi-a placut mult....10
  • TrixKode
    pe 27 Decembrie 2010 01:18
    Nu exista cuvant care sa descrie frumusetea filmului, my little brothers!
  • Sergiu.Lobont
    pe 05 Noiembrie 2010 18:16
    Mi-as spune parerea despre film dar nu am chef sa ma cert cu toti "intelectualii" care ii trimit pe cei care au o alta parere la Twilight. Cand va disparea fenomenul respectiv voi posta fara sa mai dau socoteala tuturor cocalarilor ce vor sa para ceva ce nu sunt, celor cu reactii de genul: "du-te uita-te la Spider-Man" ce sa inteleaga neuronul tau" "mai uita-te la niste filme si pe urma revino" sau de genul lui unknown28 cu "se vede ca nu le ai cu filmele". Trebuie sa invatati sa raspundeti celor cu pareri diferite altfel decat cu replici care sa scoata in evidenta intelectul vostru precar.
  • cetateanu
    pe 25 Octombrie 2010 14:10
    In Anglia viitorului apropiat, o banda de tineri se distreaza in fiecare seara batand si violand victime fara ajutor. Alex, unul dintre baietii din banda, dezaproba o parte din cele intamplate, asa ca ai lui il abandoneaza in mainile politiei. Este incarcerat, dar pentru a-si reduce pedeapsa, este de acord cu un tip de tratament prin care ii este "spalat" creierul si astfel este schimbat - ajunge sa urasca violenta si tot ceea ce presupune ea. Insa dupa ce este eliberat, vechii sai prieteni il asteapta, iar revederea nu promite a fi prea placuta.
    In ciuda opiniei generale cum ca Alex este un personaj rau, negativ si violent, as indrazni sa afirm ca de fapt el este simplu, un OM. Diferenta dintre el si marea masa este lipsa de ipocrizie si sinceritatea actiunilor sale. Toti oameni sunt violenti. Toti dorim la un moment dat raul unui seaman, ceea ce ne opreste este constiinta, tot o forma de manipulare fina indusa de religie. Prin spalarea creierului n-au facut altceva decat sa-i blocheze instinctul de supravietuire. L-au transformat intr-un miel si apoi l-au aruncat in mijlocul haitei de lupi, ca dovada razbunarile celor pe care i-a ranit intr-un fel sau altul. Nu poti sa intervi impotriva naturii in mod artificial. Omul este tot un animal, un vanator, un luptator, dar superior prin virtutea autocontrolului.
    Filmul asta e o lectie sociala, fara perdea, fara menajamente, cat se poate de driect, cu scene realiste si incredibil de indraznet, nu pentru vremea la care a fost filmat (adesea subestimata si considerata naiva), ci mai ales in prezent cand ne aflam in apogeul erei manipularii la scara larga. Delicios filmul, vizionare placuta!
  • NightChild
    pe 16 Octombrie 2010 11:11
    Intradevar nu se mai fac astfel de filme. Am fost putin dezamagit felul in care sa terminat. Am fost foarte surprins cand am vazut ca Malcolm McDowell il interpreteaza pe Alex, era foarte tanar la vremea aia.
  • izzie
    pe 14 Septembrie 2010 14:15
    dur dar realist.intriga,violenta,absurd....un film extraordinar!
  • alexandru_d
    pe 09 Septembrie 2010 21:43
    Un film dur, nu ma asteptam la urmari atat de drastice a rezultatelor deoarece "echipa" parea a avea o filosofie. "Un model" care reflecta intentiile gandite ale unei persoane doar pentru binele si distractia proprie. Imi revin in minte spusele profesorului de psihologie dintr-a X-a, temperamentul unui om nu se schimba niciodata desi aici totul a fost facut cu un singur scop ... libertate and go on. O productie pe care o voi revedea cu siguranta.
  • klaudya_e
    pe 06 Septembrie 2010 23:05
    Teoria lui Anthony Burgess cum ca omul are posibilitatea sa aleaga ce se intampla cu viata lui, contrara lui Cesare Lombroso care sustine ca, criminalitatea este innascuta este pusa in scena magistral de catre Stanley Kubrick. Totul impresionaza inca de la generic (culoarea rosu intens nu poate decat sa te duca cu gandul la o pasiune obsedanta), muzica atent aleasa specifica filmelor lui Kubrick, costumele frapeaza, majoritatea scenelor socheaza...un film care nu poate fi egalat
  • ghost90
    pe 31 August 2010 12:25
    in opinia mea cea mai mare capodopera a celui mai bun regizor ever...nu este doar un film ci poate fi considerat pana si o lectie de viata...toate detaliile,dialogul si scenele memorabile fac din acest film o adevarata capodopera cinematografica.Cine nu a vazut A Clockwork Orange nu poate sa-si asume titlul de cinefil
  • andreyuzzu
    pe 30 August 2010 01:03
    E incredibil cat de modern e dupa 39 de ani si cat va mai ramane asa. Numai un geniu putea face asa ceva. Poate doar Fellini sa se apropie de Kubrick la filme moderne care au ramas in istorie dar la un nivel mai mic.
  • Ammelie
    pe 10 Mai 2010 17:33
    Un film foarte bine realizat, dupa o carte exceptionala. Trebuie sa recunosc, nu ma asteptam la o atat de fidela transpunere a cartii (mai ales din punct de vedere al libajului), dar Kubrick a reusit asta cu usurinta. Decorurile sunt impresionante prin originalitate si simbolism, iar cadrele sunt taiate atat de bine, incat par fotografii de arta.
    Dincolo de forma, avem fondul: Cat de mult esti definit de societate, pana in ce punct te poti revolta, vrei/poti sa te schimbi - si care e pretul? O disecare a mintii umane si a societatii care te lasa cu un gust amar; nu filmul, ci lumea este violenta.
    Un film cult, intr-adevar. 8/10
  • Ynspy
    pe 28 Martie 2010 19:09
    o realizare exceptionala, un film cum rar se mai fac in zilele noastre...stanley kubrick ataca prin acest film tentativele societatii de a manipula populatia,utilizeaza procedee de o duritate ridicata,scene sangeroase,insa cum altfel ar putea atrage atentia in acest sens...?pe de alta parte personajul Alexander este exemplul faptului ca nici un experiment stintific nu poate schimba firea umana..un film din care ai ce invata si care nu va fi niciodata o pierdere de vreme...:d
  • danonino
    pe 26 Martie 2010 23:44
    Nu inteleg de ce e considerat o capodopera.

    Partile bune ar fi urmatoarele:
    - Natura violenta a omului este reprezentata bine de film. Aici, violenta este intensificata si de nebunie. Foarte violent, dar si nebun.Mai apare si violenta din dorinta de razbunare.
    - Ideea unui program de reabilitare rapida este noua.
    - Malcom McDowell isi joaca rolul bine in scenele violente. Are voce si o intonatie potrivita naratiunii.
    - simfoniile
    Partile proaste:
    - costumatiile bizare. Sunt hidoase. Am inteles ideea de o lume futurista, dar e hidos.
    - decorul laptariei. La ce ajuta bizareria asta?
    - actorii din rolurile secundare sunt slabi, foarte slabi. Ce-s cu vocile alea si figurile alea atat de prost fortate pe chipul lor?!
    - scenariul. Dialogurile sunt pur si simplu slabe. Fade. Discutia lui Alex cu parintii lui si cu adoptatul ala.... oribila.
    - Malcom McDowell in interactiunea sa cu celelalte personaje, prin dialogul cu ele, este neconvingator.

    In legatura cu puterea de a alege, i-au venit in minte tot felul de atrocitati, si a ales sa le puna in aplicare. Insa toata lumea discuta despre puterea de a alege pe care aparatul o sustrage, oare de ce? Pentru ca alegerile lui din trecut au omorat oameni si au violat femei?
    Nu mi se pare o capodopera si nici chiar un film bun. E doar o pelicula decenta, putea sa fie ceva mai mult de atat
  • veronica210
    pe 24 Martie 2010 11:07
    inca si acum sunt socata de "a clockwork orange"..m-a marcat pur si simplu. ..Ce sa mai,acesta e un film care se apropie de perfectiune.un film din genul celor pe care le consider astazi memorabile.filmul meu preferat..De Alex , marturisesc cu mana pe inima ca m’am indragostit. Oricat de scandalos e personajul, si cat de brutale faptele lui, are un farmec greu de explicat.....
  • mvpsebi
    pe 21 Martie 2010 17:10
    E filmul meu favorit, nu cred ca exagerez cu nimic cand spun ca este de asemenea si unul din cele mai bune facute vreodata. Mereu atent pana la cel mai mic detaliu, n-ai ce sa-i reprosezi lui Kubrick in legatura cu ce reuseste aici. Mesajul, scenariul, imaginea, actorii, coloana sonora, totul pare perfect. O opera de mare impact psihic, o opera a unui geniu, o opera de arta!
  • movie4
    pe 18 Februarie 2010 15:51
    capodopera kubrick e genial
    malcom mcdowell un actor de nota 20
  • Kanedel
    pe 01 Februarie 2010 09:35
    Nu este genul meu si punct...,or juca bine actorii,o fi ideea geniala,...,insa nu e genul meu,...violenta,violenta,nebunie,...atmosfera stranie,ciudata...cam urat.Asta este impresia ce mi-a dat-o.
  • marcusARCUS
    pe 13 Noiembrie 2009 21:48
    Unul dintre cele mai bune filme din istoria SF si de ce nu si din istoria filmului...
  • trainspottingbabe
    pe 05 Iulie 2009 18:13
    O capodopera care nu are cum sa fie cenzurata.. asa este viata .. traiesti clipa facand rau, iti suporti pedeapsa o eternitate. Un lucru este clar:lumea este plina de Alexander-i.. Personajul nu este o fictiune, ci ami degraba ideea ca omul fara constiinta nu se poate schimba cu adevarat-nici macar fortat-.. Dupa filmul asta, 'laptele' are parca alt gust.. U
  • alali
    pe 01 Iunie 2009 21:34
    Kubrick regizand propriul lui Clockwork Orange; referire stricta la modul cum a fost facuta aceasta adaptare pentru ecran. Burgess, desi in prima faza a fost incantat de cum a decurs ecranizarea, in momentul cand a fost lasat singur sa se confrunte cu parerile critice argumentate, dar mai ales cu consecintele difuzarii publice a acestui film, a constientizat care sunt diferentele subtile care au transformat opera sa in ceva total diferit. Dezamagirea acestuia a fost atat de mare incat a ajus sa-si renege capodopera vietii sale si una dintre cele mai importante carti din literatura engleza. Regizorul a fost si el lovit de aceleasi efecte nefaste starnite de difuzarea lungmetrajului publicului larg. A decis, fara ca sa se consulte cu nimeni, sa retraga pelicula din cinemaurile engleze, aceasta neputand fi vazuta in tara natala a cineastului pana tarziu dupa disparitia acestuia.
    Pentru a realiza nuantele nefaste care au schimbat radical povestea, ar trebui facuta o analiza matematica, pe text, atat cel din nuvela cat si pe cel din scenariul filmului.
    Primul lucru ce nu are cum sa nu fie observat, este alterarea intregului decor, al tuturor scenelor ce sunt transpuse din carte pe ecran. Beneficiind de un vid descriptiv a cadrului de desfasurare a actiunilor, Kubrick regandeste intr-un mod pornografic, intreaga lume in care se invarte Alex, (Malcolm McDowell). De la cafeneaua stil bistro in care isi consuma laptele plus, pana la casa plina de antichitati a batranei cu pisici, totul e doar despre sex si cu reprezentari explicite. Arma crimei este si ea modificata cu un scop anume de catre regizor.
    Suferint de acelasi simptom ca si decorul, personajele secundare au si ele parte de "imbunatatiri". Unele, cele ce reprezentau oameni comuni, muncitori sau functionari, devin un fel de caricaturi triste. Mama, cea care ofteaza pe la usi, in carte, aici pare o scolarita perversa si intarziata ca varsta. Inspectorul insarcinat cu supravegherea tanarului delicvent devine si el din omul obosit si groaznic (ca aspect, neingrijit adica), un portret tipic de functionar, aici pare un proxenet smecher mai perfid chiar si decat Alex.
    Omisiunile sunt si ele omniprezente si e oarecum normal pentru un film ce are un timp limitat, sa nu surprinda toata cartea in detaliu. Problema e ca se elimina chiar partile ce intruchipeaza decenta si normalitatea, conflictul intre cele doua lumi. Apare bataia betivului in film, dar nu si a batranului profesor, cel cu cartile sub brat. Pete, unul din "gaskari", unicul care isi gaseste o cale, este lasat in suspensie, nemai prezentandu-se finalitatea povestii sale. Cea de a doua crima, cea din celula nu este nici macar mentionata ca nota de subsol, probabil pentru a nu marca definitv personajul ce trebuie oarecum compatimit ulterior.
    Capelanul inchisorii, un caracter oscilant ce probabil face pentru prima data in viata ceea ce e corect, moral vorbind, un personaj avid de putere si functie care pierde orice speranta sa isi realizeze visul, este prezentat fix fara aceasta parte moralizatoare.
    Alte puncte unde Kubrick editeaza "fara drepturi de autor" ar fi: seful inchisorii, o gluma lipsita de umor; limbajul unic al acestei opere, exceptionala realizare a lui Burgess, care aici este folosit speculativ, (nicidecum asa cum fusese el gandit de cel ce-l inventase, un paravan care sa-i protejeze cititorii de aceasta natie indepartata si necunoscuta ce vorbeste limbi straine); ori coruperea minorelor din magazinul de muzica, imposibil de ecranizat, insa nu se pune problema omiterii ei, sfarssind in film ca o partida de sex in trei, nimic ilegal, cel mult dpdv etic, discutabil.
    Si sa nu uitam crima. O manifestare plina de sarg in film, personajul lui Alex ucigand cu sete, este realizat astfel din cauza ambientului in care este incadrat acesta in momentul fatidic si nu pentru ca asa l-a imaginat creatorul sau.
    Discutia ultimului capitol sa o tratam cu mai multa indulgenta si sa acceptam explicatia conform careia adaptarea s-a facut dupa varianta americana a cartii, desi orice regizor implicat 100% in proiect face o minima documentare inainte si nu declara ca nu avea cunostinta de o astfel de situatie..
    Concluzie a tot ceea ce am enumerat mai sus e ca filmul are o directie clara, aceea de a transforma un caz particular, izolat si extrem, un simptom mai exact, intr-o boala acuta, generalizata. Intreaga discutie prin care se incearca semnalarea unei posibile viitoare disfunctionalitati a intregului aparat de justitie si/sau de conducere, ce risca sa subjuge, pe nesimtite intreaga societate, este aici
    prezentata ca o apocalipsa gata infaptuita. Problema delicata din carte se poate extrapola si folosi deci, pe diferitele paliere componente ale structurilor sociale. Cea din film, prea expresiva si prea concetrata pe violenta ori deviatii sexuale, isi pierde aceasta valenta universala, devenind un simplu manifest al situatiei prezentate. Exact lucrul care transforma dicutia intr-una nociva. Nota 6,00! Nu recomand.
  • RoccoSuasito
    pe 16 Aprilie 2009 15:46
    Este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut.
  • evaalbertina
    pe 28 Decembrie 2008 04:54
    Probabil acest film a fost realizat pentru a se preda la cursurile avansate de regie-film.
    Pentru "marele public", ma indoiesc.
    Ca sa intelegi pe deplin acest film trebuie sa analizezi fiecare secventa, fiecare cadru, fiecare dialog. E cam mult...
    Eu nu am inteles nici macar de ce se numeste "Portocala mecanica".
  • pe 03 Decembrie 2008 19:05
    filmul merita intradevar vazut si numai odata ci de mai multe ori.Refularea inconstientului,propagarea sinelui si e eu in societate e fenomenala.O imagine de ansamblu particularizata foarte bine de regizor.Violenta si cararterul agresiv care defineste prin excelenta filmul imita foarte bine realitatea.E unul dintre putinele filme care reda o secventa din realitate asa cum e ea.Regizorul a avut curajul sa faca ceva inedit din punctul meu de vedere.
  • pe 06 Iulie 2007 17:03
    exceptional film
  • erica
    pe 01 Noiembrie 2006 22:58
    Un film absolut extraordinar ... coloana sonora , decorul nuanteaza si mai mult mesajul transmis ....kubrik a fost un geniu !
  • pe 27 Octombrie 2006 20:00
    Inainte de a viziona filmul, trebuie sa recunosc faptul ca mi-a fost o oarecare teama. Nu mi-o pot explica, insa este genul de film , care degaja atat de multa energie, chiar si inainte de a fi vizionat. Inopinia mea, filmul este unul de cult, este o simbioza incredibila intre diverse ramuri si fete ale artei, prin asta cred ca se detaseaza foarte mult de filmele de gen:muzica incredibila, decoruri, costume, cladiri, detalii, mentalitati futuristice, idei originale... ce mai este in primul rand un film MUNCIT en detail. Kubrick a lucrat minutios la aceasta realizare de anvergura. In primul rand scenariul este unul exceptional, acel element de noutate , accentul nadsat, replicile spontane, colorate, ironia electrizanta in care este imbracat tot filmul, caracterul de fabula a unei societati contemporane ,stridenta delicioasa etc.
    Actorii, chiar daca nu au nume sonore, se comporta, in opinia mea, exemplar. Alex DeLarge, interpretat MAGNIFIC de Malcolm McDowell, capata o anumita aura inexplicabila, ce te obsedeaza, te incita,chiar te farmeca. McDowell a stiut sa surprinda in mod genial, toate subtilitatile unui astfel de personaj:atitudinea, privirea, moduldecomunire, este impresionant... Sunt perfect de acord cu declaratia lui Burgess, Alex nu este un psihopat, sau un tanar nascut intr-o conjunctura mai putin propice, el isi gaseste refugiu, cauta placerea in a chinui pe ceilalti, probabil din cauza faptului ca inteligenta sa nu a fost canalizata, nu a fost exploatata si a ajuns sa se dezvolte ca o palamida... manifestandu-se in scopuri neortodoxe.
    Despre tema cartii si a filmului, , mi se pare una, pe cat de inedita, pe atat de actuala. Problema "puscariei mentale", practic De Large, actiona si cu,dar sifara constiinta lui. Isi dorea sa fie un membru onest al societatii, dar nu putea sa se autoeduce, era mult prea cantonat in obiceiurile vechi pentru a putea gasi de unul singur resursele necesare sa se schimbe radical. Facea tot posibilul (dupa cum ati putut observa politetea lui discrepanta, de fapt atituinea lui instabila, trecand de la acte impardonabile de vandalism, la o atitudine chiar umila, slugarnica, lingusitoare si chiar libidinoasa, in unele cazuri).Caracterul lui "citric", necontrolat, nu putea fi echilibrat, iar el, cu propria constiinta, decide sa se transfore in cobai, negandindu-se la consecinte si la lucrurile ulterioare (incapacitatea de a decide). Oricum, Mc Dowell realizeaza un joc fulminant. La fel de fulminanta este si coloana sonora, cu masaje din Beethoven, Rossini, Korsakov, Purcell, in antiteza cu Singin in the rain al lui Nancio Herb Brown, un alt element noatabil al ironiei care graviteaza non stop pe parcursul actiunii. Ce mai, un film pe care nimeni nu trebuie sa-l omita!
  • pe 02 August 2006 03:43
    Unul din cele mai bune filme care le-am vazut.merita vazut.ironismul si politeatea din acele vremuri sunt foarte bine evidentiate.filmul lasa in urma o imagine nebuna...nu era nimeni normal in film.
  • pe 21 Iulie 2005 09:55
    MERITA VAZUT DE CEL PUTIN 3 ORI.
  • CIPRYX
    pe 22 Iunie 2004 18:36
    Excelent film!O calitate a filmelor lui Kubrick e aceea ca sunt permanent actuale.Oricand le-ai vedea, filmele lui Kubrick ating probleme ce sunt mereu "la moda".Pe de o parte Portocala mecanica atinge problema globalizarii dar nu numai.Alex era un om RAU pana cand a intrat in acel spital experimental dar dupa aia a devenit un instrument BUN.Tendinta treptelor inalte ale societatii de a privi omul ca pe un instrument e actuala si aceasta e o metoda eficienta de manipulare a maselor.Cele mai reprezentative momente sunt acelea in care Alex sta in casa acelui batran invalid si mananca si spune ca se simte mereu amenintat si ca el nu mai e constient de sine si momentul de final:
    "Minister: As I was saying, Alex, you can be instrumental in changing the public verdict. Do you understand, Alex? Have I made myself clear?
    Alex: As an unmuddied lake, Fred. As clear as an azure sky of deepest summer. You can rely on me, Fred."
  • Dan Gerose
    pe 21 Mai 2004 15:48
    Intr-adevar, un film superb. Il apreciez cu atat mai mult cu cat, in anii in care a fost facut, asemenea filme nu erau intelese de prea multa lume. Daca ar fi aparut acum, poate nu ma impresiona la fel de mult. Kubrick era un tip adevarat !
  • Nightwane
    pe 21 Mai 2004 13:51
    no comment...
  • pe 21 Mai 2004 13:17
    o capodopera - in cel mai adevarat sens al cuvantului. film de top10 [alaturi de 2001 sau EWS - ale aceluiasi regizor]. ma intreb, totusi, daca in our days ar mai fi posibil sa iasa pe piata un film atat de dur, de realist [nu atat in imagine, cat in idee - vezi faza cu jesus, sau 'happyendul', etc...]? din cate stiu, fightclub ar fi singura exceptie de acest gen.

    anyway, nota 10 pt kubrick.