Comentarii Comentează
  • matew10
    pe 29 Mai 2023 23:03
    O parabola despre mândrie și suferință. Cat timp exista un licăr de speranța, salvare poți sa iti recapeți viata, in film suferință este privita altfel, a relata despre suferință aici diferă cu a o trai cat se poate de real. Regizorul dorește sa schimbe sensul durerii. Aceasta se transforma in mândrie, viciu si bineînțeles cădere. Avertisment sau nu filmul ne introduce pentru scurt timp in lumea hidoasa a știrilor de senzație, a hienei dornice sa-si prindă prada; sa domine, însa ca întotdeauna se întoarce importiva sa. Sacalul piere doborât de propriul sau "succes". Foarte buna prestație a lui Douglas. Sunt curios câți oameni de știri vor avea răbdare sa vadă acest film pana la capăt.
  • El_KaPpa
    pe 27 Mai 2020 23:05
    Cu toate ca au trecut peste 68 de ani de la acest film subiectul este, culmea, si mai actual in ziua de astazi si la cum decurg lucrurile nici nu cred ca va fi vreodata altfel.
    Avem un reporter care incearca sa-si relanseze cariera pe seama tragediei unui localnic blocat intr-o mina dupa prabusirea unui perete. Daca la inceput totul ii iese conform planului de a profita putin de pe urma evenimentului, cu cat stirea ia amploare cu atat totul se transforma intr-un circ mediatic de pe urma caruia vor tot mai multi sa profite (va suna cunoscut ?!), astfel lucrurile scapand de sub control, iar salvarea omului captiv nu mai este o prioritate.
    Un film care transmite multe sentimente aratandu-ne inca o data cate parti urate are natura umana, de la lacomie, egoism si minciuna pana la coruptie si crima.
  • Maluma
    pe 07 Martie 2020 09:28
    Învârtindu-ne într-un accident miner banal,regizorul Billy Wilder ne plimbă prin atmosfera noir,folosindu-se de teme ca umanitatea,îngrijorarea,josnicia sau chiar indiferența.De marcat faptul că simplitatea subiectului poate crea tensiune,trairile personajelor reflectându-se în conștiința spectatorilor(asta dacă ,,exiști în film"-cred că m-am făcut de înțeles)

    O viziune superficială a filmului naște o notă mediocră.Dar dincolo de prestațiile excelente ale actorilor precum Kirk Douglas sau Jan  Sterling(care oricum sunt aspecte de apreciat),avem o monedă murdară a unei  ființei umane care este avid de dorința de a crea senzație.Așadar,senzaționalismul este conturat ca fiind o valoare mai mare decât umanitatea,ziaristul demonstrând josnicie

    Ce e cu adevărat trist,această meserie poate degrada altruismul omului chiar și în realitatea contemporană,nu doar în existența trecută.Nu doresc să generalizez,dar adevărul nu poate fi tăcut.Cred că înteleg desființarea criticilor pentru că povestea arată ce e mai rău în munca presei dar și ce e mai mârșav în om.

    Relatând acestea,voi încheia prin a spune că deși pelicula nu are un substrat psihologic,ea merită văzută cu intensitate.
  • cezarika21
    pe 25 Martie 2017 19:48
    La un după ce a șocat Hollywood-ul cu imaginea divei decăzute din ”Sunset Boulevard” (1950), Billy Wilder realizează un portret vitriolant al presei americane, cinice și corupte, atacând una dintre cele mai respectate instituții ale democrației americane: presa liberă. Replica presei nu s-a lăsat așteptată: majoritatea criticilor au desființat filmul în cronicile lor, considerând că a denaturat în mod grotesc practica jurnalistică, iar Academia Americană de Film a nominalizat filmul doar la un singur premiu Oscar (premiul pentru cea mai bună poveste), preferând să premieze muzicaluri vesele și drame burgheze decât să-și pună în cap întreaga presă americană.

    Care e povestea ce a șocat atât de tare presa americană? Adept al principiului „știrile proaste se vând cel mai bine pentru că știrile bune nu sunt știri”, jurnalistul Chuck Tatum (Kirk Douglas), ajuns la un modest ziar de provincie, transformă o poveste măruntă despre un accident minier într-un carnaval mediatic, în care se vând bilete publicului ca la un spectacol de teatru. Văgăuna în care se petrece acest eveniment începe să prospere, iar, în această goană nebună după profit, salvarea victimei trece pe un plan secundar.

    ”Ace in the Hole” scoate la suprafață tot ce este mai rău în natura umană: lăcomia, dorința de parvenire, oportunismul, egoismul, minciuna, corupția, adulterul, chiar și crima accidentală sau cu premeditare, într-unul dintre cele mai acide portrete ale societății umane realizate în secolul al XX-lea. Un actor mare (Kirk Douglas) și un regizor și mai mare (Billy Wilder) își dau concursul în reprezentarea abilă și echilibrată a conflictului sufletesc între om și propria sa conștiință.

    Chiar dacă au trecut peste 65 de ani de la producerea sa, filmul nu și-a pierdut câtuși de puțin din luciditatea și puterea sa de pătrundere. Te simți cutremurat și astăzi când vezi josnicia umană a personajelor din acest film, similară în mare măsură cu cea a lumii contemporane. Speranța moare ultima, dar moare definitiv.

    Recunoscându-i valoarea, Biblioteca Congresului American a inclus "Ace in the Hole" în anul 2017 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
  • AsterX
    pe 25 Iunie 2014 00:18
    se traduce "Asul din maneca". ce sa-mi dau cu parerea?sunt altii mai bine vazuti. oricumeu ma straduiesc degeaba sa pin rezumate la filme ca nu le afiseaza adminul sau nu in rubrica respectiva!
  • cosmin_kedii
    pe 08 Aprilie 2013 19:25
    Acest film și se deplasează de la început până la sfârșit, printr-un scenariu uluitor. Una dintre capodoperele lui Wilder. Un film întunecat, dar lucid frumos jucat de Douglas egoist și calculat.