Sinopsis
Patru povestiri scurte, reunite printr-o poveste filmata de Wim Wenders, care se petrec la Ferrara, Portofino, Aix en Provence si Paris. Fiecare poveste are în centrul ei o femeie, iar filmul este o invitatie la o calatorie interioara, dupa cum spune Antonioni, “spre imaginea reala a acestei realitati absolute si misterioase pe care nimeni, niciodata nu o va vedea”.

DINCOLO DE NORI este primul film pe care Antonioni îl realizeaza la 13 ani dupa un infarct care l-a lasat practic incapabil sa mai scrie sau sa vorbeasca, asa ca poate fi considerat unul din cele mai intime si mai personale filme realizate vreodata de maestru.

Filmul se bazeaza pe patru povestiri scurte din cartea lui Antonioni That Bowling Alley on the Tiber River.

Cele patru povestiri exploreaza fascinatia, obsesia si confuzia pe care o exercita femeile asupra barbatilor. Un regizor (John Malkovich) încearca sa puna cap la cap un proiect pentru urmatorul sau film, pentru care are mai multe povesti de dragoste.

Primul episod, Chronicle of a Love that Never Was (“Cronica unei iubiri care nu s-a întâmplat”) descrie întâlnirea dintre un strain atragator(Kim Rossi-Stuart) si o tânara (Ines Sastre) într-un hotel de provincie din Italia.

În The Girl, the Crime (“O fata, o crima”), un regizor de film (John Malkovich) este atras de o tânara (Sophie Marceau), care lucreaza într-un magazin de lux, si care îi povesteste despre asasinarea tatalui ei.

Don’t Try to See Me Again (“Nu încerca sa ma revezi”) se petrece la Paris si este povestea a doua cupluri care se destrama.

Dupa un intermediu în care în îl vedem pe Mastroianni pictând un fals Cezanne, sub privirile ironice ale lui Jeanne Moreau, îl regasim pe cineast (John Malkovich) care asista la ultimul episod, This body of mud (“Acest trup de tarâna”), în care un tânar (Vincent Perez) acosteaza o fata frumoasa pe strada (Irene Jacob) , care, însa e deja îndragostita de Dumnezeu.