Un alt film in care un cuplu se destrama printr-o neglijenta familiala. Aici insa nu este vorba de un deces ca in The Broken Circle Breakdown sau Zee van tijd. Dar aici, barbatul nu poate suporta sentimentul de vinovatie.Mi se pare extrem de realista prezentarea lui Samuel. Este un tip egocentric, care nu poate trece peste sentimentul de culpa, nu poate accepta ca succesul literar al sotiei se bazeaza pe ideea unui roman, neterminat, al lui. Nu mai are relatii cu sotia, dar o acuza de infidelitate. O scoate dintr-o Londra familiara si-o aduce intr-o cabana izolata, din Alpii francezi. Moartea lui, pe fondul certurilor frecvente dintre cei doi soti, o vor face pe sotie, principala suspecta.
Finalul, putin cam tras de par, lasa un gust de nemultumire.
Nu este un film pe care sa-l doresti sa-l revezi.
In mijlocul unei interpretari anoste, jocul actritei Sandra Hüller pare a fi mai realist, dar nu pentru a fi propus la o nominalizare. Nota 6
sabinalin
pe 02 Ianuarie 2024 08:32
Un singur Palme d Or pentru femeile-regizor in saptezeci si trei de editii. Scandal. Pentru ca metoo, pentru ca feminisim care, se stie, a ucis feminitatea dar pe cine mai intereseaza feminitatea in zilele noastre cand lumea e preocupata sa fie cat mai agresiva, cat mai violenta, cat mai lipsita de umanitate?. A dat roade? Doua Palme d Or feministe in ultimele trei editii. Deci si la ei a inceput sa aiba de castigat cel sau cea care este tare in gura. Toate bune si frumoase daca ar fi sa fie valoare. Numai ca...
Palme d Or-ul de acum doi ani a fost foarte greu de privit, de departe cel mai prost din istorie. De asta data am sperat din suflet ca va fi mai bine. Si a fost dar nu cu mult. Justine Triet face un film oricand pe placul americanilor: cu proces din acela lung, interminabil, care sa dea senzatia ca justitia umana chiar exista. Si evident avem de-a face cu un film feminist in care femeia e victima chiar daca ea e aceea care insala, care foloseste ideea de roman a sotului pentru propria glorie, care isi loveste partenerul. Foarte laudata interpretarea Sandrei Huller insa aceasta n-a reusit sa-mi produca pic de emotie, pic de simpatie, ba dimpotriva. Filmul trece totusi cu greu clasa datorita lui Antoine Reinartz, atat de bun in rolul procurorului incat a reusit sa-i faca pe feministi si pe feministe sa-l urasca din tot sufletul. Cu atat mai emotionanta marturia sa pe care am gasit-o si am citit-o pe net.
Smrs
pe 24 Decembrie 2023 01:19
Bun filmul, thriller psihologic cu un adevărat regal al părților din justiție: argumente si interpretări ferme ale acuzării și ale apărării astfel încât să nu poți fi de nicio parte pe de.alungul filmului. Nici măcar la final nu sunt convins că decizia a fost corectă. Oricum, excelentă analiza probelor, posibilităților, precum și interpretarea lor, semănând foarte mult cu 12 angry men și cu Runaway Jury, dar puțin mai moale parcă. De aceea, doar nota 8.
lili22
pe 23 Decembrie 2023 17:28
Un film foarte bine facut, chiar daca finalul a fost dezamagitor. Pe Sandra Huller am remarcat-o din Toni Erdmann, o actrita de mare valoare.
Yaloma
pe 13 Noiembrie 2023 11:15
Cum bine a spus un alt comentator al filmului, si mie mi s-a parut un film profund psihologic, sub aparenta unui film politist, ambele la fel de bine realizate. O ocazie rara de a avea acces la relatia de cuplu in toata profunzimea ei, de a asista la diferitele manifestari ale frustrarilor partenerilor, la interpretarile acestora atat de diferite asupra aceleasi realitati.... Foarte interesant si captivant este si modul in care decurge procesul, cu argumente la fel de pertinente din ambele parti, care privesc, din nou, aceeasi realitate, interpretata insa atat de diferit,in functie de perspectiva si teoria fiecaruia...Cu fiecare relatare a martorilor patrundem tot mai mult in psihologia cuplului si a fiecarui partener, ne apropiem tot mai mult de intelegerea situatiei, pentru ca in final sa se clarifice cum s-a ajuns la ”prabusire”...Personajul copilului mi se pare intruchiparea echilibrului si luciditatii, acesta reusind sa vada adevarul dincolo de toate emotiile tulburatoare pe care i le creeaza asistarea la disecarea in public a intregii vieti de cuplu si personale a parintilor lui.
user-6547e2665f882
pe 05 Noiembrie 2023 21:11
Un film absolut superb care explorează psihologia destrămării unui cuplu și pendulează, creând suspans pe tot parcursul, între sinucidere și crimă. Pe măsură ce se desfăsoară ancheta încet, dar sigur, se devoalează și problemele unui cuplu aparent așezat și fericit. Excelent realizat ca regie, scenariu și joc actoricesc, filmul reușește să lanseze și să dezvolte o problematică pe cât de reală, pe atât de actuală: care sunt limitele dintre eu, noi și tu intr-o relație de căsătorie? În ce măsură, cât e de necesar și cât de dorit să ne anulăm libertatea personală pentru "fericirea" familiei? Și în ce măsură un eșec personal poate fi aruncat în spatele partenerului?Pe scurt și metaforic vorbind, sinucidere sau omucidere? Prin urmare, un film psihologic sub paravanul unui film polițist. Relativ la modul de desfășurare a anchetei, ambiguitatea unor probe crează loc pentru construirea unor ipoteze egale în rang. Fiecare dintre protagoniști (procuror, avocat, experți, martori) dau senzatia că vin cu argumentul decisiv pentru ca de partea cealaltă să apară un contra-argument până la proba contrară la fel de decisiv. Chiar și experții vin cu teorii opuse, dar perfect sustenabile.
Totul pentru ca lovitura finală s-o dea... un copil, adică nimeni altul decât unicul vlăstar al familiei. Un copil și cățelul lui, ca să măresc suspansul. Și, la drept vorbind, cine oare este mai în măsură să vadă marile adevăruri decât copiii?
FunnyX
pe 03 Noiembrie 2023 00:56
Mie mi-a placut, un film foarte bine construit.
E un thriller psihologic, te face sa te intrebi: cine si de ce? Ce a fost de fapt? Astepti finalul pentru a afla raspunsurile, insa, atentie, acesta nu e un film standard al genului, e un film altfel!
boris.vultur
pe 30 Octombrie 2023 17:38
Un thriller complex, de o factură aparte, explorând tenebrele umane, un suspans ce câștigă în diverse ramificații. Disecția ...cuplului, a frustrărilor, dincolo de aparențe. Deodată, viața Sandrei e bulbersată: interogatorii, reconstituiri brutale, năvăliri în intimitate... Vinovatul pentru moartea soțului ei????? Veți afla...
mihaigeniu
pe 30 Octombrie 2023 11:56
Numai filme despre crime, nulităților ce sunteți... toți cei care promovați mizerii de genul sunt la fel de vinovați
Finalul, putin cam tras de par, lasa un gust de nemultumire.
Nu este un film pe care sa-l doresti sa-l revezi.
In mijlocul unei interpretari anoste, jocul actritei Sandra Hüller pare a fi mai realist, dar nu pentru a fi propus la o nominalizare. Nota 6
Palme d Or-ul de acum doi ani a fost foarte greu de privit, de departe cel mai prost din istorie. De asta data am sperat din suflet ca va fi mai bine. Si a fost dar nu cu mult. Justine Triet face un film oricand pe placul americanilor: cu proces din acela lung, interminabil, care sa dea senzatia ca justitia umana chiar exista. Si evident avem de-a face cu un film feminist in care femeia e victima chiar daca ea e aceea care insala, care foloseste ideea de roman a sotului pentru propria glorie, care isi loveste partenerul. Foarte laudata interpretarea Sandrei Huller insa aceasta n-a reusit sa-mi produca pic de emotie, pic de simpatie, ba dimpotriva. Filmul trece totusi cu greu clasa datorita lui Antoine Reinartz, atat de bun in rolul procurorului incat a reusit sa-i faca pe feministi si pe feministe sa-l urasca din tot sufletul. Cu atat mai emotionanta marturia sa pe care am gasit-o si am citit-o pe net.
Totul pentru ca lovitura finală s-o dea... un copil, adică nimeni altul decât unicul vlăstar al familiei. Un copil și cățelul lui, ca să măresc suspansul. Și, la drept vorbind, cine oare este mai în măsură să vadă marile adevăruri decât copiii?
E un thriller psihologic, te face sa te intrebi: cine si de ce? Ce a fost de fapt? Astepti finalul pentru a afla raspunsurile, insa, atentie, acesta nu e un film standard al genului, e un film altfel!