Regizorul de origine armeană, Edward Saroyan, realizează la Toronto filmul despre asediul orașului Van. Pe platoul de filmări lucrează și tânărul șofer Raffi. La un moment dat Raffi este trimis cu echipa de film în Turcia să realizeze o parte din producție acolo, fapt pentru care Raffi trebuie să se confrunte cu mama lui care lucrează tot pentru această producție dar cu care este certat. Relațiile lor sunt cu atât mai tensionate cu cât sora vitregă a lui Rafii – Celia bănuiește că mama lui e responsabilă de moartea tatălui ei. Când Raffi se întoarce din Turcia în Canada cu filmul, el este reținut în timp ce trece granița. Se dovedește că faptul acesta este legat într-un mod misterios de filmul pe care Raffi îl transportă…
„Este genul de film pe care il poti face doar odata in viata, declara Atom Egoian despre filmul in film Ararat, o afirmatie care in mod sigur reflecta importanta pe care regizorul insusi o acorda filmului sau despre tragicul veac 20 al inaintasilor sai. Foarte departe de tipul de filme reci, intelectualiste, cu buget mic in care s-au specializat coproductiile canadiene, acest mozaic ambitios, care face de trei ori salturi in timp, are amprenta unui studiu de o viata si al unei strategii arthy – 2002 (Variety)