Un film de propaganda, dar unul cu niste actori geniali. Comunistul Dragan se vrea un fel de super-erou care salveaza patria.
mirceapopa79
pe 14 Septembrie 2018 20:39
Instalarea unuia din primii prefecti comunisti din tara la Constanta in 1945 reconstituita cinematografic dupa modelul romanului "Puterea" de Corneliu Leu.
cezarika57
pe 27 Iulie 2018 17:47
Comunistul Draganinteligent, patriot si strafeg desavarsit, tine piept ticalosilor si prostilor de contrarevolutionari in preluarea puterii in Constanta anului 1945. Ilarion Ciobanu, Sebastian Papaiani,Ion Besoiu, fac totusi filmul sa fie placut fac totusi
cosmin742000
pe 26 Noiembrie 2016 07:49
Un film romanesc foarte bun de pe vremea cand partidul se gandea la popor nu la ciolan cum se intampla acum.
cezarika21
pe 05 Noiembrie 2013 19:34
După preluarea puterii politice, comuniştii au încercat să-şi glorifice acţiunile anterioare, dând proporţii gigantice unor simple adunări câmpeneşti sau mitinguri patriotice. Ei au creat o mitologie proprie, transformând o serie de anonimi morţi în eroi cum a fost cazul lui Vasile Roaită, Ilie Pintilie, Filimon Sârbu sau soţii Paneth. Cinematografia a fost considerată una dintre cele mai percutante mijloace propagandistice prin care comuniştii au încercat să creeze mitul că instaurarea guvernului condus de Dr. Petru Groza şi schimbarea orânduirii politico-sociale au fost rezultatul voinţei maselor populare şi nu al hotărârilor luate la Ialta de trei indivizi care au împărţit lumea între ei.
Asediul prezintă lupta maselor populare pentru instaurarea unui prefect „democrat” în anul 1945 şi rezistenţa noilor autorităţi în faţa asedierii prefecturii de către o bandă reacționară înarmată instigată de reprezentanţii vechiului regim. Acest film are un evident rol propagandistic, impunând o istorie falsă. Realizatorii scot în evidenţă antiteza între comuniştii patrioţi şi oneşti şi capitaliştii veroşi şi reacţionari ce nu ezită să ameninţe cu aruncarea în aer în clădirii prefecturii (deşi înăuntru se aflau şi comercianţi importanţi ai oraşului) şi cu închiderea depozitelor de alimente.
Ca realizare cinematografică, ”Asediul” este bine realizat, cu o imagine minuţios filmată de excelentul operator George Cornea, decoruri ce reconstituie cu veridicitate atmosfera de după război a portului Constanţa şi interpretări memorabile. Prim-planul este acaparat de comunistul Gavrilă Drăgan (interpretat în forţă de Ilarion Ciobanu), un om neînfricat, cinstit şi competent. Acţiunea este însă previzibilă, iar începutul şi sfârşitul sunt lipsite de vigoare cinematografică. Este o diferenţă mare între un regizor ca Mircea Mureşan (mediocru şi fără viziune) şi un regizor ca Sergiu Nicolaescu care putea crea finaluri memorabile ca în "Cu mîinile curate" sau "Un comisar acuză".
ciprian34
pe 03 Iunie 2013 18:09
Un film care trebuia sa se termine cu victoria comunistilor pentru ca ei conduceau Romania in anul cand s-a produs acest film al lor.
i.greuceanu
pe 18 Februarie 2013 06:02
Filmul trebuia sa ne arate ce trebuie și a reușit ...conform indicațiilor de partid.
Gestapo
pe 24 Ianuarie 2011 12:26
comunistul Dragan se descurca in orice situatie, iar ceilalti sunt niste tembeli:))
Prestatiile actoricesti aduse de Besoiu, Mihailescu-Braila si Cotescu constituie un plus.
Asediul prezintă lupta maselor populare pentru instaurarea unui prefect „democrat” în anul 1945 şi rezistenţa noilor autorităţi în faţa asedierii prefecturii de către o bandă reacționară înarmată instigată de reprezentanţii vechiului regim. Acest film are un evident rol propagandistic, impunând o istorie falsă. Realizatorii scot în evidenţă antiteza între comuniştii patrioţi şi oneşti şi capitaliştii veroşi şi reacţionari ce nu ezită să ameninţe cu aruncarea în aer în clădirii prefecturii (deşi înăuntru se aflau şi comercianţi importanţi ai oraşului) şi cu închiderea depozitelor de alimente.
Ca realizare cinematografică, ”Asediul” este bine realizat, cu o imagine minuţios filmată de excelentul operator George Cornea, decoruri ce reconstituie cu veridicitate atmosfera de după război a portului Constanţa şi interpretări memorabile. Prim-planul este acaparat de comunistul Gavrilă Drăgan (interpretat în forţă de Ilarion Ciobanu), un om neînfricat, cinstit şi competent. Acţiunea este însă previzibilă, iar începutul şi sfârşitul sunt lipsite de vigoare cinematografică. Este o diferenţă mare între un regizor ca Mircea Mureşan (mediocru şi fără viziune) şi un regizor ca Sergiu Nicolaescu care putea crea finaluri memorabile ca în "Cu mîinile curate" sau "Un comisar acuză".
Prestatiile actoricesti aduse de Besoiu, Mihailescu-Braila si Cotescu constituie un plus.