Athena, cel mai recent film al regizorului de videoclipuri muzicale Romain Gavras, este un ponei cu un singur truc, dar acest truc este atât de orbitor din punct de vedere formal încât filmul este o experiență captivantă. Compus din mai multe duble lungi și labirintice, distanțate de scene montate în mod tradițional, filmul urmărește trei frați franco-algerieni din Paris - adulți tineri și de vârstă mijlocie din diferite medii sociale - aruncați în dezordine imediat după o tragedie familială sfâșietoare.
Filmul său despre Les Misérables este un film fantastic și, deși abordarea sa este mai măsurată (și, fără îndoială, mai nuanțată) decât cea a lui Athena, combinând concentrarea pe comunitate a lui Ly cu stilul îndrăzneț și milimetric al lui Gavras, rezultă o mână de momente de liniște. Acestea punctează agitația, permițând scurte, dar volatile răgazuri. Înainte ca publicul să-și dea seama, personajele se întorc în luptă, într-o lume haotică ce amenință să le consume. Iar propria lor furie irepresibilă este la fel de periculoasă. Cu Athena, Gavras transformă această furie în diorame vii care sunt atât de impresionante din punct de vedere tehnic, încât devin și emoționante din punct de vedere emoțional.
Filmul său despre Les Misérables este un film fantastic și, deși abordarea sa este mai măsurată (și, fără îndoială, mai nuanțată) decât cea a lui Athena, combinând concentrarea pe comunitate a lui Ly cu stilul îndrăzneț și milimetric al lui Gavras, rezultă o mână de momente de liniște. Acestea punctează agitația, permițând scurte, dar volatile răgazuri. Înainte ca publicul să-și dea seama, personajele se întorc în luptă, într-o lume haotică ce amenință să le consume. Iar propria lor furie irepresibilă este la fel de periculoasă. Cu Athena, Gavras transformă această furie în diorame vii care sunt atât de impresionante din punct de vedere tehnic, încât devin și emoționante din punct de vedere emoțional.