Părerea criticului
Diane Kruger, premiată la Cannes 2017 pentru probabil rolul vieții, cel principal din In the Fade/În întuneric (regia Fatih Akin), intră pe marile noastre ecrane cu acest thriller eficace, în tradiția unor opere ale lui Costa-Gavras,din 20 aprilie.
Diane Kruger demonstrează o profunzime în interpretare, de care nu o credeam în stare - în rolurile anterioare arborând de obicei o mimică glacială şi o liniaritate a jocului în mai toate rolurile sale.
In the Fade este un film despre crimele comise în Germania împotriva persoanelor de origine turcă, de către membri ai grupului neo-nazist dizident NSU (iniţialele de la Clandestinitatea Național-Socialistă). Procesul lui Beate Zschäpe, singura supraviețuitoare dintre ucigași, este încă în desfășurare. Una dintre victime nu locuia foarte departe de regizorul turc Fatih Akin, în cartierul Altona din Hamburg: a fost un bărbat cu care fratele regizorului a jucat fotbal când era mai tânăr.
Ancheta a provocat un scandal, deoarece poliția a suspectat inițial chiar victimele: acestea au fost implicate inevitabil în traficul de droguri, săli de pariuri clandestine sau în orice alte activități criminale. Crimele puteau fi doar reglări de conturi ale mafiei din Turcia... Presa a relatat ca atare suspiciunile poliției pe care şi familiile victimelor le aveau.
Un film despre pierdere, doliu şi răzbunare, concepte ce nu diferă în funcție de cultură sau naționalitate. Ele aparțin întregii omeniri. Interesant este că ucigaşa seamănă cu victima, sporind anxietatea legată de necunoașterea intențiilor celor din jur. Kruger exprimă sentimente și frici universale. Teama de dispariția copiilor, furia și neputința.
Diane Kruger demonstrează o profunzime în interpretare, de care nu o credeam în stare - în rolurile anterioare arborând de obicei o mimică glacială şi o liniaritate a jocului în mai toate rolurile sale.
In the Fade este un film despre crimele comise în Germania împotriva persoanelor de origine turcă, de către membri ai grupului neo-nazist dizident NSU (iniţialele de la Clandestinitatea Național-Socialistă). Procesul lui Beate Zschäpe, singura supraviețuitoare dintre ucigași, este încă în desfășurare. Una dintre victime nu locuia foarte departe de regizorul turc Fatih Akin, în cartierul Altona din Hamburg: a fost un bărbat cu care fratele regizorului a jucat fotbal când era mai tânăr.
Ancheta a provocat un scandal, deoarece poliția a suspectat inițial chiar victimele: acestea au fost implicate inevitabil în traficul de droguri, săli de pariuri clandestine sau în orice alte activități criminale. Crimele puteau fi doar reglări de conturi ale mafiei din Turcia... Presa a relatat ca atare suspiciunile poliției pe care şi familiile victimelor le aveau.
Un film despre pierdere, doliu şi răzbunare, concepte ce nu diferă în funcție de cultură sau naționalitate. Ele aparțin întregii omeniri. Interesant este că ucigaşa seamănă cu victima, sporind anxietatea legată de necunoașterea intențiilor celor din jur. Kruger exprimă sentimente și frici universale. Teama de dispariția copiilor, furia și neputința.