Un film foarte bun, reușit din toate punctele de vedere..unii ar spune că e greoi tocmai din cauza a ceea ce redă..filmul oferă o amănunțire detaliată a acelor vremuri, comportamentul personajelor, atmosfera, absolut totul e realizat impecabil..Merită văzut, Kubrick ni dezamăgește.
Mihai147
pe 17 August 2023 14:29
Unul dintre filmele mele preferate, va avea loc mereu in top 10.
Carcotas
pe 19 Octombrie 2020 13:05
Filmarile exterioare din prima parte a filmului merita premiul. In rest,poveste arhicunoscuta,dialogurii scremute, joc actoricesc in dorul lelii,actorul principal doarme pe el iar finalul este morbid.
El_KaPpa
pe 28 Mai 2020 22:43
O capodopera a lui Kubrick la nivel tehnic. Se observa o mare atentie acordata detaliilor prin decoruri, costume, replici si fundal istoric, plus o cinematografie superba. Povestea in schimb nu pot spune ca mi-a implicat prea mult interesul sau emotiile incat sa-l notez mai bine si nici prestatiile actorilor nu sunt memorabile. Genul de film la care apreciez mai mult cum este prezentat si mai putin ce este prezentat.
vladalmond
pe 19 Mai 2020 18:24
Poate cel mai bun film al lui Kubrick și unul din cele mai bune filme realizate vreodată
FunnyX
pe 03 Iunie 2018 14:06
Ce film!!! Nu cred sa fi vazut vreun alt film care sa reproduca epoca atat de bine. Expresiile de pe fata actorilor, costumele, comportamentul, toate detaliile! Parca te-ai intoarce in timp, cu totul. Coloana sonora e de asemenea superba, filmul reuseste sa transmita multa emotie. Finalul a fost oarecum surprinzator, dar "pe cine nu lasi sa moara"....
cezarika21
pe 22 Aprilie 2016 18:29
Ecranizările cărților celebre s-au ridicat de foarte puține ori la valoarea operelor literare de inspirație. Au existat însă și cazuri când ecranizările au depășit valoarea cărții precum ”Solaris”-ul și ”Călăuza” ale lui Andrei Tarkovski, ”Nașul” lui Francis Ford Coppola, ”Să ucizi o pasăre cântătoare” a lui Robert Mullligan sau ”Barry Lyndon” a lui Stanley Kubrick. Totul a depins de puterea de pătrundere a textului literar, de înțelegerea epocii și a evenimentelor relatate și de găsirea unor actori care să întruchipeze personajele imaginate.
Realizat după ce proiectul său despre Napoleon fusese retras de la finanțare ca urmare a eșecului filmului sovieto-italian ”Waterloo”(1970), ”Barry Lyndon” a fost ales de Kubrick pentru a profita de cercetările amănunțite făcute cu privire la istoria și civilizația Europei de la sfârșitul secolului al XVIII-lea. Acțiunea se petrece aproximativ în aceeași perioadă, dar în altă țară, Marea Britanie, unde un aventurier de origine irlandeză pe nume Redmond Barry dobândește toate calitățile necesare unui arivist (minciuna, înșelătoria, seducția, lipsa de scrupule, inconsecvența), dorindu-și să se îmbogățească și să fie înnobilat. Planurile îi reușesc până la un punct, dar ghinioanele și imposibilitatea de a controla toate aspectele plănuite se întorc la final împotriva sa.
Subiectul nu este unul original, existând numeroase exemple asemănătoare de arivism în literaturile din toate țările europene. Ce evidențiază însă ecranizarea lui Kubrick de alte ecranizări ale unor opere similare este tocmai o apropiere elegantă față de spiritul vremurilor datorată atât atenției minuțioase pentru detalii (vizibilă în decoruri, costume, obiceiuri, muzică, stil de exprimare și evitarea folosirii luminii artificiale în procesul de filmare), cât și observării artistice de la distanță a desfășurării evenimentelor, pe care o consider obiectivă și nu rece așa cum au catalogat-o unii critici.
”Barry Lyndon” este portretul obiectiv al unei epoci ce diferă doar ca formă de perioada contemporană, evidențiind moravuri asemănătoare celor din zilele noastre. Trecerea timpului nu schimbă decât forma de manifestare a omului, în timp ce fondul uman rămâne același. Creația lui Kubrick demonstrează încă o dată talentul multilateral al cineastului de a aborda orice gen cinematografic, putând trece fără nicio problemă de la luptele gladiatorilor romani la drame intense petrecute la lumina lumânărilor sau la călătorii spațiale realizate în scopul descoperirii misterelor evoluției.
Stephen2D
pe 12 Noiembrie 2015 20:04
xerses
pe 07 Mai 2014 18:40
Un film foarte bine facut.Si eu ma bucur ca am avut curiozitatea sa-i dau o sansa pentru vizionare.
Ultimul_Mohican
pe 15 Decembrie 2013 18:24
E a doua oara cand il vad dar de aceasta data integral si la o calitate inalta. Am ramas placut surprins, de la poveste pana la costume, muzica si personaje, totul e realizat intr-o maniera deosebita.
Iulidesprefilme
pe 04 Iulie 2013 10:18
Barry îşi iubeşte verişoara pentru care se duelează, pleacă pe front, ajunge spion, apoi jucător de cărţi profesionist. O cunoaşte pe bogata Lady Lyndon, o ia de soţie, devine respectabil şi înstărit. Se cufundă însă într-o viaţă libertină şi sfârşeşte prin a-şi pierde poziţia şi averea.
cosmin_kedii
pe 19 Ianuarie 2013 16:37
"Barry Lyndon este o drama uimitoare, care se mândrește cu cinematografia frumoasa si o poveste epica
CriticFin100La100
pe 31 Decembrie 2012 03:32
Un film fascinant care pune in perspectiva faptul ca intotdeauna exista un pret de platit. Desi face tot posibilul sa se insoare cu o femeie bogata si sa ajunga cat mai sus pe scara ierarhica, problemele vietii il lovesc si se amplifica odata cu notorietatea lui, ajungand intr-un final mai nefericit decat era la inceput. De asemenea, aceasta ecranizare te poarta prin diferitele stari ce il mână pe actorul principal.
Kanedel
pe 05 Decembrie 2012 10:52
Un film bun...surprinzator de bun..., .insa,sa nu exageram! Cam putine pareri pe aici. S-ar putea sa nu fie prea cunoscut,...si e pacat.
caluser
pe 01 Octombrie 2012 13:52
Unul dintre cele mai bune filme pe care am avut sansa sa le vad in viata mea...Cuvintele sunt de prisos.........
alex_il_fenomeno
pe 09 Mai 2012 15:56
un alt film surprinzator , ca mai toate realizate de Stanley Kubric , de altfel ! surprinzator prin naratiune mai mult decat orice , filmul impresioneaza prin drumurile parcurse de protagonist , rasturnarile de situatie la care asista , scenele emotionante si cele intens traite , toate acestea se imbina atat de perfect intr-o pelicula fascinanta care nu merita ratata , chiar daca unii ar putea acuza ritmul uneori scazut al naratiunii .
oneflyride
pe 19 Martie 2012 19:26
Un film superb care nu a primit atentia necesara. In multe scene imaginile spun mai mult ca cuvintele.
ciobotaru
pe 13 August 2011 22:55
un film exceptional , nu am vazut pana acum un film mai bine construit vizual , poti smulge ori ce imagine din el si sa o inramezi fara proble , superb !
miere
pe 05 Iulie 2011 23:26
In primul rand ma asteptam sa vad o Drama|War|Romance in adevaratul sens al cuvantului si nu o parodie. Cu toate acestea mi-au placut la nebunie peisajele si prima parte a filmului. Cea de-a doua devine chiar plictisitoare. Oricum, mi-a placut chiar daca a tinut cam mult (cca 3h)
Nightprowler
pe 12 Iunie 2011 22:29
Cand am vazut filmul mi-a amintit de romanul lui Nicolae Filimon, iar Barry de Dinu Paturica.
Sonki
pe 07 Decembrie 2009 01:02
Filmul este lung, recunosc, dar este un film de referinta, merita vazut! Mi se pare mie sau multe filme recente ii calca pe urma (daca nu chiar dupa sablon?) Mi-ar place sa mai vad comentarii pe-aci...
Realizat după ce proiectul său despre Napoleon fusese retras de la finanțare ca urmare a eșecului filmului sovieto-italian ”Waterloo”(1970), ”Barry Lyndon” a fost ales de Kubrick pentru a profita de cercetările amănunțite făcute cu privire la istoria și civilizația Europei de la sfârșitul secolului al XVIII-lea. Acțiunea se petrece aproximativ în aceeași perioadă, dar în altă țară, Marea Britanie, unde un aventurier de origine irlandeză pe nume Redmond Barry dobândește toate calitățile necesare unui arivist (minciuna, înșelătoria, seducția, lipsa de scrupule, inconsecvența), dorindu-și să se îmbogățească și să fie înnobilat. Planurile îi reușesc până la un punct, dar ghinioanele și imposibilitatea de a controla toate aspectele plănuite se întorc la final împotriva sa.
Subiectul nu este unul original, existând numeroase exemple asemănătoare de arivism în literaturile din toate țările europene. Ce evidențiază însă ecranizarea lui Kubrick de alte ecranizări ale unor opere similare este tocmai o apropiere elegantă față de spiritul vremurilor datorată atât atenției minuțioase pentru detalii (vizibilă în decoruri, costume, obiceiuri, muzică, stil de exprimare și evitarea folosirii luminii artificiale în procesul de filmare), cât și observării artistice de la distanță a desfășurării evenimentelor, pe care o consider obiectivă și nu rece așa cum au catalogat-o unii critici.
”Barry Lyndon” este portretul obiectiv al unei epoci ce diferă doar ca formă de perioada contemporană, evidențiind moravuri asemănătoare celor din zilele noastre. Trecerea timpului nu schimbă decât forma de manifestare a omului, în timp ce fondul uman rămâne același. Creația lui Kubrick demonstrează încă o dată talentul multilateral al cineastului de a aborda orice gen cinematografic, putând trece fără nicio problemă de la luptele gladiatorilor romani la drame intense petrecute la lumina lumânărilor sau la călătorii spațiale realizate în scopul descoperirii misterelor evoluției.