Foarte supraevaluat..
Haneke tot timpul e ridicat în slăvi de unii, Dumnezeu știe de ce..e bun ,dar superficial și evident.
Smrs
pe 17 Decembrie 2020 22:05
Filmul este destul de reușit, deoarece ne arată cât de ușor poți destabiliza o persoană, o familie, cât de ușor poți distruge o carieră și chiar un om printr-o presiune și teroare în formă continuată îndreptată în acea direcție. Deși avem parte de suspans, el nu se realizează prin scenete scurte și intense, ci te cucerește în așa fel încât abia aștepți finalul ca să vezi cine e vinovatul. Din păcate, cred eu că aici greșește filmul - pentru că rămânem cu curiozitatea, terminându-se brusc. Poate asta e tot o formă de a contribui la reuțită..nu știu, dar eu așteptam un răspuns.
În rest, impresionează prin realism, inclusiv prin inacțiunea poliției pe presupuneri - cu care suntem destul de familiarizați și noi, dar mai ales prin ideea aceasta de a crea insecuritate, nesiguranță, doar prin simplul fapt că filmezi viața, adresa cuiva și îi trimiți apoi dvd urile. Cine s-ar simți în regulă până la urmă? Paradoxul filmului este că victima inițială devine unică vinovată de propria acuzație și fix prin teroare în formă continuată asupra presupusului vinovat, îl împinge pe acesta ia o decizie drastică.
florin2014
pe 07 Octombrie 2020 15:06
Este a treia oara cand il vad, in14 ani si spun- excelent, film de colectie. Regie, suspans, joc actoricesc- toate la superlativ. Si pentru cei care nu au aflat, faptasul este dezvaluit la final, urmariti cu atentie.
lili22
pe 31 Mai 2020 15:24
Un thriller foarte bun si foarte diferit de alte prostioare de peste Atlantic, jucat magistral de cuplul Auteuil-Binoche.
Cretzulynne
pe 13 Iulie 2019 09:04
A 29-a propunere pentru Academia de Film Americană, la categoria de cel mai bun film străin, din partea Austriei.
Nu a fost nominalizat.
borisvultur
pe 24 Ianuarie 2018 11:05
Revăd filmul : e rezistent, tulburător. Coșmarul unei culpabilități inițiale, schema unui egoism atroce. O simplă casetă și cuplul se macină, devine ridicol. Înainte viața se derula calm, cu stereotipii călduțe, fără strigăte. Ce devine un cuplu sub sabia lui Damocles a unor casete? Avem nevoie de ceilalți, ori tragem perdelele confortului?
Stephen2D
pe 08 Februarie 2016 22:46
Spikos
pe 27 Martie 2013 14:15
In buna " traditie " frantuzeasca , de a experimenta totul , de alege cai alterne la toate , de a merge alaturi caii narative naturale fie ca se poate , fie fortind (exersarea metaforei ! ) , filmul de fata mi-a lasat mai multe nedumeriri decat convingeri ; firul domol al unui conflict anemic cu lungi secvente in care nu se intampla nimic , este brutal intrerupt spre final , chiar in momentul atipirii noastre ; pretul originalitatii excede , dar nu convige ; nota 6 .
margott
pe 10 Ianuarie 2013 13:58
Daca ati vazut si alte filme de-ale lui Michael Haneke (Funny Games, de pilda) filmul vi se va parea ca are sens, altfel... La final, ma gandeam de ce au ales sa incheie filmul fara sa dezvaluie faptasul, credeam ca poate n-am urmarit cu atentie, iar pe parcursul lui probabil mi-a scapat ceva esential. Ei bine, Cache nu e genul de thriller care sa te conduca de la A la B, se pune accentul pe atmosfera, pe emotiile personajelor care-si traiesc drama. E ca si in viata, nu ai controlul asupra faptelor altor persoane, iar cand simti ca lucrurile iti scapa din maini, frustrarea isi pune amprenta asupra a tot ceea ce faci, afecteaza toate relatiile din jur. Disparitia copilului pentru o noapte declanseaza paranoia personajelor pe fondul deja existent al temerii de necunoscut. Pentru cei care vor sa vada un film care releva nu atat fapte sau actiuni ale personajelor, cat trairile lor.
AnalyticVision
pe 24 Decembrie 2012 15:57
Michael Haneke e unul din regizorii mei preferati: http://discerne.wordpress.com/2012/12/17/michael-haneke/
zeno.marin
pe 19 Aprilie 2012 20:21
Sunt sigur ca fiind un film european, Cache este mult mai putin cunoscut decat zeci de thriller-e tip stalker-movie de peste Atlantic, complet banalizate prin repetarea temei. Acesta este insa altfel. Alta clasa, alta realizare.
Impresionanta intelegere a psihologiei personajelor, care rasplatesc cu o naturalete a reprezentatiei actoricesti care nu poate fi depasita, care nu suporta termeni de comparatie. Dialoguri firesti, comportament firesc al personajelor Daniel Auteuil, Juliette Binoche Lester Makedonsky, un copil cu o interpretare de o maturitate rara in filme. Ce mai, scoala de cinematografie adevarata, nu ca la noi (in ograda) sau... peste ocean!
cosmin_kedii
pe 13 Martie 2012 17:41
O dramă cu suspans psihologic de cea mai mare rigoare si originalitate
Vegetarian
pe 29 Aprilie 2011 22:42
. . . Biciclete pe strazi slab circulate . Daca un barbat de 30-40 de ani , imbracat in costum , insotit de nevasta , nu aude o bicicleta , un scuter sau masina electrica , cand traverseaza printrun loc nepermis , nu inseamna ca are dreptul sai strige biciclistului niste cuvinte nepretenoase , deranjand locatarii . Biciclistul sar putea sa se intoarca si sal puna pe respectivu sa repete ce a zis , apoi in functie de calitatea biciclistului , se poate termina doar cu un avertisment sau cu .. Scena e pe la min 22 !?
. . Din ciclul `` Asa nu `` : Un francez povesteste ceva la o masa acasa , cu inca 3 femei si 2 barbati , intelectuali toti . Respectivu imita pe cineva din povestea lui , tzipa brusc , femeile se sperie si rad cam 1 min , dand impresia ca incurajeaza comportamentu . Scena pe la min 25 .
. . . . Tot din ciclul asa nu sau nu recomandam imitarea comportamentelor vizionate in urmatorul film : cum sa iti tai beregata in fatza altcuiva , kiar daca francezii sunt campioni la sinucideri .. si probabil ei sunt obisnuiti cu asemenea scene .
pe 01 Septembrie 2006 12:23
genial filmul,intr-adevar un film reusit care te pune pe ganduri si cine zice ca e un film foarte prost probabil ca sufera de o lipsa de imaginatie.
Filmul acopera foarte bine mai multe planuri,atat psihologia umana cat si realitatea sociala din Franta,iar finalul,desi aparent extrem de urat,te face sa te mai uiti odata la film si de a gasi detalii acunse foarte bine implementate de regizor.Bineinteles ca pe multi ii intereseaza mai mult daca bruce lee il bate pe van dame si nu apreciaza genul de astfel de filme,dar nu poti distruge un film foarte bine facut si apreciat doar ca nu esti in stare sa il intelegi si descurajezi pe altii sa nu il vada
pe 28 Aprilie 2006 11:52
Nu apare nici o stea deasupra acestui post pentru ca acest film nu o merita nici macar pe aia ... acest "film", daca putem sa ii spunem asa ... Intr-adevar foarte proasta alegere pentru deschiderea festivalului. Un film foarte prost. Static, neinteresant, slab din toate punctele de vedere. Personaje foarte superficiale, cu motivatii si mai superficiale ... sa nu mai mentionez faza aia de o violenta jignitoare, si total gratuita. Finalul este cireasa de pe tort, daca putem spune asa ... si se mai mira ca nu e vizionat cinematograful european.
pe 27 Aprilie 2006 22:16
Cele mai nasoale doua ore din viata mea! Filmul este complet static, cu un subiect plictisitor, niste scene in care nu arata absolut nimic mult prea lungi.
Cine a ales chestia asta sa deschida Festivalul Filmului European? Cu astfel de filme normal ca cinematografia europeana este ignorata.
Haneke tot timpul e ridicat în slăvi de unii, Dumnezeu știe de ce..e bun ,dar superficial și evident.
În rest, impresionează prin realism, inclusiv prin inacțiunea poliției pe presupuneri - cu care suntem destul de familiarizați și noi, dar mai ales prin ideea aceasta de a crea insecuritate, nesiguranță, doar prin simplul fapt că filmezi viața, adresa cuiva și îi trimiți apoi dvd urile. Cine s-ar simți în regulă până la urmă? Paradoxul filmului este că victima inițială devine unică vinovată de propria acuzație și fix prin teroare în formă continuată asupra presupusului vinovat, îl împinge pe acesta ia o decizie drastică.
Nu a fost nominalizat.
Impresionanta intelegere a psihologiei personajelor, care rasplatesc cu o naturalete a reprezentatiei actoricesti care nu poate fi depasita, care nu suporta termeni de comparatie. Dialoguri firesti, comportament firesc al personajelor Daniel Auteuil, Juliette Binoche Lester Makedonsky, un copil cu o interpretare de o maturitate rara in filme. Ce mai, scoala de cinematografie adevarata, nu ca la noi (in ograda) sau... peste ocean!
. . Din ciclul `` Asa nu `` : Un francez povesteste ceva la o masa acasa , cu inca 3 femei si 2 barbati , intelectuali toti . Respectivu imita pe cineva din povestea lui , tzipa brusc , femeile se sperie si rad cam 1 min , dand impresia ca incurajeaza comportamentu . Scena pe la min 25 .
. . . . Tot din ciclul asa nu sau nu recomandam imitarea comportamentelor vizionate in urmatorul film : cum sa iti tai beregata in fatza altcuiva , kiar daca francezii sunt campioni la sinucideri .. si probabil ei sunt obisnuiti cu asemenea scene .
Filmul acopera foarte bine mai multe planuri,atat psihologia umana cat si realitatea sociala din Franta,iar finalul,desi aparent extrem de urat,te face sa te mai uiti odata la film si de a gasi detalii acunse foarte bine implementate de regizor.Bineinteles ca pe multi ii intereseaza mai mult daca bruce lee il bate pe van dame si nu apreciaza genul de astfel de filme,dar nu poti distruge un film foarte bine facut si apreciat doar ca nu esti in stare sa il intelegi si descurajezi pe altii sa nu il vada
Cine a ales chestia asta sa deschida Festivalul Filmului European? Cu astfel de filme normal ca cinematografia europeana este ignorata.