Sinopsis
Un mic grup de excursionisti pleaca intr-un "tur cultural". Daca pentru cei mai multi dintre ei aceasta calatorie este un pretext pentru a face contrabanda, pentru Filip, un tinar singuratic, este o calatorie necesara dupa o experienta traumatizanta. Insa felul de a fi al lui Filip ii face pe ceilalti calatori sa-l banuiasca c-o sa le strice afacerile si, in cele din urma, sa se coalizeze impotriva lui. Si sint dispusi sa faca aproape orice pentru a-si urmari interesele...
Film TV.
"Chiar daca piesa de teatru cu acelasi nume a regretatului Tudor Popescu a fost scrisa inainte de 1989, lumea pe care o vad astazi in jurul meu m-a determinat sa-mi asum riscul sa aduc povestea in actualitate. Si asta pentru ca, din pacate, multe lucruri nu s-au schimbat - inca. Si nici oamenii - inca. Stiu ca un film nu schimba lumea, dar cel putin ne poate face sa ne mai gindim putin la ea - si la noi... Textul lui Tudor Popescu are avantajul personajelor bine conturate. Eu am avut avantajul marilor actori ce au acceptat sa joace in aceasta productie. Impreuna, toate acestea au facut ca drumul pe care am pornit sa se termine cu bine. Ce a insemnat asta? A insemnat incercarea de adaptare cit mai vizuala a piesei, mai ales ca mare parte din poveste se desfasoara intr-un autocar. A insemnat pastrarea din text a elementelor care, in viziunea mea, reuseau sa mentina treaz interesul telespectatorului de azi. A insemnat folosirea copertilor unei investigatii politiste, adoptarea tehnicii flash back-ului si folosirea unei proiectii imaginare - inventate - a personajului principal. Astfel, imi place sa cred ca am reusit ca "lupta" dintre Filip (personajul principal) si "ceilalti" (personajul colectiv, bine definit insa in fiecare dintre componentele sale), lupta dintre meschinarie si sinceritate, intre "a dori" si "a avea", sa faca din aceasta "Calatorie de vis" un film prin pe care telespectatorii sa se lase condusi cu placere. In final, dar nu in cele din urma, trebuie sa spun ca m-am mai bucurat si de avantajul unei echipe de televiziune extraordinare, impreuna cu care, in doar 11 zile de filmare (si inca multe de postproductie), am reusit sa facem o calatorie (sper) de cinci stele. Pentru voi" (Valentin Hotea).
Film TV.
"Chiar daca piesa de teatru cu acelasi nume a regretatului Tudor Popescu a fost scrisa inainte de 1989, lumea pe care o vad astazi in jurul meu m-a determinat sa-mi asum riscul sa aduc povestea in actualitate. Si asta pentru ca, din pacate, multe lucruri nu s-au schimbat - inca. Si nici oamenii - inca. Stiu ca un film nu schimba lumea, dar cel putin ne poate face sa ne mai gindim putin la ea - si la noi... Textul lui Tudor Popescu are avantajul personajelor bine conturate. Eu am avut avantajul marilor actori ce au acceptat sa joace in aceasta productie. Impreuna, toate acestea au facut ca drumul pe care am pornit sa se termine cu bine. Ce a insemnat asta? A insemnat incercarea de adaptare cit mai vizuala a piesei, mai ales ca mare parte din poveste se desfasoara intr-un autocar. A insemnat pastrarea din text a elementelor care, in viziunea mea, reuseau sa mentina treaz interesul telespectatorului de azi. A insemnat folosirea copertilor unei investigatii politiste, adoptarea tehnicii flash back-ului si folosirea unei proiectii imaginare - inventate - a personajului principal. Astfel, imi place sa cred ca am reusit ca "lupta" dintre Filip (personajul principal) si "ceilalti" (personajul colectiv, bine definit insa in fiecare dintre componentele sale), lupta dintre meschinarie si sinceritate, intre "a dori" si "a avea", sa faca din aceasta "Calatorie de vis" un film prin pe care telespectatorii sa se lase condusi cu placere. In final, dar nu in cele din urma, trebuie sa spun ca m-am mai bucurat si de avantajul unei echipe de televiziune extraordinare, impreuna cu care, in doar 11 zile de filmare (si inca multe de postproductie), am reusit sa facem o calatorie (sper) de cinci stele. Pentru voi" (Valentin Hotea).