In Caravaggio, Derek Jarman foloseste un mic studio londonez si sunetele Italiei contempornae pentru a crea un portret extraordinar al lumii artistice a Renasterii. Filmul se deschide cu imaginea lui Caravaggio pe patul de moarte, privind inapoi la viata sa din Roma decadenta si intretinandu-si mecenatii lipsiti de mila cu povestioare pline de energie, furate de la tovarasii sai din crasme si dughene.
Pelicula este una biografica, al carei erou este Michelangelo Merisi da
Caravaggio, copilul teribil al Renasterii italiene. Realizata din
flashback-uri, povestea este spusa chiar de artistul care se afla pe
moarte si isi aminteste pasaje din scurta lui existenta. In vreme ce
Caravaggio (Nigel Terry) zacea, traindu-si ultimele zile, mintea lui
incepe calatoria inapoi, rememorind relatia brutala si senzuala cu
modelul sau favorit, Ranuccio Thomasoni (Sean Bean). Astfel, il vedem pe
Caravaggio atunci cand era copil, apoi ne povesteste despre esecul
artistic de la inceputuri, de succesul de care s-a bucurat mai tarziu,
dar si de relatia distructiva pe care a avut-o cu barbatul chipes si
cartofor.
Dupa ce a realizat aceasta pelicula biografica ambitioasa si plina de
imaginatie, Jarman a devenit unul dintre realizatorii de film de
calibru, bucurindu-se de apreciere internationala. Doua premii si o nominlizare la Festivalul International de Film de la
Berlin si Premiul Special al Juriului la Festivalul International de
Film de la Istanbul.