Părerea criticului
Pentru că a vrut să aducă un omagiu actriţei care a păşit în spatele camerei, Thierry Frémaux a făcut ca filmul lui Fanny Ardant, Cendres et sang/Cenuşă şi sânge, turnat în proporţie de 90% în România, să fie selecţionat în afara competiţiei la Festivalul de Film de la Cannes.

Actriţa, aflată pentru prima dată în spatele camerei de filmat, nu a reuşit să dea ritm filmului, care curge molcom de la un capăt la altul, înecat în dialog, supralicitat şi greoi, sforăitor pe alocuri, dacă nu chiar rizibil. Actorii joacă inegal, montajul nu salvează povestea, ci o face mai confuză, în final nerămânând decât o impresie de greutate surdă în tâmplele spectatorului.

Exilată din ţara natală după asasinarea soţului ei, acum zece ani, Judith (Ronit Elkabetz) locuieşte în Marsilia împreună cu cei trei copii. După ce a refuzat în mod sistematic să-şi revadă familia, Judith se lasă convinsă de copii să accepte invitaţia la nunta unei verişoare, în pofida temerilor şi secretelor care o bântuie. Toţi patru pleacă să-şi petreacă vara la ţară, şi să-şi regăsească rădăcinile. Dar întoarcerea lui Judith reînvie vechile duşmănii între clanuri rivale. Violenţa răbufneşte din nou, iar sângele cheamă sânge.

Mulţi protagonişti au câte o infirmitate - Mira e surdă, Louppos are o cicatrice pe gât - intenţia regizoarei debutante fiind de a vorbi despre amprentele pe care le poate lăsa violenţa, teroarea şi umilinţa.
În film îi veţi putea vedea pe Olga Tudorache, pe Tudor Aaron Istodor şi Ion Besoiu.