Comentarii Comentează
  • blackmore
    pe 23 Noiembrie 2019 20:46
    Singurul film ca un film al lui Luis Bunuel............................
  • balta67verde
    pe 27 Octombrie 2016 11:58
    Ultimul film regizat de Bunuel. La fel de genial ca si celelalte. Un film exceptional, destul de greu de inteles si imprevizibil.
  • sabinalin
    pe 12 Aprilie 2014 19:50
    Barbatul si femeia, o poveste care va tine atat timp cat va exista specia umana... Nu-i nimic de spus despre acest film care incheie stralucitor cariera unuia dintre cei mai mari regizori ai secolului XX. Nu-i nimic de spus pentru ca un astfel de film nu poate fi povestit ci trebuie vazut si, mai presus de toate, simtit!
  • cezarika21
    pe 24 Septembrie 2013 07:22
    Filmul relatează neobişnuita relaţie între un om de afaceri francez, mai în vârstă, şi o tânără dansatoare spaniolă, relaţie marcată de momente succesive şi explozive de iubire şi ură deoarece femeia obişnuia să alterneze momentele de tandreţe cu cele de umilinţă la adresa bărbatului. Pentru a face lucrurile mai clare, regizorul Luis Buñuel foloseşte două actriţe diferite care joacă acelaşi rol, una interpretând-o pe tânăra tandră, cealaltă pe cea năbădăioasă. Bărbatul e de o naivitate rară, acceptând jocul femeii care pe de o parte îi stârneşte dorinţa, iar pe de altă parte i-o reprimă cu duritate. Pasiunea sa se transformă în obsesie şi de aceea o iartă de fiecare dată pe tânăra care-l umileşte.

    Cele două femei simbolizează latura sacră şi cea profană a iubirii, adică sensibilitatea şi inocenţa pe de o parte şi dorinţa dezlănţuită pe de altă parte; cele două laturi ale trăirii sentimentului erotic au fost tratate mai mult în pictură ("Amorul sacru şi profan" al lui Tiţian, "La maja vestida" şi "La maja desnuda" ale lui Goya).

    Modul în care se desfăşoară filmul (care începe cu sfârşitul şi este marcat de flash-back-uri), dirijarea circulară a camerei, schimbările actriţelor între ele (există o schimbare a lor chiar în aceeaşi secvenţă, insesizabilă la prima vedere) sau decorurile somptuoase în care au loc atentate teroriste (pentru a sublinia şi mai clar relaţiile explozive dintre cei doi parteneri) sunt mostre ale geniului regizoral al lui Buñuel. Interpretările protagoniştilor principali (Fernando Rey şi duo-ul Carole Bouquet - Ángela Molina) sunt excepţionale şi merită evidenţiate. Toate acestea transformă "Cet obscur objet du désir" într-un film oniric excepţional, deosebit de marea majoritate a filmelor din acea epocă.
  • lili22
    pe 24 Septembrie 2013 01:12
    Altfel decit filmele cu care suntem invadati, se simte geniul lui Bunuel, excelenta interpretarea
  • cosmin_kedii
    pe 23 Aprilie 2013 17:29
    Ultimul film Bunuel este o bijuterie. Se ocupa cu legătura obsesiva dintre un bărbat mai în vârstă și o femeie tânără.
  • cosmin742000
    pe 11 Iunie 2011 09:44
    Intr-un gen de film in care de obicei (mai ales in zilele noastre) abunda cliseele , si iti poti da seama dupa primele 5 minute cum se va termina filmul , acesta e printre putinele lipsit de clisee si caruia nu ii sti sfarsitul desi practic filmul incepe cu sfarsitul.Si nu numai ca nu ii sti sfarsitul dar e imprevizibil pe tot parcursul lui.
  • almar
    pe 06 Februarie 2011 23:37
    pana aproape de final am crezut ca e un fel de Lolita. Apoi am vazut ca nu intelesesem pana unde poate merge profunzimea analizei lui Bunuel. Ma intriga planul secund, cel cu teroristi. Am crezut ca in final Conchita se va dovedi membra a vreunei grupari. Cred, totusi, ca a vrut doar sa arate pasiunea lui Mateo, care e complet absorbit de trairile lui, parand sa neglijeze riscul.
  • aayana
    pe 04 Februarie 2011 14:35
    Un bărbat trecut de prima tinerețe devine obsedat de o tânără pe care o cunoaște în propria casă: noua servitoare. Făcîndu-i avansuri, fata dispare. Aflat într-o călătorie de afaceri, Mathieu se întâlnește întâmplător (?) cu frumoasa Conchita. De aici începe agonia. Tânăra de origine hispanică, la numai 19 ani, îl duce pe Mathieu pe culmile disperării.

    În interpretarea Conchitei regizorul a ales două actrițe tocmai pentru a sublinia dualitatea fetei: inocența și materialismul, frumusețea ingenuă și prefăcătoria.
    Un film enervant din cauza naivității lui Mathieu dar, poate că cei doi se merită unul pe altul. O cursă fără sfârșit între șoarece și pisică.
  • pe 27 Martie 2006 23:01
    as dori sa cumpar acest film. va rog sa ma ajutati!