Părerea criticului
După ce a apărut în 2007 în Om Shanti Om, film proiectat în România datorită festivalului Transilvania, ascensiunea actriţei Deepika Padukone la Bollywood nu a mai putut fi oprită. Anul trecut apărea în Chennai Express, producţie ce a urcat între timp pe locul doi în topul filmelor bollywoodiene cu cele mai mari încasări, întrecută fiind doar de Dhoom 3. De vineri o putem vedea pe Deepika Padukone în Cocktail, o dramedie romantică despre prietenie, dragoste şi altruism.

În centrul atenţiei este Meera (Diana Penty, o nouă descoperire a Bollywood-ului), o fată dintr-o comunitate tradiţională care are parte de aventura vieţii când vine la Londra pentru a fi alături de noul ei soţ Kunal. Doar că acesta nu o aşteaptă la aeroport şi, după ce îl găseşte, Meera îşi dă seama că mariajul a avut loc doar pentru ca soţul ei să pună mâna pe banii de zestre. Cu viitorul în Marea Britanie aparent distrus, Meera o întâlneşte în aceeaşi seară pe Veronica (Deepika Padukone), o fată plină de viaţă care o primeşte în gazdă până când Meera se hotărăşte cu privire la următorii ei paşi.

Cu greu poţi găsi personalităţi mai diferite decât Meera şi Veronica, iar asta le face probabil pe cele două fete să devină cele mai bune prietene. Una este timidă, cealaltă explozivă, una ştie foarte clar ce vrea de la viaţă, cealaltă nu are nicio direcţie. Dar ceea ce părea o prietenie pe viaţă începe să scârţâie când în peisaj apare Gautam (Saif Ali Khan), un inginer software afemeiat care începe o relaţie cu Veronica şi se mută în apartamentul celor două fete, spre supărarea lui Meera, care nu îl suportă.

Regizorul Homi Adajania (cunoscut pentru filmul său Being Cyrus, realizat în afara Bollywood-ului) preia ingredientele obligatorii ale filmelor indiene şi le reambalează într-un dramedie ce îmbină, întrucâtva previzibil, drama şi umorul. Ca în orice film indian, undeva există o mamă obsedată să-şi mărite fiul, iar Cocktail nu duce lipsă de acest motor al scenariului, adus pe ecran în persoana mamei lui Gautam (Dimple Kapadia, una dintre legendele Bollywood-ului în anii '80 şi '90), venită pe neanunţate la Londra pentru a face ordine în viaţa odraslei. Alături de ea, unchiul Randy (Boman Irani, poate cel mai bun actor de comedie al Indiei, aici într-un rol mult prea scurt pentru faima lui), vrăjit de frumuseţea Veronicăi şi de gingăşia lui Meera.

Fără a spune prea multe despre itinerariile personajelor, fiecare îşi va învăţa lecţia despre prietenie, dragoste şi renunţare fără să se cufunde prea adânc în oceanul melodramatic specific multora dintre producţiile indiene. Faptul că acţiunea se petrece în Londra şi că personajele sunt obişnuite cu stilul de viaţă occidental ajută la crearea unei poveşti cu parfum internaţional, netributare elementelor uneori prea locale ale cinema-ului bollywoodian.

Deşi este o idee prea lung pentru câte are de spus, Cocktail are de câştigat de pe urma celor două protagoniste. Deepika Padukone este o adevărată forţă a naturii, aducând pe ecran o energie cu totul nestăvilită, iar spectatorul simte foarte bine şovăiala lui Gautam între intensitatea ei cuceritoare şi liniştea dată de Meera. Diana Penty are toate şansele să devină o prezenţă constantă în filmele de la Bollywood după ce a debutat în Cocktail.

Evident, muzica nu putea lipsi din film, dar aici nu vei vedea cupluri cântându-şi dragostea pe vârf de munte, căci Adajania se foloseşte de pasiunea Veronicăi pentru dans, cluburi şi petreceri pentru a condimenta aventurile sentimentale cu momente muzicale moderne, cu un sound internaţional şi filmate ca un videoclip. Cocktail mai beneficiază şi de un generic de final cu momente amuzante de la filmări.