Sinopsis

"Nu puteam să fotografiem alți președinți stând picior peste picior în fața președintelui nostru. Era considerat un semn de lipsă de respect. Trebuia ori să le acoperim picioarele cu o plantă sau cu colțul unei mese, ori să înlocuim perechea de picioare în laborator."

Filmat integral în redacția celui mai vechi cotidian național din Egipt, Al-Ahram, Decupaj e un document neconvențional al revoluției egiptene, care nu include nicio imagine a revoltei propriu-zise. Prin turul pe care îl face în sediul ziarului Al-Ahram, filmul invită la o reflecție asupra modului în care structurile puterii politice presupun în mod necesar strategii de management al vizibilului considerat acceptabil.

Momentul Pieței Tahrir a reprezentat pentru Egipt atât o revoltă populară, cât și o revoluție în reprezentarea vizuală: țara a trecut de la un control strict al mass-media la un nou regim vizual de producere și distribuire a imaginilor direct de către indivizii implicați, prin rețele de socializare. Însă noile imagini ale unei națiuni eroice surprinse în drumul său către libertate nu au fost mai puțin "construite" decât cele elaborate în trecut: inundată de imagini cu steaguri impresionante și tineri revoluționari cu fețe vopsite în rosu, negru și alb, națiunea egipteană a trebuit să se confrunte cu o nouă imagine idealizată a sa - de această dată, una care a circulat dincolo de granițele țării.