Comentarii Comentează
  • blackmore
    pe 26 Octombrie 2019 21:02
    Cel mai bun film al lui Kurosawa e facut in cooperare cu sovieticii
  • lili22
    pe 28 Iunie 2019 12:39
    Se cunoaste mana unui maestru care a facut filmul in patru ani.Acum se fac filme intr-o luna , intr-un apartament...
  • cosmin742000
    pe 03 Septembrie 2017 22:57
    Un film caruia nu ai cum sa ii gasesti ceva de reprosat..Are tot ce ii trebuie regie excelenta , joc actoricesc la superlativ , scenariu genial , peisaje mirifice , dramatism adevarat : o capodopera.
  • borisvultur
    pe 10 August 2017 13:51
    Deși muzica lui Isaak Swartz fascinează și creează atmosferă, Kurosawa preferă dialogul păsărilor, împletit cu vorbele focului, cu șuierul vântului. Un imn adus naturii și prieteniei. Cucuvele, foc, gheață, luna roșie, crivățul, trestii, pești prăjiți, bârne, tăceri...
  • Stephen2D
    pe 22 Aprilie 2016 11:30
    Nu m-a impresionat prima dată, dar știu de la Șeherezada că un tigru e mai înțelept ca un leu așa că trebuie să fiu cuminte și să admir peisajul.
  • pisicuta1
    pe 31 August 2014 01:05
    o capodopera ,,minunat,ca mai toate filmele rusesti!
  • marin_nicolae
    pe 13 Martie 2014 19:23
    Cred ca orice film trebuie sa iti transmita ceva... in filmul asta gasesti multe... in principal despre om natura si mai ales despre prietenie... filmul nu are nimic spectaculos ...surprinde prin simplitate naturalete ...filmul asta mia adus aminte de bunicii mei pe care nu ii intelegeam de ce refuza orasul... ei dorind sa traiasca in satul lor...dupa ce vezi filmul intelegi drama celui care se dezradacineaza....si pe care eu nu ii intelegeam de ce refuza chiar atunci cand sunt iubiti....de ce ...pentru ca sunt asemeni lui Dersu Uzala...simplu...parca imi suna inca in urechi chemarea prieteniei ...Capitan.... Daca deja ati cautat Dersu Uzala cu greu o sa fiti dezamagiti ...Vizionare placuta
  • cezarika21
    pe 05 Martie 2014 10:23
    Ecranizare a memoriilor căpitanului rus Vladimir Arseniev despre expediţiile sale cartografice efectuate la începutul secolului al XX-lea în partea orientală extremă a Rusiei, acest film depăşeşte nivelul unei simple ecranizări. Meritul principal îl are regizorul japonez Akira Kurosawa care atinge aici una dintre cele mai înalte culmi ale creaţiei sale artistice. Spaţiul în care se petrece acţiunea (taigaua siberiană) beneficiază de o prezentare fabuloasă în imagini, cu drumuri luminate de lumina lunii, cu apusuri de soare superbe, furtuni de zăpadă, lacuri îngheţate şi copaci udaţi de ploaie.

    Dar mai presus de toate este omul, cel care conferă sens acestei naturi. Dersu Uzala, călăuza goldi a expediţiilor, este omul fără vârstă care trăieşte în comuniune cu natura; el îşi obţine hrana din mijlocul pădurii, dar niciodată nu ia mai mult decât are nevoie, niciodată nu rupe nici măcar o frunză fără sens şi niciodată nu răneşte inutil vreun animal. Vegetaţia şi fauna au pentru el o valoare egală cu cea a omului pentru că toate acestea sunt creaţia unui aceluiaşi Dumnezeu. Chiar dacă nu cunoaşte creştinismul şi practică o credinţă animistă, Dersu dovedeşte calităţi morale superioare multor semeni de-ai săi mai educaţi.

    Călăuza care repară un adăpost abandonat în pădure şi lasă acolo provizii pentru a fi găsite de călătorii nevoiţi să facă popas nu poate înţelege comportamentul răutăcios al unor oameni faţă de semenii lor: pretenţia oamenilor de a primi bani pentru apă de băut şi lemne de foc pe care puterea divină le-a oferit oamenilor în mod gratuit sau uciderea altor oameni pentru a le fura avutul. "Dersu Uzala" este un poem vizual emoţionant al comuniunii omului cu natura, un îndemn la o coexistenţă paşnică a tuturor oamenilor sub acelaşi cer.
  • Iulidesprefilme
    pe 20 August 2013 13:32
    În aprecierile sale, uneori controversate, Academia Americană de Film a acordat premiile, la categoria cel mai bun film străin, unor regizori de clasă, de regulă, din Italia, Franţa, Japonia, Suedia. Acest film este o altă dovadă...
  • ciprian34
    pe 03 Martie 2013 14:18
    Un film de povestit nepotilor cum sunt multe filme rusesti,Dersu este sufocat de civilizatie si sfarseste tragic in mijlocul naturii in care si-a trait intreaga viata
  • mvmismetoo
    pe 28 Mai 2011 15:04
    Sunt putine filmele care m-au impresionat la fel de mult. Si e paca, tare pacat. Este teribila scena in care Dersu nu intelege de ce negustorul caruia i-a incredintat banii spre pastrare pentru o noapte a fugit cu ei, in simplitatea lui el nu-si poate explica rautatea lumii. Un motiv similar am regasit in Barbierul din Siberia, in unul dintre cadrele finale, tema abandonului si a renuntarii n-a fost niciodata mai reusita decat in filmele rusesti. Ceva similar e de vazut si-n Satra, Zobar iubeste viata, dar viata nu-l iubeste pe el, nu asa cum ii place lui sa fie, liber.... !
  • neaion
    pe 10 Octombrie 2009 22:21
    Filmul se bazeaza pe memoriile din 1923 "Dersu Uzala" ale exploratorului rus Vladimir Arseniev cu privire la expeditiile sala in regiunea Sikhote-Alin din Siberia de a lungul multiplelor explorari la inceputul secolului 20.
    La cateva luni dupa cunoscuta sa tentativa de sinucidere,regizorul japonez Akira Kurosawa revine in lumea filmului la carma primei coproductii ruso-japoneze.Avand ca co-scenarist si regizor pe Kurosawa,Dersu Uzala este povestea unui Goldi(minoritate siberiano-asiatica) ghid si vanator ,care la inceputul secolului XX accepta sa fie ghidul unui explorator rus si a unei trupe de soldati prin cele mai neprimitoare tinuturi din estul indepartat.Ghidul (Maxim Munzuk) fiind "una" cu natura aproape de la nastere reuseste sa isi slaveze grupul de la pieire.Turnat in aproape 4 ani " Dersu Urzala" castiga in 1976 Osacarul pentru cel mai bun
    film strain si il aduce pe Akira Kurosawa in topul industriei japoneze de film.
    Pelicula este filmata aproape in intregime in aer liber ,in aspra si frumoasa salbaticie siberiana.Ca si in cele mai multe din lucrarile lui Kurosawa fiecare cadru este atent compus pentru a forma o imagine dramatica.Filmul exploreaza tema unui nativ al padurii care este pe deplin integrat in mediul sau,al carui stil de viata va fi inevitabil distrus de avansul civilizatiei.