Criticul Calin Caliman considera acest film o adevarata revelatie ce a lansat un tip de "cinema liber" autohton, nu-i de mirare, tocmai iesisem de sub cizma sovietica, Ceausescu il inlocuise pe Dej, incepuse scurta perioada de dezghet intrerupta, din pacate, brutal in 1971. Criticul francez Marcel Martin scria intr-un articol publicat in 1969 ca filmul regizat de Andrei Blaier marturiseste pe un ton grav ca "tanarul cinema de la Bucuresti merita toata atentia". Tudor Caranfil vorbeste despre "un film de stari si detalii, subtil gandite, despre incompatibilitatea intre generatii, tema interzisa in epoca". Mai aproape de zilele noastre Cristian Tudor Popescu constata cu binecunoscutu-i venin ( din nefericire numai atat i-a mai ramas...) ca avem de-a face cu un "film pur si simplu antiintelectual". Subsemnatul, ca simplu privitor ce se afla, a urmarit seara trecuta cu placere acest film. Pentru ca el ne arata o Romanie in care se si producea. Pentru ca scenariul e bine articulat iar frumusetea lui sta in detalii. Si, nu in ultimul rand, pentru ca distributia e luxurianta. E o adevarata placere sa o privesti pe Irina Petrescu, care la douazeci si ceva de ani era "de nu se poate" ( Piersic dixit!), e un regal sa-l revezi pe inubliabilul Stefan Ciubotarasu la una dintre ultimele sale aparitii cinematografice ( va recomand cartea lui Dumitru Furdui in care se regasesc si cateva amintiri fabuloase cu marele actor), e un privilegiu sa ii admiri pe tinerii, pe atunci, Sebastian Papaiani, Ion Caramitru, Mariana Mihut, Octavian Cotescu sau Carmen Galin.
OviStof
pe 03 Decembrie 2019 15:44
Nu am prins filmul de la început, dar m-a făcut să nu mai 'zappez', datorită lui Ștefan Ciubotărașu, a cărui prestație, deși în rol secundar, a fost magnetizabil.
Filmul are o profunzime actuală, mult peste multe producții românești din zilele noastre.
O pleiadă de actori valoroși dintr-o generație cvasi-disparută.
lili22
pe 31 Ianuarie 2019 20:23
L-am vazut cu multi ani in urma ,cand Dan Nutu era in voga si filmele cu tineri rebeli nu erau puse la zid.
cezarika57
pe 03 Iulie 2018 21:58
Dan Nutu si Ion Caramitru Foarte tineri. Secventa memorabila. Vive si Romabhe aud rasete dintr-o casa. Criosi vor sa afle de ce se distreaza asa bine ceei de acolo, asa ca Vive se urca pe geam si vede un tip singur care asculta rasetele la magnetofon
Vegetarian
pe 20 Noiembrie 2013 17:39
Parintii romani aveau si in 1967 ca si azi asteptari nerealiste de la copii lor ..
Numărul cazurilor de traumatism cranio-cerebral este în creştere din cauza mai multor factori, printre care accidentele rutiere, cele de muncă , ca si in acest film , dar şi căderile , în România recuperarea neurologică postraumatică fiind deficitară din cauza lipsei specialiştilor, a spus profesorul dr. Dafin Mureşanu .
. . . Deobicei in accidentele la locul de munca , mortul este vinovat . ..
Acest film a fost difuzat online la Neptun tv T in 26 martie 2014 . Putine filme sunt difuzate pe net , si reluate gratis de catre televiziuni ..
cosmin_kedii
pe 27 Iulie 2013 14:15
Acest film în afară de a fi vizual frumos și frumos emotional ,,,si frumos montat,,. are si o poveste frumoasă
cosmin742000
pe 20 Martie 2013 01:06
Un film romanesc foarte bun realizat in epoca in care in tara asta se mai si muncea
cezarika21
pe 08 Octombrie 2012 12:05
Picat la examenul de admitere la facultate, tânărul Vive (Dan Nuţu) duce o existenţă monotonă şi plină de frământări sufleteşti. Sătul de cicălelile ironice ale tatălui său, el se duce să lucreze pe un şantier unde îşi găseşte utilitatea socială.
"Dimineţile unui băiat cuminte" este unul dintre cele mai profunde filme ale epocii comuniste, deşi unii critici nu l-au apreciat cum se cuvine. Frământările sufleteşti ale personajului principal, grijile tatălului sever pentru soarta fiului, resemnarea dureroasă şi grija părintească a lui nea Cioba (magistral interpretat de Ştefan Ciobotăraşu) pentru ca tânărul să nu facă aceleaşi greşeli ca şi el sunt aspecte care ating cele mai profunde locuri ale sufletului omenesc. Scopul vieţii este în opinia autorilor filmului utilitatea socială a oamenilor, exprimată de nea Cioba în următoarele cuvinte: „musai să fii de folos cuiva ca să poți zice că exiști. Altfel anii s-adună, s-adună, degeaba”.
Interpretarea „tânărului furios" de către Dan Nuţu a constituit o adevărată revelaţie, ea remarcându-se prin sinceritate. Vive reprezintă „debusolarea unei generații” în care tinerii erau lipsiţi de orizont şi considerau că și-au ratat existența deoarece li se impunea un destin incompatibil cu structura lor interioară. Personajele filmului nu sunt schematice sau abstracte, ci au trăiri sufleteşti profunde.
În ciuda unei atitudini antiintelectuale (remarcată de Cristian Tudor Popescu şi reală în opinia mea), acest film este una dintre cele mai bune creaţii ale cinematografiei româneşti din perioada comunistă.
LaurentiuCiocirlan
pe 01 August 2011 12:21
Un film extraordinar din toate punctele vedere. Multe detalii istorice, joc impecabil al actorilor, scenariu fluid, nu ai timp sa te plictisesti. Incercari repetate ale eroului de a se adapta, de a face pe plac tatalui, prietenior sau a o lua de la capat. In sinopsisul de mai sus nu scrie ceva ce este cel mai important din cate imi aduc aminte. Problema lui cea mai mare este ca a picat la examenul de la facultate, problema comuna multor generatii mai vechi cand nu existau decat putine facultati de stat si o singura optiune.Era in '67 turnat filmul. Nu puteai sa te inscrii la mai multe facultati deci aveai sansa sau nu si invatai astfel si cativa ani pana intrai sau faceai armata si nu se stie ce se mai alegea de tine dupa. DECI CE FACE UN COPIL CUMINTE, CRESCUT LA ORAS IN CONDITII DECENTE SI ASTEPTARI MARI IN ACEASTA SITUATIE? Ramane in oras? Isi continua viata de orasean cu prietenii? Nu mai are rabdare si risca altceva?Paraseste cuibul dar cu ce costuri? Mici sau mari drame in devenirea fiecaruia, alegeri de facut sau amanare. Trecand peste micile "avantaje" ale vietii de santier si "elanul patriotic" necesare astfel incat acest film sa treaca de cenzura(dealtfel f. putine pe langa cerinctele sistemului), acesta este o capodopera. O singura problema, de unde se poate cumpara/descarca?
Traian63
pe 15 Ianuarie 2011 16:16
un film bun ,si as vrea sa il mai vad dar nu stiu de unde il pot downloada
cl24
pe 05 Octombrie 2010 11:59
Este o drama romaneasca, in care actori valorosi ai scenei autohtone au incercat sa arate probleme existentiale ale vietii.
Filmul are o profunzime actuală, mult peste multe producții românești din zilele noastre.
O pleiadă de actori valoroși dintr-o generație cvasi-disparută.
Numărul cazurilor de traumatism cranio-cerebral este în creştere din cauza mai multor factori, printre care accidentele rutiere, cele de muncă , ca si in acest film , dar şi căderile , în România recuperarea neurologică postraumatică fiind deficitară din cauza lipsei specialiştilor, a spus profesorul dr. Dafin Mureşanu .
. . . Deobicei in accidentele la locul de munca , mortul este vinovat . ..
Acest film a fost difuzat online la Neptun tv T in 26 martie 2014 . Putine filme sunt difuzate pe net , si reluate gratis de catre televiziuni ..
"Dimineţile unui băiat cuminte" este unul dintre cele mai profunde filme ale epocii comuniste, deşi unii critici nu l-au apreciat cum se cuvine. Frământările sufleteşti ale personajului principal, grijile tatălului sever pentru soarta fiului, resemnarea dureroasă şi grija părintească a lui nea Cioba (magistral interpretat de Ştefan Ciobotăraşu) pentru ca tânărul să nu facă aceleaşi greşeli ca şi el sunt aspecte care ating cele mai profunde locuri ale sufletului omenesc. Scopul vieţii este în opinia autorilor filmului utilitatea socială a oamenilor, exprimată de nea Cioba în următoarele cuvinte: „musai să fii de folos cuiva ca să poți zice că exiști. Altfel anii s-adună, s-adună, degeaba”.
Interpretarea „tânărului furios" de către Dan Nuţu a constituit o adevărată revelaţie, ea remarcându-se prin sinceritate. Vive reprezintă „debusolarea unei generații” în care tinerii erau lipsiţi de orizont şi considerau că și-au ratat existența deoarece li se impunea un destin incompatibil cu structura lor interioară. Personajele filmului nu sunt schematice sau abstracte, ci au trăiri sufleteşti profunde.
În ciuda unei atitudini antiintelectuale (remarcată de Cristian Tudor Popescu şi reală în opinia mea), acest film este una dintre cele mai bune creaţii ale cinematografiei româneşti din perioada comunistă.