Acesta e subtitlul primului film de lung-metraj al criticului clujean Ion Indolean, un omagiu adus cinemaului experimental practicat de Chantal Akerman. Discordia a fost răsplătit(ă) cu Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru debut la TIFF 2016.
Asemeni cineastei belgiene (sursa de inspirație pentru Ion Indolean fiind pelicula din 1975 „Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles”), Discordia este un film experimental, realizat din secvențe lungi şi plin de referinţe cinefile directe (discuțiile despre Birdman) sau indirecte (asemeni celei din alimentară).
Pe un fond sonor nediegetic (propus tânărului regizor de către Adrian Enescu cu câteva luni înainte de moartea sa) și la fel de straniu ca și cadrele-tablou din viaţa celor doi protagoniști (Ilinca Hărnuţ - sora regizorului, şi Rareş Hanţiu), într-o casă veche dar încă elegantă din Cluj… nu se întâmplă aproape nimic. Aceasta pentru că intenția tânărului regizor a fost să facă un film despre rutină, iar pentru a reda aceasta Ion Indolean foloseşte repetarea unor scene care sugerează un ritual.
Asemeni cineastei belgiene (sursa de inspirație pentru Ion Indolean fiind pelicula din 1975 „Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles”), Discordia este un film experimental, realizat din secvențe lungi şi plin de referinţe cinefile directe (discuțiile despre Birdman) sau indirecte (asemeni celei din alimentară).
Pe un fond sonor nediegetic (propus tânărului regizor de către Adrian Enescu cu câteva luni înainte de moartea sa) și la fel de straniu ca și cadrele-tablou din viaţa celor doi protagoniști (Ilinca Hărnuţ - sora regizorului, şi Rareş Hanţiu), într-o casă veche dar încă elegantă din Cluj… nu se întâmplă aproape nimic. Aceasta pentru că intenția tânărului regizor a fost să facă un film despre rutină, iar pentru a reda aceasta Ion Indolean foloseşte repetarea unor scene care sugerează un ritual.