Sinopsis
Film documentar despre docul plutitor din Portul Constanta. Docul plutitor, de 8.000 tf, din Santierul Naval Constanta, a fost construit de concernul industrial german "Gutehoffnungshutte", din Lubeck (oras-port la Marea Baltica). Docul a fost adus in portul Constanta, in august 1938, moment care s-a dovedit a fi crucial pentru transformarea atelierului de reparatii nave, existent la acea data in portul romanesc de la Marea Neagra, intr-un veritabil santier naval.
Docul are lungimea de 138 m, latimea de 31 m si inaltimea de constructie de 12 m. Foile de tabla din otel din care a fost confectionat corpul sau sunt asamblate cu nituri. Este prevazut cu doua macarale de 6 tf, un cabestan si instalatie de balastare - debalastare. Poate ridica simultan trei nave de mici dimensiuni, cu o greutate totala de 8.000 tf. Pe el pot urca nave cu o capacitate de pâna la 18.000 tdw, pentru operatiuni de corp, de sablare-vopsitorie si lucrari mecanice la linia axiala si carma. "Echipajul" sau este format dintr-un sef de atelier, un maistru, un sef de echipa, 6 electricieni, 5 mecanici, 2 tamplari, un lacatus si un sudor.
Filmul a fost realizat la comanda Casei Autonome P.C.D., in 1939.
Docul are lungimea de 138 m, latimea de 31 m si inaltimea de constructie de 12 m. Foile de tabla din otel din care a fost confectionat corpul sau sunt asamblate cu nituri. Este prevazut cu doua macarale de 6 tf, un cabestan si instalatie de balastare - debalastare. Poate ridica simultan trei nave de mici dimensiuni, cu o greutate totala de 8.000 tf. Pe el pot urca nave cu o capacitate de pâna la 18.000 tdw, pentru operatiuni de corp, de sablare-vopsitorie si lucrari mecanice la linia axiala si carma. "Echipajul" sau este format dintr-un sef de atelier, un maistru, un sef de echipa, 6 electricieni, 5 mecanici, 2 tamplari, un lacatus si un sudor.
Filmul a fost realizat la comanda Casei Autonome P.C.D., in 1939.