Protagonista și Jean Heather joaca extraordinar de bine în rolul de mama și fiica vitrega în film. Avem parte de un film noir clasic cu răsturnări de situație și suspans. Disimularea și trădarea ne însoțesc la tot pasul, sarea și piperul unui film vechi foarte reușit ce merita revăzut. Dialoguri foarte bine realizate + o poveste de dragoste incitanta fac din acest crime - thriller un reper în materie de noir cu accente de drama amara.
sabinalin
pe 23 Ianuarie 2022 15:23
O familie aparent fericita, doi oameni carora teoretic nu le lipseste nimic pentru a fi fericiti impreuna. Si totusi lipseste un element, cel mai important: dragostea. O miza financiara mare, o ispita care apare natural in momentul in care femeia fatala are un plan pe care il doreste pus in aplicare ,, pana la capat,,. Si oportunitatea se iveste, nu trebuie decat sa o astepti si sa iti joci cartile cu pricepere, sa iti pui in valoare atuurile care pot suci mintile celor mai multi dintre barbati. Numai ca sfarsitul nu-i aici chiar daca planul a fost dus la indeplinire, cel putin in acele vremuri nu se putea incheia asa, filmul avea nevoie de nu mesaj care sa intretina macar iluzia de moralitate, se simtea nevoia ca pe ecran finalul povestii sa fie in principiu mai bun decat in viata reala.
Un noir clasic care a fost nominalizat la sapte premii Oscar si care a ramas la loc de cinste in istoria cinematografica a secolului XX in ciuda faptului ca nici un astfel de premiu nu s-a lipit de el. Triumful era asigurat avand in vedere autorii scenariului : exceptionalul cineast care a fost Billy Wilder, cel care semneaza si regia, si Raymond Chandler, cel care a intrat in istoria literaturii ,,politiste,, in primul rand datorita faptului ca a l-a creat literar pe cinicul detectiv Philip Marlowe. Un alt atu deloc neglijabil e prezenta a trei ,,grei,, hollywoodieni in rolurile principale: Fred Mc Murray, un actor despre care se spune in zilele noastre ca ar fi trebuit sa aiba o cariera mult mai reusita decat a avut parte, frumoasa si senzuala Barbara Stanwyck, nominalizata la Oscar pentru rolul complex al ,,femeii fatale,, , si celebrul american cu origini romanesti Edward G Robinson, pe numele sau real Emanuel Goldberg, nascut la Bucresti in 1893, plecat in Statele Unite impreuna cu parintii pe cand avea doar zece ani, aici intr-un rol total diferit fata de acelea care sunt considerate a fi reprezentative pentru cariera sa, anume cele de gangster dur in filmele ,, Little Caesar,, si ,,Key Largo,, .
mladitza
pe 19 Februarie 2020 01:02
ok, povestea e cam exagerată, dar poate dacă nu o privim chiar printr-o grilă realistă devine super mișto și posibilă... Iar intriga polițistă chiar e bine legată.
mihaela_82
pe 28 Iulie 2018 16:43
Atmosfera, interpretările si subiectul sunt de neratat pentru pasionații de filme noir. Vocea personajului principal masculin te bantuie, iar suspansul atinge cote maxime. 10 stele pentru un asemenea regal cinematografic!
margochirila24_69
pe 04 August 2017 12:13
Acest film are peste 70 de ani si isi spun parerea despre el, oameni care au intre 20 si x ani. Asta spune totul despre valoarea si relevanta lui!
cezarika21
pe 06 Octombrie 2016 08:48
Este întrucâtva inexplicabil modul în care personajele negative ale unei creații artistice ajung să exercite o atracție mai mare asupra publicului decât personajele pozitive, acceptând desigur împărțirea subiectivă și simplistă a personajelor în bune și rele. Filmele noir își datorează succesul, în mare parte, conflictului între personajele pozitive și negative ce degenerează deseori într-o crimă săvârșită la adăpostul nopții sau al întunericului.
Considerat frecvent drept unul dintre primele filme noir în adevăratul sens al cuvântului, ”Double Indemnity” prezintă povestea uciderii unui bărbat de către soția sa și amantul ei cu scopul de a obține despăgubirea stabilită printr-o poliță de asigurare. Lăcomia celor doi îi împinge să simuleze producerea unui accident mortal rar care prevede acordarea unei despăgubiri duble. Planul complex începe să scape însă de sub control, deoarece lanțul de coincidențe ridică semne de întrebări tot mai mari, iar personajele se văd prinse în propria plasă de minciuni.
Structura narativă a filmului este asemănătoare cu cea din ”Sunset Boulevard” (1950); filmul începe și se termină în prezent și are forma unei mărturisiri prezentate printr-o succesiune cronologică de flash-back-uri care îi poartă pe spectatori prin culisele pregătirii crimei și a întâmplărilor ulterioare, captând atmosfera decadentă a Americii din perioada interbelică. Contrastul între viața onestă de zi și pornirile criminale ascunse de noapte este exploatat de regizor prin trecerea de la lumina solară naturală la o iluminare difuză a interioarelor, creată de strecurarea luminii prin jaluzele, și la o penumbră nocturnă. Filmarea în interioare prost iluminate, uneori din unghiuri ascuțite, creează o senzație de claustrofobie și de anxietate, anticipând o desfășurare primejdioasă a evenimentelor ulterioare. Fred MacMurray și Barbara Stanwyck joacă destul de convingător, dar interpretarea carismatică a lui Edward G. Robinson este cea care dă valoare filmului.
Creație reper a unui gen cinematografic și a unei epoci de vârf, ”Double Indemnity” rămâne și astăzi unul dintre cele mai iubite filme produse la Hollywood. Povestea tulburătoare, filmarea deosebită cu lumini și umbre, interpretările excepționale ale unor personaje puternice și regizarea originală și inovativă a lui Billy Wilder reprezintă, fără îndoială, elementele definitorii ale unui film clasic al istoriei cinematografiei.
Recunoscându-i valoarea, Biblioteca Congresului American a inclus "Double Indemnity" în anul 1992 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
kakapo
pe 13 August 2014 19:51
...pana si Colombo ar fi invidios pe flerul lui Barton Keyes...intr-adevar un thriller in care suspansul e prezent pana-n ultimul minut...
Iulidesprefilme
pe 08 Aprilie 2014 20:49
Film făcut de un mare regizor ca Billy Wilder şi cu actori pe care astăzi nu-i mai ştiu decât cinefilii împătimiţi...
iulian94
pe 28 Martie 2014 13:51
Un film thriller obligatoriu de vazut care impresioneaza prin prestatii, scenariu si regia foarte buna.
radu3455
pe 28 Octombrie 2013 13:11
un thriller absolut senzational cu un scenariu pe masura mi-a placut foarte mult cum a jucat Fred MacMurray,merita vizonat nota 9
cosmin_kedii
pe 06 Martie 2013 16:51
un film foarte bun nu te vei plictisi un minut , povestea este foarte bine făcuta, iar actorii sunt uimitori
alex_il_fenomeno
pe 11 Aprilie 2012 18:50
unul dintre cele mai geniale filme thriller , si printre primele de acest gen cu o mare rezonanta ! actori uriasi ai vremii ne-au adus in universul povestii , una atat de tensionata si de incalcita uneori , ne prindea atat de bine in mrejele ei , incat nu aveai de ce sa te plangi un moment , chiar si daca povestea se desfasura pe baza povestii protagonistului , filmul fiind o marturisire a faptelor sale din ultima vreme ! pe langa jocul psihic , prezent pe tot parcursul peliculei , filmul mai impresioneaza si prin atmosfera , una atat de tipica Hollywood-ului clasic ! este o pelicula pe care orice om ar trebui sa o vada cel putin o data in viata !
mvpsebi
pe 17 August 2011 17:54
Poate ca a fost primul film in care actiunea e cladita pe o intriga ce mai tarziu avea sa aiba ceva priza la public si sa faca destula rumoare la Hollywood: "za bitch" se intelege cu agentul asigurator ca sotul ei sa sufere un "accident", o crima perfecta in urma careia cei doi sa beneficieze de grasa polita indemnizatoare.
Nu pare grozav, insa scenariul si felul cum e povestit justifica oarecum nota maricica de pe imdb. Acel fel incepe cu Neff, agentul de care ziceam, inregistrand o confesiune colegului sau, Keyes, a actului nu prea onest pe care deja il pusese in aplicare impreuna cu Phyllis, femeia fatala de care se indragostise. Insa normal, intervine o problema pt "porumbei". Din vina unuia sau altuia, in final nu toate decurg conform planului, conturandu'se astfel tragedia dorita.
Asadar, luand in considerare marturisirea cu care se debuteaza, din start nu mai e loc pt surprindere, stii unde se va ajunge, mai ramane doar chestiunea de cum se va ajunge acolo. Cu suspans bine dozat, dialoguri mesterite si actori care stiu sa'si faca treaba, acel "cum" e intrucat grozav, ca o tema de prim rang in filmele lui Billy Wilder, lacomia aceea dusa pana la capatul cursei, ce se intoarce cu "dubla despagubire" impotriva unor oameni.
White.Lily
pe 08 Iulie 2011 12:08
Mi-a placut Double Indemnity. Plin de suspans cu o adevarata atmosfera noir.
Un scenariu clasic insa de efect.
Singurul lucru pe care l-as avea de obiectat este personajul lui Fred MacMurray, Walter Neff, care mi s-a parut un pic cam nerealist.Chiar se intampla si in viata de zi cu zi sa cunosti o femeie si in urma a doua intalniri cu ea sa te hotarasti sa comiti o crima?
In orice caz, Double Indemnity merita vazut. Alaturi si de alte filme ale regizorului, Billy Wilder, precum: Some Like It Hot, Love in the afternoon, Witness for the Prosecution sau The Seven Year ItchSabrina
mtraianc
pe 05 Noiembrie 2010 21:48
asa se intampla cand te indragostesti de cine nu trebuie ,,cazi de fraier , si targul de acasa nu pusca cu cel di-n targ
Un noir clasic care a fost nominalizat la sapte premii Oscar si care a ramas la loc de cinste in istoria cinematografica a secolului XX in ciuda faptului ca nici un astfel de premiu nu s-a lipit de el. Triumful era asigurat avand in vedere autorii scenariului : exceptionalul cineast care a fost Billy Wilder, cel care semneaza si regia, si Raymond Chandler, cel care a intrat in istoria literaturii ,,politiste,, in primul rand datorita faptului ca a l-a creat literar pe cinicul detectiv Philip Marlowe. Un alt atu deloc neglijabil e prezenta a trei ,,grei,, hollywoodieni in rolurile principale: Fred Mc Murray, un actor despre care se spune in zilele noastre ca ar fi trebuit sa aiba o cariera mult mai reusita decat a avut parte, frumoasa si senzuala Barbara Stanwyck, nominalizata la Oscar pentru rolul complex al ,,femeii fatale,, , si celebrul american cu origini romanesti Edward G Robinson, pe numele sau real Emanuel Goldberg, nascut la Bucresti in 1893, plecat in Statele Unite impreuna cu parintii pe cand avea doar zece ani, aici intr-un rol total diferit fata de acelea care sunt considerate a fi reprezentative pentru cariera sa, anume cele de gangster dur in filmele ,, Little Caesar,, si ,,Key Largo,, .
Considerat frecvent drept unul dintre primele filme noir în adevăratul sens al cuvântului, ”Double Indemnity” prezintă povestea uciderii unui bărbat de către soția sa și amantul ei cu scopul de a obține despăgubirea stabilită printr-o poliță de asigurare. Lăcomia celor doi îi împinge să simuleze producerea unui accident mortal rar care prevede acordarea unei despăgubiri duble. Planul complex începe să scape însă de sub control, deoarece lanțul de coincidențe ridică semne de întrebări tot mai mari, iar personajele se văd prinse în propria plasă de minciuni.
Structura narativă a filmului este asemănătoare cu cea din ”Sunset Boulevard” (1950); filmul începe și se termină în prezent și are forma unei mărturisiri prezentate printr-o succesiune cronologică de flash-back-uri care îi poartă pe spectatori prin culisele pregătirii crimei și a întâmplărilor ulterioare, captând atmosfera decadentă a Americii din perioada interbelică. Contrastul între viața onestă de zi și pornirile criminale ascunse de noapte este exploatat de regizor prin trecerea de la lumina solară naturală la o iluminare difuză a interioarelor, creată de strecurarea luminii prin jaluzele, și la o penumbră nocturnă. Filmarea în interioare prost iluminate, uneori din unghiuri ascuțite, creează o senzație de claustrofobie și de anxietate, anticipând o desfășurare primejdioasă a evenimentelor ulterioare. Fred MacMurray și Barbara Stanwyck joacă destul de convingător, dar interpretarea carismatică a lui Edward G. Robinson este cea care dă valoare filmului.
Creație reper a unui gen cinematografic și a unei epoci de vârf, ”Double Indemnity” rămâne și astăzi unul dintre cele mai iubite filme produse la Hollywood. Povestea tulburătoare, filmarea deosebită cu lumini și umbre, interpretările excepționale ale unor personaje puternice și regizarea originală și inovativă a lui Billy Wilder reprezintă, fără îndoială, elementele definitorii ale unui film clasic al istoriei cinematografiei.
Recunoscându-i valoarea, Biblioteca Congresului American a inclus "Double Indemnity" în anul 1992 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
Nu pare grozav, insa scenariul si felul cum e povestit justifica oarecum nota maricica de pe imdb. Acel fel incepe cu Neff, agentul de care ziceam, inregistrand o confesiune colegului sau, Keyes, a actului nu prea onest pe care deja il pusese in aplicare impreuna cu Phyllis, femeia fatala de care se indragostise. Insa normal, intervine o problema pt "porumbei". Din vina unuia sau altuia, in final nu toate decurg conform planului, conturandu'se astfel tragedia dorita.
Asadar, luand in considerare marturisirea cu care se debuteaza, din start nu mai e loc pt surprindere, stii unde se va ajunge, mai ramane doar chestiunea de cum se va ajunge acolo. Cu suspans bine dozat, dialoguri mesterite si actori care stiu sa'si faca treaba, acel "cum" e intrucat grozav, ca o tema de prim rang in filmele lui Billy Wilder, lacomia aceea dusa pana la capatul cursei, ce se intoarce cu "dubla despagubire" impotriva unor oameni.
Un scenariu clasic insa de efect.
Singurul lucru pe care l-as avea de obiectat este personajul lui Fred MacMurray, Walter Neff, care mi s-a parut un pic cam nerealist.Chiar se intampla si in viata de zi cu zi sa cunosti o femeie si in urma a doua intalniri cu ea sa te hotarasti sa comiti o crima?
In orice caz, Double Indemnity merita vazut. Alaturi si de alte filme ale regizorului, Billy Wilder, precum: Some Like It Hot, Love in the afternoon, Witness for the Prosecution sau The Seven Year ItchSabrina