Deși i-a lipsit mustața și ciocul, Vlad Țepeș e impunător în film, nu atât prin Transilvania, cât în Țara Românească. Nu mi-amintesc să fi murit la noi vreun sultan, dar filmul e reușit ca efecte. Spre sfârșit se observă cât de distructiv e pactul cu diavolul, când e pusă în pericol viața fiului de către vampiri...
D.A.N. Adi
user-62f9534390c84
pe 31 Octombrie 2024 22:23
Când am citit ce au scris "criticii" de mai jos ,am crezut că va fi o alta teapa.Dar nu.S a dovedit a fi un film cu acțiune din plin ,o altfel de poveste despre Dracula.Evident ,nu are treabă cu istoria.Dar efectele au fost mortale.Vizionare placută! Merită văzut ????
user-6714deeb35709
pe 31 Octombrie 2024 20:24
Cel mai bun film! Acțiune, Horror, Moarte tot ce vrei
user-64d3dfe3e0752
pe 31 Octombrie 2023 00:01
Multe versiuni despre istoria lui Vlad Tepes, și despre evenimentele dramatice, dar țin să precizez că nu are nici-o legătură cu Izvoarele istorice! In film sunt adăugate chestii pentru deliciul publicului, este interesant, frumos și așa mai departe! Să nu uităm , an fost de temut in luptă, câțiva oșteni Valahi puteau speria o grupă de turci!
anonymous.6730c0ffbf4c7
pe 21 Noiembrie 2022 22:50
Comentariu șters
user-5bf5890986e5b
pe 15 Februarie 2022 17:54
Nu am văzut tot filmul dar am văzut de pe la jumătate și am citit plot-ul pe net. Nu am o părere despre film din punctul entertainment-ului de vedere fiindcă n-am văzut filmul. Bă, dar plot-ul din punct de vedere istoric...............HUH?
Hai să-l luăm ca exemplu pe........Gheorghe Vasilescu.
Gheorghe Vasilescu real: Român, cel mai bogat om din lume, inventator, afacerist, cel mai bun președinte. Moare în 2158 de bătrânețe.
Gheorghe Vasilescu dintr-un film din 2380: A inventat epidemia din anii 2100, a vrut să conducă lumea, a creat roboți uriași de peste 100.000 m, planete artificiale, a vrut să controleze umanitatea prin cipuri. Poporul i-a omorât nevasta, amantele, pe el, și i-au distrus toate mașinăriile, oprind planul lui malefic.
Cam așa a fost filmul ăsta.
GiulianoDirt
pe 29 Octombrie 2021 19:41
Un fiction bunicel. Pe nostalgicii Copolla ii inteleg, dar pe cei ce reclamă incorectitudinea istorică, nu pot decât să îi numesc cretini. Ce plmea, Dracula a lui Copolla vi se pare corect istoric? Sau, mai bine zis, care ecranizare a lui Bram Stoker? Uitați-vă la Suliman Minune!
Raluca87
pe 05 Aprilie 2018 20:24
Mi-a placut filmul, merita vizionat. Cu finalul acela as fi vrut si o continuare. Dracula Untold este clear peste alte filme cu vampiri aparute recent dar tot Dracula din 1992 este cel mai bun.
DidiRhodes
pe 15 Ianuarie 2018 04:46
Este un film istorico-fantatic unde totul este posibil și totuși are unele lucurui care mă frustrează.
Sunt doar două limbi vorbite: engleza și turca, cu un accent eșuat, iar Limba Română nu se aude deloc, deși in film e vorba despre Istoria (fantastică a) României.
Lipsa actorilor români e destul de ironică, în schimb au ales nordici să joace roluri de români și turci. I-ar fi ajutat si la buget dacă ar fi colaborat cu cineva mai specific, dar asta e.
În schimb ca film fantastic e destul de bun in ceea ce priveste CGI-ul si putin din plot; unii actori iși fac treaba, iar cinematografia este bună.
Quesadyah
pe 11 Februarie 2016 20:04
E foarte tare filmul ! Celor care le plac Sf-urile recomand! Daca esti un obsedat de istorie ,valea!
claudiu-daniel-lugoj
pe 12 Ianuarie 2016 01:20
Cel mai bun film cu Dracula vazut vriodata.Interesanta a fost ideea ca sa dus mult in istorie pentru a da nastere acestui mit numit Dracula.Este cel mai bun film pe care l-am vazut pe aceasta tema.Important este ca se lasa loc pentru o continuare de data aceasta in zilele noastre.Un film excelent ce al recomand tuturor.
cezarica98
pe 19 Decembrie 2015 09:09
Un film bun, o fantezie istorica, care in ciuda termenului de "vampir", nu este horror, il vizionati fara nici o tresarire, un scenariu care are la baza o combinatie intre Dracula si rostirea numeleui "Vlad Tepes". Actiune, suspans, dragoste, puterea de a deveni invincibil, pentru a lupta pentru ai tai, pentru a te sacrifica. Regizorul pune pe ecran unele elemente din legenda : argintul, usturoiul, crucea si predispozitia la lumina. Un film de vazut.
Maire
pe 07 Septembrie 2015 22:00
”Dracula: Povestea nespusă” este un film fantastic de inspirație istorică. Nu-și propune să fie film documentar, ci doar entertaining și reușește. Totuși, asocierea asta constantă a ”Transylvaniei” cu vampirii mă lasă rece, mai ales în combinație cu Vlad Țepeș. Bine măcar că nu strălucește nimeni în film! Dracula brandul țării noastre, niciodată valorificat cum trebuie ... offf Românie, dulce Românie ...
Verdict: Un film superb cu vampiri care rămâne din păcate repetent la capitolul istorie. O cronică citită de producători sau regizor ar fi făcut adevărate minuni.
Inca o porcarie cu Dracula , pentru mine a fost unul dintre cele mai proaste filme pe care le-am vazut , singurele lucruri bune au fost efectele speciale , in rest :-j. Pai cum naiba dupa ce pica sotia lui Vlad de la sute de metri mai are putere sa zica ceva dupa aia , sau cand Vlad a omorat peste 1000 de turci si lui Mehmed i s-a parut ceva normal , , nici macar o tresarire , ceva, nimic ,actor prost. In fine asta este parerea mea !!! daca vreti film cu Dracula uitati-va la varianta din 1992 in regia lui Francis Ford Coppola , cu Gary Oldman in rol principal !!!!
alex43497
pe 06 Mai 2015 22:34
cat de redus mintal sa fii sa-ti mai placa filmele cu vampiri.film facut degeaba.
georgel1976
pe 05 Aprilie 2015 14:20
o poveste romantata a lui dracula. filmul ne arata transformarea lui Vlad Tepes in Dracula.
Nu mai conteaza ca scenaristii au facut varza istoria Transilvaniei si nu numai, important este ca filmul sa atraga cat mai multi spectatori. filmul, ca si fictiune, horror sau ce gen mai e, nu se deosebeste cu nimic de alte filme ale genului. nu se merita vazut.
cip_kip
pe 22 Martie 2015 19:43
Cum poti cauta un filma catalogat de cele 4 cuvinte, iar dupa ce il vezi incepi sa manaci rahat despre acuratetea istorica afilmului? Fictiune.... FICTIUNE.... oameni buni. Nu zice nicaieri ca e film istoric.
Cat de berbec poti fi sa vizionezi un film cu vampiri si sa te astepti la acuritate istorica? Ei bine se pare ca exista o turma intreaga de astefl de entitati.
Cat despre film se merita vazut, drama totala si cel mai mult ce mi-a placut e ca incearca sa arate ca exista si o parte buna ascunsa sub orice rau.
XShadowX
pe 10 Martie 2015 15:35
Destul de bunicel acest film unde din nou il gasim pe Dracula intr-o postura noua si interpretat de un alt actor , de data aceasta mai tinar si mai putin celebru ;) , oricum povestea este interesanta insa efectele speciale sunt prea prezente si comune in acest film , merita vizionat o data in viata ... de curiozitate si pentru acest actor Luke Evans ;)
mari56x
pe 23 Februarie 2015 09:40
Reusit, nu am mai vazut un film reusit cu vampiri de cativa ani, mai ales cu Dracula, povestea fiind exploatata la maxim, dar uite ca inca se mai poate. M-a surprins in mod placut.
dragostin_adrian
pe 20 Februarie 2015 23:23
Cel mai prost film pe care l-am văzut in ultima vreme! nu are nici o legătura cu realitatea! Nu înțeleg cum poți sa înjosești in halul asta un personaj marcant
makomomo
pe 14 Februarie 2015 21:07
inca din minutul 10 filmul este atat de previzibil incat ti se pare ca se desfasoara prea lent...insa are potential si este bine pus la punct dpdv al efectelor(o poveste destul de bine construita bazata, logic, pe fantezie), scenariului si interpretarii.Imi place ideea unui Dracula bun, care doreste puterea totala riscandu-si viata,familia pt a nu cadea in mainile inamicilor turcaleti.
Sfarsitul este usor surprinzator si nu este de fapt un sfarsit ceea ce nu e rau.Eu as mai vedea continuari in urmatorii ani dar sa nu schimbe actorii, sa ramana aceeasi pt ca altfel nu ar iesi bine...
festila_andrei
pe 12 Februarie 2015 08:05
daca vreau sa privesc o comedie urmaresc acest site numit cinemagia. ma distreaza tare comentariile persoanelor cum de la un anume film se ajunge la cu totul altceva. de la poveste lui Vlad Tepes s-a trecut la tema cum actorul e gay :)) trecem peste asta si mai aflam ca filmul a fost comparat ceva de genu cu batman-dracula :)) . chiar ma amuza comentariile acestea imi face ziua mai frumoasa si nu mai trebuie sa urmaresc comedii ca pot citi mesajele voastre. :)) o zi buna tuturor!!
Sorin87
pe 01 Februarie 2015 19:10
L-am asteptat demult si a meritat asteptarea, foarte buna povestea filmului si efectele speciale nemaipomenite
SYNDJ
pe 24 Ianuarie 2015 18:02
Sunt sătul până peste cap de filme şi seriale cu şi despre vampiri - majoritatea sunt o apă şi un pământ dar "Abraham Lincoln: Vampire Hunter" (2012) şi "Dracula Untold" m-au făcut să "renasc" şi mi-au captat atenţia.
O nouă poveste bine realizată despre Dracula cu actori buni şi efecte la înălţime. Merită urmărit. Nota 8 cu mică indulgenţă.
tafalogugabriel
pe 20 Ianuarie 2015 18:14
Nu am avut ocazia sa vizionez Dracula Untold la cinema cand a aparut pentru prima data acum cateva luni,si sincer sa fiu,acum ca in sfarsit am avut ocazia sa il vad.....nu pot sa spun ca regret ca l-am ratat la cinema.O sa incep prin a enumera ceea ce mi-a placut la filmul acesta......in principiu,interpretarea lui Luke Evans.Il ador pe Luke Evans.Il consider un actor foarte talentat,si spun asta despre el de mult timp,chiar dinainte sa apara in Hobbitul ca Bard Barcagiul.El este cel mai bun lucru la acest film.Al 2-a lucru care mi-a placut,este cum arata filmul din punct de vedere vizual.Eu unul consider ca efectele au fost minunat facute.Din pacate insa,asta e tot ceea ce pot spune de bine despre acest film,caci inafara de asta,avem un scenariu prost,dialog oribil,o gramada de scene fara sens si care par a nu isi avea rolul,si este pur si simplu un film care isi bate joc de istoria noastra.Inteleg ca americanii au vrut o abordare diferita asupra personajului Dracula,insa ceea ce s-a vrut a fi acest film,si ceea ce este,sunt 2 chestii total diferite.O sa inchei prin a ii da filmului un solid 4/10.Este fara indoiala unul dintre cele mai dezamagitoare filme din 2014,si imi pare rau pentru asta,deoarece era un film cu mult potential,si pe care il asteptam cu mare drag.
geo_gabi
pe 18 Ianuarie 2015 19:14
Luke Evans (Dracula) un rol bine interpretat ,un film reusit caruia ai ofer nota 8.
danny_constantin
pe 13 Ianuarie 2015 22:17
Este unul din filmele mele preferate 2014 , filmul are inceput bun , chiar si finalul este unul pe masura .
ciobanu_dumitru_ovidiu
pe 04 Ianuarie 2015 22:10
Foarte simplu spus, e fain să-l vezi pe Dracula şi altcumva decât un imortăl plicti, obosit de interacţiuni eşuate sub misterul generat de distanţa impusă de secole de solitudine mai mult/ mai puţin filozofică. Ca de exemplu, aici, un more human than human, suferind fizic, sufleteşte, spiritual, sentimental, pentru familie, tovarăşi, pentru râu’-ramu’, şi – mai ales – sperând, cea mai rea dintre toate relele, cum zicea poporu’ lu’ Homer („Ce om e acela care intră în propriul mormânt cu speranţă?”, e întrebat Vlad, într-unul dintre dialogurile vulnerabile, fiindcă foloseşte cuvinte mari şi riscă ridicolul. Pe moment, mai ales pentru publicul middle şi high-brow (cum e cel de pe la festivaluri), pot fi surse de caterincă – chestia e că, dacă le iei retroactiv, îţi dai seama că ideea cu greu ar fi putut fi ilustrată altfel, ca să nici nu sune tern. Iar dialogurile implicând conceptele viaţă-moarte-iubire eternă, poetice, sunt chiar şi mai drăguţe.)
Dar acolo unde e, e de bună credinţă – nu dezamăgeşte fanu’: satisfăcător de oripilant. Pe de altă parte, ce să vrei de la un film cu vampiri, ei oricum se află la coada clasamentului personajelor horror, nefiind suficient de dezgustători (poi, se compară ei cu xenomorfii?). Cu toatea astea, diferitele/ succesivele transformări ale prinţului (al Transilvaniei, au vrut producătorii) ating, uşor, şi zona abjectului. Sugestiv, în sens de autoreflexiv, e un pasaj în care Mehmet îşi leagă ostaşii la ochi, „că ţi-e frică doar de ce vezi” (sau cum spunea Dracula: „oamenilor nu le e frică de săbii, le e frică de monştri” – să ne amintim de etimologia termenului, de la monstrare, lat., „a arăta”).
Iarăşi, foarte bărbătesc personajul lui Dracula, fiindcă mare parte din film este despre confruntarea dintre două caractere: Vlad, fost copil crescut la curtea sultanului, şi Mehmet, acum ajuns sultan în locul tatălui său şi care îi cere o dovadă de loialitate imposibil de îndeplinit – turcul vrea o mie de copii, plus pe puştiul lui Dracula. Ştiind că nu poate să-l învingă pe sultan, prinţul acceptă să devină vampir pentru a dobândi forţele supranaturale, fapt care creează noi complicaţii (la nivel decizional), explodând într-o criză de proporţii, în care Vlad se trezeşte singur împotriva (aproape a) tuturor. Învingător sau nu, rămâne un damnat. Deşi cunoaştem aproximativ punctul în care vrea să ne aducă scenariul (o să vedeţi că are legătură cu ecranizarea lui Coppola), scenariştii fac tot posibilul ca acest drum să fie imprevizibil, ramificat, construind conflict şi micro-răsturnări de situaţie aproape din orice. Iar toate astea nu-i afectează soliditatea.
Dacă aş avea ce să reproşez, ar fi faptul că firul roşu (romance-ul Vlad-soţie), chiar şi în ciuda faptului că există momente de o certă emoţie (printre care şi the money shot din final, excepţională sub raport dramatic), dispare mai mult decât ar trebui (sub lupte etc.) sau se confundă cu cel care-l implică pe copil (da, sunt o familie, dar nu-i acelaşi lucru). Ar mai fi, după părerea mea, latura întunecată (deja prezentă) a (anti)eroului – ţepele şi alte cruzimi trecute – latură pe care nu înţelegem cum s-o percepem în noul context, fără să confundăm registrele. Şi poate ar fi fost cazul să se dea mai mare atenţie elipselor de timp, să se mai rupă ritmul alert, dar de multe ori prea egal, cu pasaje mai lungi. Fiindcă nu dă neapărat suspans.
Un blockbuster destul de distinct în categoria lui – iar faptul că scenaristul/ regizorul Gary Short e la primul lung-metraj e impresionant. Avem povestea din spatele poveştii, acum aşteptăm povestea pe care o ştim, rescrisă pentru zilele noastre, cu un Charles Dance (Master Vampire) într-un rol foarte promiţător.
Ca o concluzie un film de vazut......Nota mea:8
DonaldDuck
pe 03 Ianuarie 2015 15:10
Am văzut de curând filmul si am citit cele scrise de pana acum.
Consider in primul rând ca, noi ca romani, ar trebui sa-i mulțumim lui Gary Shore care făcut mult mai mult pentru brandingul de țară decât a făcut Elena Udrea ca ministru al turismului (si nu numai ea). Ca roman filmul chiar mi-a plăcut, deoarece pe lângă tot sosul caracteristic (efecte speciale, atmosfera, etc.), arată faptul că Vlad Țepeș (vampir sau nu) a acționat ca să-şi apere familia şi țara ceea ce este un adevăr istoric complet ignorat pana acum in alte filme. Toți autorii au "pedalat" pe latura întunecată a personajului, dar nimeni nu a arătat ca el a ajuns asa sub presiunea "mediului".
Am citit intre comentarii si disputa cu domnia in Transilvania. Nu e un adevar istoric, dar asta se trage de la "primul vampir" al lui Bram Stoker care era in Transilvania, deci acțiunea nu avea cum sa se mute brusc in Tara Românească, de care fie vorba intre noi multi nici n-au auzit pe plan mondial. Daca de Transilvania se știe datorita poveștilor cu vampiri si a altor povesti fantastice (Harry Potter) de celelalte doua principate n-a auzit nimeni. Deci vampirii sunt legați de Transilvania, deci si acțiunea prezentului film trebuia legata de același loc chiar dacă are sau nu acoperire istorica. Fiind un film fantastic acțiunea putea fi plasata si in Middle Earth si n-ar fi avut nici o importanta si in locul turcilor puteau fi orcii -:)
Cristian-Marius-Matei
pe 23 Decembrie 2014 00:52
Slab, m a dezamagit ca subiect, doar recuzita si atmosfera de Evul Mediu mi a placut, film facut dupa placul americanilor nu al romanilor cu multe efecte speciale. Era mai reusit daca era facut in stil 300, Spartacus.
rzw
pe 14 Decembrie 2014 14:03
Un film ........ bun. Ma asteptam la mai mult. Daca nu ai ce face nu cred ca se merita sa-ti pierzi timpul cu acest film.
conu66
pe 08 Decembrie 2014 21:31
Sa imi faca cel mai tare neurolog trepanatie si sa-mi extraga partea de creier carcotasa si tot nu pot intelege de ce se insista pana dincolo de cretinitate pe aceasta tema...ca e de mult epuizata ca bateriile Elba cumparate din magazin ,iar râurile de sange si mistificarea istoriei nu ma mai atrag de mult ! Deci,se iau 100 milioane de dolari,un casting de filme B,se violeaza cu zambetul pe buze biografia unui domnitor care i-a oprit pe turci 10 ani la portile Europei (ca si Iancu de Hunedoara si Stefan cel Mare ),se aleg niste decoruri care aduc a rejecturi din Stapanul Inelelor si Hobbit-uri,se amesteca engleza vulgara cu romana stalcita sa aflam ce...povestea nespusa ,nepretuita,neasemanata si netoata a lui Dracula.A scris-o idiotul de bram stoker fara ca macar sa vina vreodata in Transilvania iar in zilele noastre aflam ca era ...nespusa!!! Nespus de ridicola si neverosimila...singura scena cu adevarat istorica este padurea de tepi unde i-as fi pus pe scenarist ,regizor si producatori...Iar vorba lui Tepes...doar Dumnezeu i-ar fi putut ridica mai sus decat el !
YURI_BOYKA
pe 02 Decembrie 2014 01:44
Observ ca altii sunt indignati si ofensati patriotic de acest film .Eu il vad doar ca pe un spectacol vizual si atat, pentru ca asta se si autoproclama. Daca ar respecta izvoarele si atestarile istorice regizorii cand fac un film istoric n- ar mai fi nimic din ceea ce se vrea in ziua de azi si anume : senzationalul si incredibilul. Revenind la film , este foarte bun in opinia mea , nesperat de bun.
marinescunadia20
pe 30 Noiembrie 2014 21:52
Mie mi-a placut,l-am luat ca pe o frumoasa poveste despre iubire,despre sacrificiu..cei care au crezut ca se uita la un film istoric,au o problema care nu se vindeca:vor fi dezamagiti de viata..
paradox_utopic
pe 28 Noiembrie 2014 23:09
cu un Luke Evans plin de steroizi in postura de "principe" de Transilvania (reprezentand un castel in munti si o manastire plus cateva sute de oameni ),cu Sarah Gadon,o soata care parea ca vrea sa zica ceva si ea in filmul asta dar n-a reusit decat sa pozeze in penibila,cu un Mehmet care era mai tigan decat ultimul turc de origine uzbeca si garzile sale,mai blonzi decat scandinavii plus cateva elemente horror (scarboase mai degraba) filmul a a iesit un mare kitch de duzina .
Andrei843
pe 25 Noiembrie 2014 23:24
Poate ca nu respecta intru-totul istoria, dar totusi trebuie sa recunosc ca este destul de interesanta ideea aceasta. Din partea mea, nota 8 !
xados
pe 24 Noiembrie 2014 15:49
Atentie pentru cei care inca nu au vazut filmul, SPOILER ALERT!
Daca unii s-au lasat impresionati de "viziunea regizorala" a lui Gary Shore, pe mine m-a dezamagit total. Inteleg ca e o tentativa de fantasy, dar sa fim seriosi acum, toate personajele au puteri supranaturale? :-/
Ca de exemplu scena mortii sotiei lui Vlad, Mirana, Cade de la mii de metri inaltime si nu are nici macar o zgarietura? Si mai mult, aceasta "Steven Seagal" cu plete balaie mai are puterea sa tina un discurs, care chipurle se vrea a fi emotionant, despre viitorul odorului ei.
Sau Vlad care demonstreaza lumii ca detine puteri dincolo de imaginabil, nu intr-o lupta cu turcii, ci in doua, a treia oara se dovedeste a fi cu ghinion pentru sarmanul "conducator al Transilvaniei" , care in urma expunerii la argint ii scad puterile drastic si pur si simplu este umilit de un amarat de Mehmed al II-lea.
Gary Shore demonstreaza ca "nu si-a facut temele" si prin faptul ca a ales sa faca lucrurile pe jumatate, adica filmul ni-l prezinta pe Vlad, "conducatorul Transilvaniei", lucru total neadevarat, el fiind domn al Tarii Romanesti, sau mai savant spus al Valahiei. Iar dintre cele 3 sotii oficiale ale sale, pe niciuna nu o chema "Mirana".
Sau din cate stiu manastirea Cozia e o Biserica Ortodoxa situata pe malul raului Olt in orasul Calimanesti, nicidecum pe versantul muntelui Kilimanjaro.(corectati-ma daca gresesc :)) ) Si daca tot suntem la capitolul "realitati geografice" , din toti muntii de seama ai Transilvaniei, Gary Shore a ales sa nu foloseasca nici unul si uite asa a scos din jobenul fermecat o denumire de munte demna de "Alice in Tara Minunilor", si anume Muntele Dinte Rupt.
Si ce e si mai dezamagitor pentru mine e ca regizorul a decis sa il "taie de pe lista" pe Radu cel Frumos, fratele mai mic a lui Vlad. Pana la urma urmei intre cei doi a fost o lupta continua pentru tron, si cred ca o incaierare intre ei ar fi fost intr-adevar epica.
In concluzie, ar trebui sa "ii multumim" domnului regizor pentru prezentarea publicului international o poveste "nespusa" despre Vlad Tepes cu elemente desprinse din realitate total eronate.
toto_andrei
pe 24 Noiembrie 2014 14:09
mizerabil slab jalnic desene animate pierdere totala de timp
-Catalin
pe 20 Noiembrie 2014 22:11
O sa fie si si continuare la film??? Pentru ca de abea astept....
bloodthirst
pe 18 Noiembrie 2014 02:40
Jalnic.... Si ce asteptari am avut, m-a dezamagit cumplit...
deac_gheorghe
pe 11 Noiembrie 2014 22:15
Imi spune si mie cineva cum trebuie sa fac sa deschid filmul ca nu stiu de unde
gabita1991
pe 10 Noiembrie 2014 20:47
Fratilor, daca va asteptati sa vedeti un film istoric, sunt atatea canale la televizor. Cautati acolo. Va tot plangeti ca nu respecta istoria, sau ca nu stiu ce. E film fantastic, nu istoric, asa ca mai lasati comentariile astea. Inteleg ca fiecare are dreptul la o parere, dar nici chiar asa. Parca a fost cel mai prost film din istorie, dar nu e deloc, si incasarile demonstreaza asta. Poate ca a fost la noi o perioada mai buna, si unii au mers la filmul asta, ca nu aveau ce vedea. Dar in alte tari? Incercati sa judeci si voi ceva mai usor, ca oricum cei care au facut filmul, si actorii, nici nu vad ce scrieti voi, si va obositi degetele degeaba. Eu am asteptat nerabdatoare filmul asta, de cand am vazut trailerul acum cateva saptamani, si in sfarsit l-am vazut. Filmul a fost foarte bun, actorii au jucat foarte bine. Mai ales Luke Evans. Fata de alte filme care am vazut, de genul acesta, care au fost intr-adevar groaznice, acesta a fost unul dintre cele mai bune. Daca nu chiar cel mai bun.
Sombre
pe 10 Noiembrie 2014 20:45
Cred si sper ca acest film sa aibe o continuare "moderna", cel putin asta am inteles eu din final :P
terraflorin
pe 10 Noiembrie 2014 16:31
Un nou film Hollywood în care Răul e Bine şi viceversa... Slab, foarte slab chiar şi pentru un film de fantezie... o poveste foarte subţire fără schimbări de situaţie, scenariu previzibil, ceva acţiune cam exagerată totuşi, nota 5, desigur că urmează şi continuarea... dacă tot apare ''moşu'' la sfârşit şi zice că '' jocul continuă....''
vicki_2005_ok
pe 09 Noiembrie 2014 23:42
abia am reusit sa rezist pana la final , o tampenie asa de film n am mai vazut demult , totul parca era improvizat , jocul actoricesc lasa mult de dorit , finalul o porcarie... doamne, bine ca l am vazut pe net si n am platit bilet c-as fi dat banii degeaba !
Slightly
pe 09 Noiembrie 2014 18:08
Un film bun, punctul culminant si deznodamantul au fost cele mai bune din tot filmul.
remus_escape
pe 09 Noiembrie 2014 12:47
Un film prost sa dus istoria ... daca faci un film istoric cu Vlad tepes
dupa legtende .. prosteala .. bine ca nu mam dus la cinema .
gossipgirl17
pe 09 Noiembrie 2014 01:00
O porcarie, si-au batut joc de istoria si de cultura noastra.Foarte slab, previzibil , cliseic, fara nici o noima, cu un scenariu de 2 bani, ar putea intra cu usurinta la categoria SF!!!
SILVIANB
pe 09 Noiembrie 2014 00:46
Cam scurt parerea mea dar in rest ok ma asteptam sa fie exceptional avand in vedere reclama facuta dar de la mine primeste nota 6 ,iar pe Paul Kaye nu ma asteptam sa il vad in filmul acesta mai ales in rol calugar.
Una peste alta nu-mi pare rau ca l-am vazut. :)
nightmare28
pe 07 Noiembrie 2014 21:35
Frumos filmul,actori buni,actiune multa,efecte bune,pacat de replici...merge de plictiseala....
valy_barbu
pe 03 Noiembrie 2014 00:33
Pana la urma putin sub asteptari ! Mi-a ramas in minte faza cand era el singur pe campul de lupta si a omorat 1000 de turci ..cam exagerat . Totusi , astept continuarea . Nota 7 !
Decibalus
pe 25 Octombrie 2014 23:19
in cea mai mare parte filmul este un dezastru, scenariu de doi lei..replici asemenea scenariului..pacat de poveste !
maria_munteanu
pe 25 Octombrie 2014 23:03
Pentru cei care cunosc Istoria Romaniei nu este o drama, dar pt ceilalti , mai ales pt cei din afara tarii, este un pericol. In niciun caz, nu trebuie admisa ideea ca suntem un popor vandut diavolului, chiar daca scopul din film este unul nobil.
daniel_timariu
pe 19 Octombrie 2014 20:02
Cum necum, debutantul regizor Gary Shore face un film bunicel, deși - trebuie spus asta -, fimul nu este nici istoric și nici un film cu vampiri. E ceva la mijloc. Un fantasy ce folosește elemente tolkiene combinate cu fascinația occidentalului simplu pentru Transilvania și Contele Dracula (prinț în acest fllm). S-a tot remarcat confuzia din film unde Vlad Draculea este prinț de Transilvania (nu a existat nicodată un astfel de titlu, Transilvania a fost principat) și nu Principe de Valahia. Însă, să fim onești, Valahia nu înseamnă ceva notabil pentru publicul occidental, pe când Transilvania, da. Confuzie, neconfuzie, câteva elemente istorice există: Vlad s-a născut la Sighișoara, a fost dat Înaltei Porți, unde a crescut, a avut o pasiune nebună pentru trasul în țeapă etc. etc. Oricum, faima de „țepar” i-au dat-o nobilii transilvăneni nu otomanii. Când i-a tras în țeapă pe negustorii brașoveni a devenit el personaj negativ, cât timp se distra cu turcaleții era mare apărător al creștinătății (lucru spus exagerat și în film cum că niciodată otomanii nu au cucerit o capitală europeană, dar București, Sofia, Atena, Tirana ce naiba sunt?).
În film avem câțiva actori binecunoscuți din filmele și serialele fantastice. Luke Evans, Prințul Dracula, este Bard în The Hobbit, fiul lui Girion posesorul Săgeții Negre, singura capabilă să-l omoare pe dragonul Smaug. Dominic Cooper (sultanul Mehmed) este maestrul în arta vânării vampirilor din Abraham Lincoln: Vampire Hunter, cel ce-l îndrumă pe tânărul Abraham (vă puteți închipui ce film istoric e și ăsta, o fantezie oameni buni, o fantezie). Maestrul vampirilor este interpretat de Charles Dance nimeni altul decât Tywin Lannister din Game of Trones. Canadianca Sarah Gadon este mai puțin cunoscută, dar până și ea a avut un mic rol într-un fantasy: The Amazing Spider-Man 2 (2014). Iar Îngeraș (pronunția în engleză este de nepronunțat) a jucat și el în Game of Trones. Ca să vezi, o echipă întreagă de fantastici.
Nu actorii sunt problema în acest film, cât regia și scenariul. Drama lui Vlad este prea puțin exploatată, regizorul a vrut prea mult să ofere scene incredibile, fantastice și epopeice fără să insiste prea mult pe persoana lui Vlad. Celelalte caractere din film sunt doar schițate. Turcii sunt prezentați ca fiind fără număr (ca în baladele românești: câtă frunză și câtă iarbă) pe când transilvănenii cu nume slave (transilvănenii până la unire aveau în principal nume latine pentru ca ungurii să nu le poată maghiariza) erau și nu prea erau. Măcar în „300” aveam treisute de spartani și știam o treabă. Practic nimic nu e dus până la capăt, relația romantică este consumată rapid, luptele deși epopeice sunt scurte și anonime, întâlnirea lui Vlad cu Maestrul Vampirilor e ceva mai lucrată, dar tot nu suficient, etc etc.
Și câte se putea face! Numai uitați-vă la marșul otomanilor cu cârpe la ochi printr-un canion îngust. Am crezut că va urma La Rovine. Se putea insista mai mult pe groaza turcilor, pe frica dusă la paroxism față de un ceva care le-a omorât 1000 de oameni fără să fie văzut sau simțit.
Filmul face impresia unui episod pilot dintr-un serial. Introduce toate personajele, ne explică intriga și lasă pe următoarele episoade dezvoltarea acțiunii. Cine știe, poate chiar e primul dintr-o serie, mai ales că finalul este deschis oricărei interpretări.
Una peste alta, filmul merită văzut în cinema. Are secvențe de luptă bine regizate (dar scurte) și chiar una lacrimogenă și cam dubioasă (soția cade lung dintr-un turn fără ca eroul nostru să poată face ceva, în fine până la urmă face ceva, îi bea sângele devenind nemuritor). Mi-a plăcut și altarul din Mănăstirea Cozia, o combinație bizantino-catolică în care călugării erau îmbrăcați după moda din „Numele trandafirului”.
ilarian_florescu
pe 19 Octombrie 2014 17:52
To ne indignam ca timpitii degeaba in loc sa facem noi un serial dracula cu actorii lor ...ceva in genul urzelii tronurilor ....care sa cuprinda toate relatiile in care Vlad era prin in evul mediu ...Inclusiv povestea cu negustorii sasi din Brsov care i-au creat legenda asta ticaloasa si complet falsa ! Haideti sa bagm noi sute de milioane in un astfel de serial cu actori de prima mina de la Holiwood si pe urma sa ne indignam ca aia pe banii lor FAC CE VOR ! Putem oare ? Eu cred ca nu ...si atunci dece ne mai vaicarim inutil ?
catalask
pe 15 Octombrie 2014 20:55
Filmul este destul de bun avand in vedere ca este realizat dupa o poveste romaneasca :P
Merita toti banutii !!!
miky1987
pe 12 Octombrie 2014 22:33
Bunicel si nu prea. Povestea nu e foarte bine inchegata iar frizura moderna si sprancenele pensate ale lui Mehmet m-au fascinat... SF dar totusi as fi fost mai ok daca macar costumele sa te fi dus cu gandul la istorie. Pacat de privelisti, au ales foarte bine locatia filmarilor.
Bladeee
pe 10 Octombrie 2014 21:29
Nici macar efectele nu speciale nu au fost la nivelul asteptarilor, nimic sa-mi starneasca amintiri placute legate de acest film.
Scenariu extrem de imprevizibil, un joc actoricesc tampit, replici tampite, samd.
Nu il recomand sa il vedeti la cinema, pentru asa ceva exista variantele HD de pe torrente, chiar daca asteptati 2-3 luni, nu merita sa dai bani sa vezi o asemenea idiotenie.
anghel_stefan
pe 09 Octombrie 2014 21:43
Cel mai bun film istoric al țării noastre creat de Americani.(;;
Mihai2508
pe 08 Octombrie 2014 21:12
Un film care merita vazut, are actiune din plin, grafica buna, chiar se merita sa-l vezi. Ce nu inteleg este de ce unii sunt impotriva acestui film doar fiindca nu respecta adevarul istoric, este un film fantasy, si inca unul reusit chiar, daca ar fi sa ne luam dupa adevarul istoric, atunci ar trebui ca multe filme sa fie considerate proaste, doar fiindca nu sunt documentare. Povestea este frumoasa, iar actorii joaca foarte bine, chiar merita vazut.
kaatraan
pe 07 Octombrie 2014 20:33
tocmai am văzut filmul. e o dezămăgire totală. ok, am înțeles că e un film fantasy, dar trebuie să fii de-a dreptul RETARDAT, să afirmi că țepeș a fost conducătorul TRANSILVANIEI. asta dacă mai era nevoie de încă o dovadă că filmele hollywood-iene sunt incredibil de superficiale.
mihai_bmx
pe 07 Octombrie 2014 18:22
foarte interesant te tine mereu in priza si are efecte bune
Matzero
pe 06 Octombrie 2014 16:35
Nu stiu de ce lumea de aici nu se limiteaza doar in a comenta filmul dupa ce l-a vazut. Sunt idioti care comenteaza pe baza trailerului sau a pozelor aparute pe net. Sunt multe filme la care am avut impresia ca trailerul este filmat in alta parte. Atentie insa la inceputul acestui film nu se precizeaza ca este facut dupa evenimente istorice asa ca nu va asteptati sa invatati istoria la film. E un FILM. Un film superb si extrem de bine facut. Nu e pentru snobi. Cine cauta filme istorice nu se duce la filme cu vampiri.
alin9314
pe 05 Octombrie 2014 22:43
Trebuie sa fim si noi romanii mandrii de ceva, De Dracula,este personajul roman cel mai discutat in lume,are o legenda aparte dusa de imaginatia scriitorului irlandez Bran Stoker. Eu unul sunt pasionat si studiez istoaria de multi ani, iar motive de mandrie in toata istoria noastra nu prea am avut, de aceea suntem atat de infimi si in ziua de azi. Iar despre Vlad Tepes am doar respect si lauda, a fost unul dintre putinii nostri conducatori cu demnitate si onoare(asta prin mentalitatea lui de stopa razboaiele romanilor contra romanilor desi pericolul mare era din partea otomana. Nu vreau sa tin lectie de istorie dar cine a citit si e documentat stie despre ce e vorba, ceea ce as vrea si strainilor si romanilor sa le zic: Vlad Tepes(DRACULA) nu a fost niciodata un Diavol,el a fost un adevarat lider care si-a aparat tara prin masurile proprii. Inca nu am vazut filmul, imi este frica sa nu fie un esec,mai astept comentarii si note.
viodiaconu
pe 05 Octombrie 2014 19:47
A fost suficient sa vad doar trailer-ul ca sa raman ingrozit...de cat de prost e facut.Oricine intelege ca e o fictiune si nu are legatura cu istoria dar totusi ar fi fost de bun simt sa simuleze macar un pic,cum a facut Bram Stoker la vremea lui.Nu ma obosesc sa-l caut,trailer-ul a fost arhisuficient
kakapiciu
pe 05 Octombrie 2014 04:18
O alta poveste a lui Dracula pusa pe marele ecran. Destul de ok zic eu.
xerses
pe 05 Octombrie 2014 00:00
Filmul mi-a placut mult... de la efectele speciale,la machiaje, costume, jocul actorilor, regie...
Dacianus
pe 04 Octombrie 2014 17:49
Mie mi-a placut mult. Sigur, nu e un scenariu exact din punct de vedere istoric, geografic sau macar mitologic, dar tocmai faptul ca o poveste pe care o stiai din toate unghiurile, venita si cu un trailer ce parea sa fie un rezumat complet, reuseste sa aduca surprize, intorsaturi de situatie si momente originale, e un merit deosebit al noului Dracula. Dialogurile sunt destul de destepte - chiar daca nu ating subtilitatea celor din Game of Thrones - sa zicem la nivelul celor din Vikings - , actiunile sunt in general logice - unde ti se pare ceva cam inexplicabil, poti tu forta o explicatie care sa completeze ce au scapat ei, iar efectele speciale si muzica sunt impresionante. Nota mea 9, poate si din spirit patriotic - un pic.
Dana04
pe 04 Octombrie 2014 03:40
Un film ok, dar din punctul meu de vedere putin cam exagerate unele faze
VasyL
pe 03 Octombrie 2014 14:04
Am fost aseara la avanpremiera, a fost bun filmul, eu zic ca nu dezamageste, nu mi-a placut ca au gresit unele detalii cum ar fi nume grsite, de ex. in loc de Dumitru era Dimitru, Mirena in loc de Mirela, iar calugarii de la manastire erau catolici, manastirea din cate am vazut parea ortodoxa...oricum mie mi-a placut, nu ma dezamagit.
lavvw
pe 03 Octombrie 2014 13:08
Voi chiar va asteptati sa vedeti un film istoric? nu inteleg nemutumirea unora. Scrie clar: FANTASTIC
dana_geo
pe 02 Octombrie 2014 10:43
Un film foarte prost, fara nicio noima, scenele de actiune nu au nicio baza, niciun rezultat. este un film foarte slab.
dincolodenume
pe 01 Octombrie 2014 20:21
Inca un film cu un scenariu prost, un film creat parca pentru tembeli. Ademenirea unui film bun care sa lumineze inceputurile lui Vlad Dracul m-a adus in fata unei pelicule tampe ce reuseste sa cheltuie 100.000.000 dolari pe o proiectie (care nici macar nu este 3D) fara nicio noima.
Nu avem decat o poveste incropita, fara detalii, fara introducere, fara cuprins si fara incheiere.
Luke Evans (Vlad) reuseste doar pe alocuri sa isi joace decent rolul de print care vrea sa-si apere familia si copiii supusilor fata de cotropitorul turc Mehmed (Dominic Cooper), un cotropitor ce isi arata prostia in orice fraza pe care o rosteste si in orice decizie pe care scenariul i le-a pregatit intr-atat de tamp.
Am sperat ca voi urmari un film plin de actiune, o pelicula ce te va tine lipit de scaun, care te va transforma intr-un judecator al termenilor de bine si rau, o pelicula ce iti cere inteligenta fata de celelalte filme cu vampiri, care s-au impotmolit doar in dintii acestor creaturi. Am nadajduit la un film care nu va miza totul pe adrenalina, dar nici macar acest "rau" nu l-am primit din partea producatorilor.
Nu primim nimic de calitate ci doar un film care se grabeste sa inceapa si care aluneca prea tare spre sfarsit, cu o desfasuare previzibila si insipida.
Daca la un momentdat ajungi in situatia in care iti spui: "Gata, sa inceapa jocul!" te inseli! S-a terminat inainte sa inceapa. Prea putin spectacol, prea putina adancime pentru un film care vroia sa spuna o altfel de poveste.
Multe scapari de logica, mai ales in situatia in care Vlad, desi putea sa auda pana si paienjenii ce-si devorau prada, nu reuseste sa auda cand turcii se infiltreaza in tabara sa. Desi se poate lupta cu o armata de 1000 de oameni si sa-i faca praf, nu reuseste sa fie langa familia sa atunci cand ar fi trebuit. Vlad pare a fi o masa de muschi cu ceva abilitati de magie dar fara pic de creier.
Dracula Untold se vrea un film de actiune si un horror dar sfarseste prin a nu fi nimic din toate astea. Nici macar o drama nu se poate numi. Este doar un alt film prost din pacate.
CollectorSouls
pe 01 Octombrie 2014 20:20
Un Batman in versiunea Dracula....sau Dracula-Batman
FeaR
pe 26 Septembrie 2014 09:51
E bine ca unii l-au vazut deja, il au ca favorit si deja il au.
andy_paun
pe 21 Septembrie 2014 16:48
Sincer, nu apreciez felul in care Hollywood-ul intelege sa cosmetizeze faptele si scenele istorice. Totul este construit in spiritul consumatorului de rand. As vrea sa vad un film de tip istoric care sa surprinda mai mult realitatea si naturaletea vremurilor respective. Prea multe basme: marfa de comert, prea putin adevar , prea putina realitate.
JMF
pe 04 Septembrie 2014 18:06
Si totusi...avea si un nume de familie domnitorul Tarii Romanesti, mai exact se numea Vlad Basarab. Vlad Basarab al 3-lea era fiul lui Vlad Basarab al 2-lea, zis si Vlad Dracul, acesta la randu-i fiind fiul lui Mircea Basarab, ramas in istorie ca si Mircea cel Batran. Cat despre film, cred ca acesta trebuie tratat ca atare, adica ca fictiune. Cine vrea sa cunoasca istorie, citeste.
corina_alexandra
pe 30 August 2014 22:16
pare interesant din trailer....sa vedem daca o sa fie si filmul:))
MaDyTzZa
pe 23 Iulie 2014 23:41
Deci dupa ce am urmarit trailer-ul, abia astept ca acest film sa ruleze in cinema :D Am asteptari mari !!
cuciureanu_razvan
pe 09 Iulie 2014 15:05
S-a dus la vale istoria.Nu inteleg de ce se face confuzie intre Vlad Tepes si Vlad Dracul?!(in special idiotii de americani care nu au habar nici macar de istoria propriei tari).Filmul pur comercial.Va fi o mare porcarie.
vyktor238
pe 03 Iulie 2014 12:01
Dupa mult timp, in sfarsit apare un film cu vampiri ce nu este gay.
k-rissa
pe 29 Iunie 2014 23:57
s-ar rasuci in mormant daca ar sti cat de mult neadevar a ramas in urma lui si cat de mult neadevarul a influentat lumea de dupa :))
Vortex
pe 28 Iunie 2014 21:31
Iti dau lacrimile,nu alta,din cauza mandriei pe care o resimti cand privesti cat de frumos este folosita istoria Romaniei de catre altii!
silviu1985
pe 28 Iunie 2014 17:27
din cate vad in trailer.. pare interesant..
desi as fi vrut ca vocea lui dracula sa fie un pic mai grava... e ok....poate nu imi functionau boxele prea bine...
marius93
pe 14 Februarie 2010 14:34
Am inteles ca in acest nou film despre Dracula, rolul principal i-a fost adjudecat lui Sam Worthington, cel care a jucat rolul principal in Avatar. Ce sa zic, nu prea are fata de vampir, insa vom vedea in 2011 rezultatul daca s-a descurcat sau nu/
D.A.N. Adi
Hai să-l luăm ca exemplu pe........Gheorghe Vasilescu.
Gheorghe Vasilescu real: Român, cel mai bogat om din lume, inventator, afacerist, cel mai bun președinte. Moare în 2158 de bătrânețe.
Gheorghe Vasilescu dintr-un film din 2380: A inventat epidemia din anii 2100, a vrut să conducă lumea, a creat roboți uriași de peste 100.000 m, planete artificiale, a vrut să controleze umanitatea prin cipuri. Poporul i-a omorât nevasta, amantele, pe el, și i-au distrus toate mașinăriile, oprind planul lui malefic.
Cam așa a fost filmul ăsta.
Sunt doar două limbi vorbite: engleza și turca, cu un accent eșuat, iar Limba Română nu se aude deloc, deși in film e vorba despre Istoria (fantastică a) României.
Lipsa actorilor români e destul de ironică, în schimb au ales nordici să joace roluri de români și turci. I-ar fi ajutat si la buget dacă ar fi colaborat cu cineva mai specific, dar asta e.
În schimb ca film fantastic e destul de bun in ceea ce priveste CGI-ul si putin din plot; unii actori iși fac treaba, iar cinematografia este bună.
Verdict: Un film superb cu vampiri care rămâne din păcate repetent la capitolul istorie. O cronică citită de producători sau regizor ar fi făcut adevărate minuni.
Nu mai conteaza ca scenaristii au facut varza istoria Transilvaniei si nu numai, important este ca filmul sa atraga cat mai multi spectatori. filmul, ca si fictiune, horror sau ce gen mai e, nu se deosebeste cu nimic de alte filme ale genului. nu se merita vazut.
Cat de berbec poti fi sa vizionezi un film cu vampiri si sa te astepti la acuritate istorica? Ei bine se pare ca exista o turma intreaga de astefl de entitati.
Cat despre film se merita vazut, drama totala si cel mai mult ce mi-a placut e ca incearca sa arate ca exista si o parte buna ascunsa sub orice rau.
Sfarsitul este usor surprinzator si nu este de fapt un sfarsit ceea ce nu e rau.Eu as mai vedea continuari in urmatorii ani dar sa nu schimbe actorii, sa ramana aceeasi pt ca altfel nu ar iesi bine...
O nouă poveste bine realizată despre Dracula cu actori buni şi efecte la înălţime. Merită urmărit. Nota 8 cu mică indulgenţă.
Dar acolo unde e, e de bună credinţă – nu dezamăgeşte fanu’: satisfăcător de oripilant. Pe de altă parte, ce să vrei de la un film cu vampiri, ei oricum se află la coada clasamentului personajelor horror, nefiind suficient de dezgustători (poi, se compară ei cu xenomorfii?). Cu toatea astea, diferitele/ succesivele transformări ale prinţului (al Transilvaniei, au vrut producătorii) ating, uşor, şi zona abjectului. Sugestiv, în sens de autoreflexiv, e un pasaj în care Mehmet îşi leagă ostaşii la ochi, „că ţi-e frică doar de ce vezi” (sau cum spunea Dracula: „oamenilor nu le e frică de săbii, le e frică de monştri” – să ne amintim de etimologia termenului, de la monstrare, lat., „a arăta”).
Iarăşi, foarte bărbătesc personajul lui Dracula, fiindcă mare parte din film este despre confruntarea dintre două caractere: Vlad, fost copil crescut la curtea sultanului, şi Mehmet, acum ajuns sultan în locul tatălui său şi care îi cere o dovadă de loialitate imposibil de îndeplinit – turcul vrea o mie de copii, plus pe puştiul lui Dracula. Ştiind că nu poate să-l învingă pe sultan, prinţul acceptă să devină vampir pentru a dobândi forţele supranaturale, fapt care creează noi complicaţii (la nivel decizional), explodând într-o criză de proporţii, în care Vlad se trezeşte singur împotriva (aproape a) tuturor. Învingător sau nu, rămâne un damnat. Deşi cunoaştem aproximativ punctul în care vrea să ne aducă scenariul (o să vedeţi că are legătură cu ecranizarea lui Coppola), scenariştii fac tot posibilul ca acest drum să fie imprevizibil, ramificat, construind conflict şi micro-răsturnări de situaţie aproape din orice. Iar toate astea nu-i afectează soliditatea.
Dacă aş avea ce să reproşez, ar fi faptul că firul roşu (romance-ul Vlad-soţie), chiar şi în ciuda faptului că există momente de o certă emoţie (printre care şi the money shot din final, excepţională sub raport dramatic), dispare mai mult decât ar trebui (sub lupte etc.) sau se confundă cu cel care-l implică pe copil (da, sunt o familie, dar nu-i acelaşi lucru). Ar mai fi, după părerea mea, latura întunecată (deja prezentă) a (anti)eroului – ţepele şi alte cruzimi trecute – latură pe care nu înţelegem cum s-o percepem în noul context, fără să confundăm registrele. Şi poate ar fi fost cazul să se dea mai mare atenţie elipselor de timp, să se mai rupă ritmul alert, dar de multe ori prea egal, cu pasaje mai lungi. Fiindcă nu dă neapărat suspans.
Un blockbuster destul de distinct în categoria lui – iar faptul că scenaristul/ regizorul Gary Short e la primul lung-metraj e impresionant. Avem povestea din spatele poveştii, acum aşteptăm povestea pe care o ştim, rescrisă pentru zilele noastre, cu un Charles Dance (Master Vampire) într-un rol foarte promiţător.
Ca o concluzie un film de vazut......Nota mea:8
Consider in primul rând ca, noi ca romani, ar trebui sa-i mulțumim lui Gary Shore care făcut mult mai mult pentru brandingul de țară decât a făcut Elena Udrea ca ministru al turismului (si nu numai ea). Ca roman filmul chiar mi-a plăcut, deoarece pe lângă tot sosul caracteristic (efecte speciale, atmosfera, etc.), arată faptul că Vlad Țepeș (vampir sau nu) a acționat ca să-şi apere familia şi țara ceea ce este un adevăr istoric complet ignorat pana acum in alte filme. Toți autorii au "pedalat" pe latura întunecată a personajului, dar nimeni nu a arătat ca el a ajuns asa sub presiunea "mediului".
Am citit intre comentarii si disputa cu domnia in Transilvania. Nu e un adevar istoric, dar asta se trage de la "primul vampir" al lui Bram Stoker care era in Transilvania, deci acțiunea nu avea cum sa se mute brusc in Tara Românească, de care fie vorba intre noi multi nici n-au auzit pe plan mondial. Daca de Transilvania se știe datorita poveștilor cu vampiri si a altor povesti fantastice (Harry Potter) de celelalte doua principate n-a auzit nimeni. Deci vampirii sunt legați de Transilvania, deci si acțiunea prezentului film trebuia legata de același loc chiar dacă are sau nu acoperire istorica. Fiind un film fantastic acțiunea putea fi plasata si in Middle Earth si n-ar fi avut nici o importanta si in locul turcilor puteau fi orcii -:)
Daca unii s-au lasat impresionati de "viziunea regizorala" a lui Gary Shore, pe mine m-a dezamagit total. Inteleg ca e o tentativa de fantasy, dar sa fim seriosi acum, toate personajele au puteri supranaturale? :-/
Ca de exemplu scena mortii sotiei lui Vlad, Mirana, Cade de la mii de metri inaltime si nu are nici macar o zgarietura? Si mai mult, aceasta "Steven Seagal" cu plete balaie mai are puterea sa tina un discurs, care chipurle se vrea a fi emotionant, despre viitorul odorului ei.
Sau Vlad care demonstreaza lumii ca detine puteri dincolo de imaginabil, nu intr-o lupta cu turcii, ci in doua, a treia oara se dovedeste a fi cu ghinion pentru sarmanul "conducator al Transilvaniei" , care in urma expunerii la argint ii scad puterile drastic si pur si simplu este umilit de un amarat de Mehmed al II-lea.
Gary Shore demonstreaza ca "nu si-a facut temele" si prin faptul ca a ales sa faca lucrurile pe jumatate, adica filmul ni-l prezinta pe Vlad, "conducatorul Transilvaniei", lucru total neadevarat, el fiind domn al Tarii Romanesti, sau mai savant spus al Valahiei. Iar dintre cele 3 sotii oficiale ale sale, pe niciuna nu o chema "Mirana".
Sau din cate stiu manastirea Cozia e o Biserica Ortodoxa situata pe malul raului Olt in orasul Calimanesti, nicidecum pe versantul muntelui Kilimanjaro.(corectati-ma daca gresesc :)) ) Si daca tot suntem la capitolul "realitati geografice" , din toti muntii de seama ai Transilvaniei, Gary Shore a ales sa nu foloseasca nici unul si uite asa a scos din jobenul fermecat o denumire de munte demna de "Alice in Tara Minunilor", si anume Muntele Dinte Rupt.
Si ce e si mai dezamagitor pentru mine e ca regizorul a decis sa il "taie de pe lista" pe Radu cel Frumos, fratele mai mic a lui Vlad. Pana la urma urmei intre cei doi a fost o lupta continua pentru tron, si cred ca o incaierare intre ei ar fi fost intr-adevar epica.
In concluzie, ar trebui sa "ii multumim" domnului regizor pentru prezentarea publicului international o poveste "nespusa" despre Vlad Tepes cu elemente desprinse din realitate total eronate.
dupa legtende .. prosteala .. bine ca nu mam dus la cinema .
Una peste alta nu-mi pare rau ca l-am vazut. :)
În film avem câțiva actori binecunoscuți din filmele și serialele fantastice. Luke Evans, Prințul Dracula, este Bard în The Hobbit, fiul lui Girion posesorul Săgeții Negre, singura capabilă să-l omoare pe dragonul Smaug. Dominic Cooper (sultanul Mehmed) este maestrul în arta vânării vampirilor din Abraham Lincoln: Vampire Hunter, cel ce-l îndrumă pe tânărul Abraham (vă puteți închipui ce film istoric e și ăsta, o fantezie oameni buni, o fantezie). Maestrul vampirilor este interpretat de Charles Dance nimeni altul decât Tywin Lannister din Game of Trones. Canadianca Sarah Gadon este mai puțin cunoscută, dar până și ea a avut un mic rol într-un fantasy: The Amazing Spider-Man 2 (2014). Iar Îngeraș (pronunția în engleză este de nepronunțat) a jucat și el în Game of Trones. Ca să vezi, o echipă întreagă de fantastici.
Nu actorii sunt problema în acest film, cât regia și scenariul. Drama lui Vlad este prea puțin exploatată, regizorul a vrut prea mult să ofere scene incredibile, fantastice și epopeice fără să insiste prea mult pe persoana lui Vlad. Celelalte caractere din film sunt doar schițate. Turcii sunt prezentați ca fiind fără număr (ca în baladele românești: câtă frunză și câtă iarbă) pe când transilvănenii cu nume slave (transilvănenii până la unire aveau în principal nume latine pentru ca ungurii să nu le poată maghiariza) erau și nu prea erau. Măcar în „300” aveam treisute de spartani și știam o treabă. Practic nimic nu e dus până la capăt, relația romantică este consumată rapid, luptele deși epopeice sunt scurte și anonime, întâlnirea lui Vlad cu Maestrul Vampirilor e ceva mai lucrată, dar tot nu suficient, etc etc.
Și câte se putea face! Numai uitați-vă la marșul otomanilor cu cârpe la ochi printr-un canion îngust. Am crezut că va urma La Rovine. Se putea insista mai mult pe groaza turcilor, pe frica dusă la paroxism față de un ceva care le-a omorât 1000 de oameni fără să fie văzut sau simțit.
Filmul face impresia unui episod pilot dintr-un serial. Introduce toate personajele, ne explică intriga și lasă pe următoarele episoade dezvoltarea acțiunii. Cine știe, poate chiar e primul dintr-o serie, mai ales că finalul este deschis oricărei interpretări.
Una peste alta, filmul merită văzut în cinema. Are secvențe de luptă bine regizate (dar scurte) și chiar una lacrimogenă și cam dubioasă (soția cade lung dintr-un turn fără ca eroul nostru să poată face ceva, în fine până la urmă face ceva, îi bea sângele devenind nemuritor). Mi-a plăcut și altarul din Mănăstirea Cozia, o combinație bizantino-catolică în care călugării erau îmbrăcați după moda din „Numele trandafirului”.
Merita toti banutii !!!
Scenariu extrem de imprevizibil, un joc actoricesc tampit, replici tampite, samd.
Nu il recomand sa il vedeti la cinema, pentru asa ceva exista variantele HD de pe torrente, chiar daca asteptati 2-3 luni, nu merita sa dai bani sa vezi o asemenea idiotenie.
Nu avem decat o poveste incropita, fara detalii, fara introducere, fara cuprins si fara incheiere.
Luke Evans (Vlad) reuseste doar pe alocuri sa isi joace decent rolul de print care vrea sa-si apere familia si copiii supusilor fata de cotropitorul turc Mehmed (Dominic Cooper), un cotropitor ce isi arata prostia in orice fraza pe care o rosteste si in orice decizie pe care scenariul i le-a pregatit intr-atat de tamp.
Am sperat ca voi urmari un film plin de actiune, o pelicula ce te va tine lipit de scaun, care te va transforma intr-un judecator al termenilor de bine si rau, o pelicula ce iti cere inteligenta fata de celelalte filme cu vampiri, care s-au impotmolit doar in dintii acestor creaturi. Am nadajduit la un film care nu va miza totul pe adrenalina, dar nici macar acest "rau" nu l-am primit din partea producatorilor.
Nu primim nimic de calitate ci doar un film care se grabeste sa inceapa si care aluneca prea tare spre sfarsit, cu o desfasuare previzibila si insipida.
Daca la un momentdat ajungi in situatia in care iti spui: "Gata, sa inceapa jocul!" te inseli! S-a terminat inainte sa inceapa. Prea putin spectacol, prea putina adancime pentru un film care vroia sa spuna o altfel de poveste.
Multe scapari de logica, mai ales in situatia in care Vlad, desi putea sa auda pana si paienjenii ce-si devorau prada, nu reuseste sa auda cand turcii se infiltreaza in tabara sa. Desi se poate lupta cu o armata de 1000 de oameni si sa-i faca praf, nu reuseste sa fie langa familia sa atunci cand ar fi trebuit. Vlad pare a fi o masa de muschi cu ceva abilitati de magie dar fara pic de creier.
Dracula Untold se vrea un film de actiune si un horror dar sfarseste prin a nu fi nimic din toate astea. Nici macar o drama nu se poate numi. Este doar un alt film prost din pacate.
desi as fi vrut ca vocea lui dracula sa fie un pic mai grava... e ok....poate nu imi functionau boxele prea bine...