Comentarii Comentează
  • ioanaa_ioana
    pe 05 Septembrie 2019 18:30
    Muzica de revolta, asa a aparut jazzul, cum sa inteleg eu asta? Este ca si cum i-as pune pe ei sa danseze pe muzica de taragot ,
    dar ce actori talentati, woow woow, woow !!!
    Eddie Murphy, Danny Glover , John Lithgow...
  • Iulidesprefilme
    pe 02 Mai 2019 14:07
    O încercare de revigorare a genului muzical...Oscar pentru Jennifer Hudson...
  • XShadowX
    pe 05 Martie 2015 14:02
    Un muzical bun , cu premii si multe nominalizari si cu niste actori buni si cantarete grozave in frunte cu Beyonce care canta foarte bine , soundtrack-ul este foarte bun cat despre actiune si plot nu prea pot spune multe , totusi vi-l recomand sa il vedeti macar o data ! ( joaca si Eddie Murphy ;) )
  • pisicuta1
    pe 28 Octombrie 2012 17:21
    un film bun merita vazut!..................................
  • cosmin_kedii
    pe 13 Martie 2012 17:46
    Este un film foarte bun şi a avut spectacole minunate pentru Jennifer Hudson şi Eddie Murphy
    şi, de asemenea, un sunet excelent
  • catasmile17
    pe 02 Iulie 2011 18:33
    un film bun care merita vazut !!!!!!!!!!
    recomand!!!!!
  • Pitbull
    pe 01 Ianuarie 2011 17:35
    Unde-s musicalurile de altă dată? - Dreamgirls

    Pitbull (Mihnea Columbeanu)
    ianuarie 2007

    Acum câteva luni, o lovitură de trăsnet căzută (aparent) din senin în plină scenă muzicală românească dădea semnalul unei toamne furtunoase: una dintre formaţiile noastre de top, Vama Veche, se spărgea în bucăţi, la nici trei luni după ce făcuse furori cu lansarea ultimului şi celui mai bun album al său, Fericire în rate. Patrimoniul era partajat: tu iei studioul, eu iau biroul... Drepturile de autor erau disputate, a avea sau a nu avea dreptul să mai cântăm vechile piese... Foştii prieteni, în care cohorte de fani văzuseră un grup statuar de solidaritate şi armonie (nu numai muzicală), îşi sărea în beregată ca hienele... În timpul delirantelor conferinţe de presă şi interviuri la televiziune, fanii năvăleau disperaţi pe forumul formaţiei, postând cu lacrimi în ochi: "Nu, opriţi, ajunge...! Ce-aţi păţit...? Cine sunteţi voi?"

    Fanii nu ştiau - căci dacă ar şti... fani poate n-ar mai fi - că drama acestei despărţiri era tipică pentru lumea showbizului, şi mai cu seamă a celui muzical. A face muzică, a trăi din ea, a trăi atât de bine încât să fii capabil să mai faci şi în continuare muzică... adică a fi şi bun, şi popular, şi mereu pe val... nu e uşor deloc - este o luptă crudă, în care intervin şi dolarii, şi marea finanţă, şi businessul, şi spiritul managerial fără scrupule - şi, din păcate, formele de prostituare artistică, pumnalele înfipte în spate, furturile şi nedreptăţile felurite... După ce luminile rampei se sting, încep să lucească dinţii fiarelor, sau măcar ai hienelor. Faţa nevăzută a visului e o adevărată junglă - ca şi cum visul ar aparţine unui somn al raţiunii care naşte monştri.

    Ambele feţe ale acestei realităţi se regăsesc în Dreamgirls - un film care mi-a amintit pe tot parcursul de drama scindării Vămii Vechi în noile formaţii Vama şi Trupa Veche, căci regulile jocului sunt universale. Managerul caută mereu "un nou sound", "un nou look", ia pulsul publicului, ciuleşte urechea la cârcotelile criticii, şi uneori e nevoit să înlăture scurt cel mai mic factor de scârţâială, pentru ca formaţia sau artistul (bref, povestea) să poată... merge mai departe. Având norocul de a participa la un concurs tocmai pe fondul unei asemenea instabilităţi stilistice, surorile Deena, Effie şi Lorell sunt recrutate pentru a-l acompania pe megastarul Jimmy Early (trimiteri clare la Jimi Hendrix, inclusiv moartea de supradoză la începutul anilor '70). Evident, din acest moment, viaţa lor va deveni un adevărat labirint de complicaţii, drumuri mai line sau mai accidentate, ascensiuni pe culmile gloriei şi prăbuşiri în abisurile ratării, trădări şi lovituri sub centură, despărţiri şi regăsiri, căsătorii din dragoste sau din interes, copiii căraţi de aripă prin turnee sau legături adulterine care ricoşează cu efect de bumerang... Ar fi inutil să relatăm aici toată povestea - de ajuns să spunem că e tipică pentru lumea muzicii soul din anii şaizeci-şaptezeci (şi, în mare măsură, pentru showbizul muzical de oriunde şi oricând). Din fericire, scenariul urmăreşte abil această tramă deloc simplă, articulând-o solid, mobil şi clar. Fără a vădi neapărat un har dramaturgic deosebit, se simte că Bill Condon ştie meserie, aşezând fiecare secvenţă la locul potrivit, jucându-se dibaci cu cuburile construcţiei, astfel încât filmul să fie urmărit cu implicare şi interes chiar şi de cei cărora puţin le pasă de muzica soul şi de emanciparea negrilor în America administraţiei Johnson.

    Acelaşi Bill Condon semnează şi regia filmului - astfel impus ca operă de autor, cel puţin la nivelul ecranului, întrucât la bază stau piesa reprezentată în 1981 pe Broadway, după cartea lui Tom Eyen (autor şi al versurilor). În orice caz, unitatea auctorială funcţionează eficient cu această ocazie, filmul rămânând unitar şi profesional lucrat şi la nivelul regiei. Chiar dacă nu excelează prin nimic la capitolul creativitate, Condon se impune ca un povestitor abil şi un bun stilist al genului musical. Se remarcă discutabila opţiune ca, în mai toate secvenţele dramatice, actorii să înceapă "să-şi cânte" textele. Mi-e clar ce-a vrut Condon cu asta, şi la fel de clar mi-e şi de ce e... neclar modul cum şi-a rezolvat problema. Ceea ce-l salvează e faptul că multe dintre aceste momente muzicale aparent improvizate curg, în continuare, pentru a deveni piese din repertoriul personajelor - arătând astfel cum, în partiturile soul, se regăsesc multe dintre dramele şi sentimentele personale ale compozitorilor sau interpreţilor. Ceea ce-l înfundă e faptul că o foloseşte abuziv în raport cu resursele de creativitate - sau că e prea puţin inventiv faţă de cât de mult repetă procedeul.

    Noroc că personajele sunt caracterizate şi urmărite cu o mână sigură, mai ales dramatica Effie (Jennifer Hudson), cea mai bună voce din trio - şi prima eliminată, din cauza orgoliilor ei nemăsurate (remarcabilă, în acest sens, secvenţa "biografică" în care publicului îi sunt prezentate cele trei Dreamgirls, Deena, Lorell şi Michelle, ca şi cum Effie nici n-ar fi existat vreodată - în vreme ce sărmana negresă grasă şi cu voce de aur îşi creşte fetiţa din flori, făcută tocmai cu managerul care îi trăgea preşul de sub picioare: Curtis Taylor jr. (Jamie Foxx, într-o compoziţie de canalie charismatică destul de banală şi neconvingătoare). Printr-o interesantă coincidenţă, glorioasa Deena (Beyoncé Knowles) păleşte pe lângă Effie şi ca interpretare cinematografică, şi ca personaj (nu numai ca solistă, cum recunoaşte însuşi soţul ei, Curtis: "Vocea ta nu are personalitate, de-aia te-am ales: ca să fac ce vreau eu. Effie era prea puternică!"). Beyoncé arată bine, cântă bine, şi joacă plat. No problemo. Mult mai interesantă e Lorell (Anika Noni Rose), prostuţa trioului, care atât ca expresie facială cât şi ca voce şi comportament, reuşeşte câteva momente de umor autentic. A patra din trei, Michelle (Sharon Leal) nu se distinge decât prin umplerea golului lăsat de Effie.

    Cabotinul de Eddie Murphy, care niciodată nu m-a convins că ar fi cine ştie ce mare brânză de capul lui ca actor (şi simt că de-acum e cam târzior ca să mă mai răzgândesc), portretizează cu mijloace sigure şi simpliste personajul jimihendrixian al lui Jimmy Early. Întrucât are o prezenţă destul de economică în film, nu deranjează - ba chiar se integrează.

    Restul actorilor îşi fac treaba destul de bine (chiar şi în lacrimogena reconciliere din final, când cele trei Dreamgirls se repun în drepturi ca patru, după ce Deena l-a trimis puţin pe mizerabilul de Curtis înapoi la origini). Deznodământul e atât de fals, încât putea să lipsească - problema e că nu prea exista nimic de pus în locul lui, căci scenariul, oricât de meseriaş lucrat am spus că era, rămâne totuşi lipsit de scânteie, şi mai ales de un substrat ideatic cu adevărat solid. Aşa că rămânem cu un film în care vedem ce şi cum în chestia culiselor muzicii soul şi a declinului rasismului în S.U.A., plus ceva secvenţe muzicale bune, foarte frumos filmate, şi montate brici.

    Dar unde-i Bob Fosse de altă dată? Unde-s Robert Wise şi Arthur Hiller? Unde-i Stanley Donen? Aud?

    4 februarie, 2007, h. 19:30-20:24
    Bucureşti, România
  • elmedico
    pe 27 August 2010 17:09
    Primul musical care mi-a placut cu adevarat. Muzica este una foarte buna, imaginea si ea pe masura. Nu ma asteptam ca Beyonce sa joace asa de bine, ii da clasa lui JLo!
  • someone_who_dares
    pe 24 Iulie 2010 13:30
    Foarte frumos filmul!! Musical frumos, voci superbe...
  • FreakDoll
    pe 06 August 2009 16:39
    Este un film bun , bine realizat , cu o coloana sonora impresionanta , o distributie pe masura si o poveste captivanta .
  • michael_mike
    pe 08 Martie 2007 20:13
    distributia f buna...merita
  • pe 23 Februarie 2007 14:10
    toti actori din acest film fac roluri reusite in special beyonce eddie murphy care cred ca o sa castige oscrul si jennifer hudson la fel
  • pe 20 Februarie 2007 15:41
    uau, ce argument: cum poate fi filmul asa plicticos cand are 8 nominalizari la oscar! !!!???
    e o porcarie de film, l-am vazut cu 2 prieteni si unul a adormit dupa 15 min iar eu si cealalta supravietuitoare ne uitam una la alta si radeam(bineinteles k nu fiindca ar fi fost filmul comic)
  • pe 17 Februarie 2007 21:52
    o avea 8 nominalizari dar 3 sunt la aceeasi categorie asa ca........
  • pe 17 Februarie 2007 03:52
    Un film superb. Un colaj interesant intre musical, poveste de dragoste si drama, pe scurt, o ecranizare reusita a celebrului spectacol de Broadway. Trebuie sa recunosc, Condon a realizat ceea ce nu multi indraznesc sa faca.
    De remarcat excelenta reprezentatie data de Eddie Murphy, care a jucat pentru prima oara intr-un astfel de film. Obisnuit sa-l recunosc doar din comediile frivole, "Dreamgirls" poate fi o rampa de lansare catre un nou drum in cariera sa.
    De asemenea, Jennifer Hudson a facut un rol de milioane, plecand de la tanara visatoare in cautarea unei cariere de cantareata, trecand peste obida si discriminarea oamenilor de culoare din America anilor '60, aproape ajungand sa-si implineasca visul, dupa care vazandu-se calcata in picioare si umilita de catre sotul sau, drama personajului continua sa iradieze compasiune pana la sfarsitul peliculei.
    Recomand cu caldura acest film, chiar si celor care nu suporta musicalurile.

    Rating: 9/10
  • pe 16 Februarie 2007 13:38
    mai akex cum poti sa zici ca filmul este plicticos ca are 8 nominalizari la oscar. chiar daca nu am vazut filmul vreau sa il vad si cred ca o sa fie un succes deoarece are 8 nominalizari si la oscar
  • pe 02 Februarie 2007 11:36
    Cam plicticos filmul... in afara de Eddie Murphy si Jamie Foxx, restul nu prea au treaba cu actoria...tip de film comercial
  • pe 06 Ianuarie 2007 16:36
    abia astept sa il vad...mai ales ca in distributie se afla shi beyonce ...abia astept sa o vad...