Un film remarcabil cu actori de marcă, nume mari ale cinematografiei românești.
blacksea_rider
pe 12 Ianuarie 2020 13:59
Asadar rebengiuc este Nat Pinkerton de Romania ....Ii dau 8 pentru minunata coloana sonora : "Adrian Enescu (a cărui muzică - spunea criticul de film Eva Sârbu - "este gravă, majestuoasă, ea nu însoţeşte, ci precede, sugerează sensul imaginilor (...) şi poate că nici nu este muzică, ci un univers de sunete armonioase") !....film propagandistic !?
cosmin742000
pe 10 Septembrie 2016 09:28
Preluând povestea tâlharului Pantelimon, etichetat în presa antebelică din România drept un "haiduc", regizorul Dan Piţa frământă din greu forma (pentru că nu putea să lucreze asupra fondului) ca şi Mircea Veroiu într-o altă producţie de propagandă "Să mori rănit din dragoste de viaţă". Filmul trebuia să fie unul propagandistic şi să prezinte setea de dreptate socială a românilor în "infama" eră capitalistă, conturând personalitatea unui soi de Robin Hood ce jefuia numai pe boierii necinstiţi, fără a realiza şi acte de teroare. Indiferent care ar fi adevărul, adevăratul Pantelimon era o victimă a orânduirii sociale capitaliste, un sărac printre atâţia alţi săraci, care a fost prezentat de cei bogaţi drept un bandit, iar de cei săraci drept un haiduc.
Povestea este simplă şi conformistă, concepută de propagandistul comunist Mihai Stoian. Valoarea filmului este dată însă de hiperartisticizarea formei, filmul fiind transformat dintr-un produs propagandistic într-un eseu poetic al jafului la drumul mare. Ca şi Veroiu, regizorul Dan Piţa alege să folosească pelicula alb-negru într-o perioadă când se filma pe peliculă color şi imaginează cadre de o plasticitate surprinzătoare cu bandiţi ce jefuiesc conace, în timp ce dansează pe muzica de la gramofon, cu plimbări pitoreşti cu trăsura sau cu un sinucigaş ce se antrenează pentru încercarea fatală căţărându-se pe o scară şi agăţându-se de ea. Ovidiu Iuliu Moldovan reuşeşte să realizeze una dintre cele mai bune interpretări ale carierei sale, conturând imaginea unui personaj legendar care devine prin ideile sale înaintate un simbol "avant la lettre" al exponenţilor luptei de clasă.
Filmul îşi depăşeşte condiţia de film propagandistic şi se înalţă către nivelul filmului de artă.
Vegetarian
pe 31 Martie 2014 01:46
O idee similara cu dinamitarea casei in care se ascundea urmarit , a fost prezentata in filmul Speed 1 dar acolo , explozibilul ascuns in casa urmaritului , a explodat dupa ce in casa au intrat multi politisti .. Aici se pare ca a fost explozie programata ..
. . . Acest film ar putea da idei urmaritilor generali de azi care locuiesc in apartamente , la care merg mascatii si sparg usa metalica de la intrare cu berbec . Proprietarul sau urmaritul general daca nu a plecat cu catea minute inaintea venirii politistilor , ar trebui sa isi asigure iesirea printro nisa creata intre apartamente sau sa se ascunda intro cabina metalica , anticutremur . Dupa intrarea mascatilor , ap ar putea fi saturat cu gaz metan fara mercaptan , si explodat apoi prin comanda de la distanta sau automat ? Iarna se intampla frecvent in Romania sa explodeze apartamente in blocuri in tot felul de orase ..
Sunt rare filme ca si acesta , in care infractori scapa nepedepsiti ... Este si mai curios ca filmul a fost facut la inceputul celei mai grele perioade a comunismului , in 1983 . Conducerea comunista consumase multi bani pe filme in care sa convinga oamenii ca nu au sanse sa ramana nepedepsiti daca nu se supun legi ..
Dar parca era o perioada in care si americanii , francezii etc facusera filme in care infractori scapasera nepedepsiti , dupa zeci de ani in care producatorii de filme fusesera uneori obligati sa faca filme cu hapy end ..
Azi ilegalitatile comise de baronii locali sar putea sa duca la aparitia altor razvatiti .. Doar ca azi bogatii au bodiguarzi , masini blindate , si e greu sa fie jefuiti ca si bogatii din anii 1930 ..
Sistemul de santaje din politia de dinainte de comunism prezentat in acest film este si in capitalismul prezent .
Acest film a fost difuzat online la TVR 2 in 30 martie 2014 . Putine filme sunt difuzate pe net , si reluate gratis de catre televiziuni ..
cezarika21
pe 30 Martie 2014 18:04
Preluând povestea tâlharului Pantelimon, etichetat în presa antebelică din România drept un "haiduc", regizorul Dan Piţa frământă din greu forma (pentru că nu putea să lucreze asupra fondului) ca şi Mircea Veroiu într-o altă producţie de propagandă "Să mori rănit din dragoste de viaţă". Filmul trebuia să fie unul propagandistic şi să prezinte setea de dreptate socială a românilor în "infama" eră capitalistă, conturând personalitatea unui soi de Robin Hood ce jefuia numai pe boierii necinstiţi, fără a realiza şi acte de teroare. Indiferent care ar fi adevărul, adevăratul Pantelimon era o victimă a orânduirii sociale capitaliste, un sărac printre atâţia alţi săraci, care a fost prezentat de cei bogaţi drept un bandit, iar de cei săraci drept un haiduc.
Povestea este simplă şi conformistă, concepută de propagandistul comunist Mihai Stoian. Valoarea filmului este dată însă de hiperartisticizarea formei, filmul fiind transformat dintr-un produs propagandistic într-un eseu poetic al jafului la drumul mare. Ca şi Veroiu, regizorul Dan Piţa alege să folosească pelicula alb-negru într-o perioadă când se filma pe peliculă color şi imaginează cadre de o plasticitate surprinzătoare cu bandiţi ce jefuiesc conace, în timp ce dansează pe muzica de la gramofon, cu plimbări pitoreşti cu trăsura sau cu un sinucigaş ce se antrenează pentru încercarea fatală căţărându-se pe o scară şi agăţându-se de ea. Ovidiu Iuliu Moldovan reuşeşte să realizeze una dintre cele mai bune interpretări ale carierei sale, conturând imaginea unui personaj legendar care devine prin ideile sale înaintate un simbol "avant la lettre" al exponenţilor luptei de clasă.
Filmul îşi depăşeşte condiţia de film propagandistic şi se înalţă către nivelul filmului de artă.
liviuneagu
pe 29 Septembrie 2013 02:54
Ca aproape mai toate filmele româneşti din acea perioadă, nici acesta nu se dezminte. Regizorul Dan Piţa în anul 1983 păşeşte pe acelaşi drum cinematografic, prezentându-ne o parte din viaţa unui ţăran român care luptă pentru dreptate. Nimic nou sub soare, nu?
Povestea este simplă şi conformistă, concepută de propagandistul comunist Mihai Stoian. Valoarea filmului este dată însă de hiperartisticizarea formei, filmul fiind transformat dintr-un produs propagandistic într-un eseu poetic al jafului la drumul mare. Ca şi Veroiu, regizorul Dan Piţa alege să folosească pelicula alb-negru într-o perioadă când se filma pe peliculă color şi imaginează cadre de o plasticitate surprinzătoare cu bandiţi ce jefuiesc conace, în timp ce dansează pe muzica de la gramofon, cu plimbări pitoreşti cu trăsura sau cu un sinucigaş ce se antrenează pentru încercarea fatală căţărându-se pe o scară şi agăţându-se de ea. Ovidiu Iuliu Moldovan reuşeşte să realizeze una dintre cele mai bune interpretări ale carierei sale, conturând imaginea unui personaj legendar care devine prin ideile sale înaintate un simbol "avant la lettre" al exponenţilor luptei de clasă.
Filmul îşi depăşeşte condiţia de film propagandistic şi se înalţă către nivelul filmului de artă.
. . . Acest film ar putea da idei urmaritilor generali de azi care locuiesc in apartamente , la care merg mascatii si sparg usa metalica de la intrare cu berbec . Proprietarul sau urmaritul general daca nu a plecat cu catea minute inaintea venirii politistilor , ar trebui sa isi asigure iesirea printro nisa creata intre apartamente sau sa se ascunda intro cabina metalica , anticutremur . Dupa intrarea mascatilor , ap ar putea fi saturat cu gaz metan fara mercaptan , si explodat apoi prin comanda de la distanta sau automat ? Iarna se intampla frecvent in Romania sa explodeze apartamente in blocuri in tot felul de orase ..
Sunt rare filme ca si acesta , in care infractori scapa nepedepsiti ... Este si mai curios ca filmul a fost facut la inceputul celei mai grele perioade a comunismului , in 1983 . Conducerea comunista consumase multi bani pe filme in care sa convinga oamenii ca nu au sanse sa ramana nepedepsiti daca nu se supun legi ..
Dar parca era o perioada in care si americanii , francezii etc facusera filme in care infractori scapasera nepedepsiti , dupa zeci de ani in care producatorii de filme fusesera uneori obligati sa faca filme cu hapy end ..
Azi ilegalitatile comise de baronii locali sar putea sa duca la aparitia altor razvatiti .. Doar ca azi bogatii au bodiguarzi , masini blindate , si e greu sa fie jefuiti ca si bogatii din anii 1930 ..
Sistemul de santaje din politia de dinainte de comunism prezentat in acest film este si in capitalismul prezent .
Acest film a fost difuzat online la TVR 2 in 30 martie 2014 . Putine filme sunt difuzate pe net , si reluate gratis de catre televiziuni ..
Povestea este simplă şi conformistă, concepută de propagandistul comunist Mihai Stoian. Valoarea filmului este dată însă de hiperartisticizarea formei, filmul fiind transformat dintr-un produs propagandistic într-un eseu poetic al jafului la drumul mare. Ca şi Veroiu, regizorul Dan Piţa alege să folosească pelicula alb-negru într-o perioadă când se filma pe peliculă color şi imaginează cadre de o plasticitate surprinzătoare cu bandiţi ce jefuiesc conace, în timp ce dansează pe muzica de la gramofon, cu plimbări pitoreşti cu trăsura sau cu un sinucigaş ce se antrenează pentru încercarea fatală căţărându-se pe o scară şi agăţându-se de ea. Ovidiu Iuliu Moldovan reuşeşte să realizeze una dintre cele mai bune interpretări ale carierei sale, conturând imaginea unui personaj legendar care devine prin ideile sale înaintate un simbol "avant la lettre" al exponenţilor luptei de clasă.
Filmul îşi depăşeşte condiţia de film propagandistic şi se înalţă către nivelul filmului de artă.