Dumitru Ceacanica(Legenda criminalisticii românești a existat cu adevarat,cel care l-a prins pe Ramaru) a fost consultant în celebrul caz Anca, dar s-a retras în momentul în care a fost arestat taximetristul nevinovat. Pâna la finalizarea cazului, Ceacanica a crezut și a susținut că Samoilescu nu este vinovat, ba mai mult de atât, conform spuselor fiicei sale, Antigona Caeacanica, tatăl său îl vizita frecvent pe Samoilescu în penitenciar pentru a observa comportamentul taximetristului.
AdriAdrianna98
pe 17 Iunie 2023 17:52
un film neasteptat de bun, suspans, actiune, de jocul actoricesc nici nu mai vorbesc cu asemenea legende in distributie. un film totodata foarte greu de digerat.
carmen_angelus_romila
pe 05 Septembrie 2018 19:50
O productie romaneasca foarte buna care are un subiect interesant, atat in ceia ce priveste destinele cinematografiei noastre, dar mai ales adevarul despre un condamnat pe nedrept al vechiului regim totalitar.
balta67verde
pe 10 Ianuarie 2017 12:53
Film bun care poate fi revazut. Pentru unii, probabil prea real ... nu merita vazut de cei care prefera explozii, muschi, urmariri cu masini si mii de cartuse trase
cosmin742000
pe 16 Decembrie 2016 10:23
Un film romanesc care ar fi avut mai mult material de documentare acum, la cate abuzuri se fac in justitie
loredana_buciumeanu
pe 21 August 2015 19:53
Un film imprevizibil, ce merită timpul și atenția petrecute în fața acestuia.
adicutza2007
pe 11 Iulie 2011 20:06
Acest film are la baza postea unui caz real. Tatal meu a fost coleg cu acest taximetrist. Ce i s-a intamplat a fost oribil. Intreaga viata i-a fost distrusa! Merita vazut!
White.Lily
pe 08 Noiembrie 2010 11:25
Am dat de acest film pur si simplu din greseala si tare bine imi pare ca l-am vazut. Este un film foarte foarte bun, foarte bine realizat, care-ti trezeste interesul inca de la inceput.
Desi pare inca un film despre securitate, este categoric mai mult decat atat, este un film care merita toata atentia.
luci4n
pe 07 Februarie 2010 23:02
Foarte bun film ... am dat intamplator de el si chiar m`a surprins placut ..
pe 25 Decembrie 2007 00:38
Un film cutremurator. Si exceptional. Din punct de vedere strict cinematografic, mijloacele si instrumentele par a fi rudimentare. Totusi rezulta un film nemaipomenit.Bravo!
pe 27 Octombrie 2006 22:01
Un film interesant, dar cu o mare problema: este foarte ciudat ca numele lui Horia Tecuceanu (al carui roman a fost folosit de scenariu) sa nu apara pe generic. De fapt, cartea lui Tecuceanu din 1993, "Afacerea Samoilescu-Cuzmici" (aparuta in editura Cartea Romaneasca) este o opera artistica mult superioara acestui film. Rasturnarea de situatie din postfata romanului, prin care H. Tecuceanu isi desfiinteaza, de fapt, intreaga creatie literara, este de un tragism pe care l-am mai intilnit doar in "Spovedania unui invins" de Panait Istrati. Dar pelicula nu prinde nimic din aceasta uriasa incarcatura emotionala si morala, adaugand, in schimb, o neveridica incercare de razbunare a eroului principal sau un examen studentesc cu protagonisti destul de nepregatiti. Totusi, scena din final - cand studentul-operator isi inchide aparatul (filmul din film), uitat deschis, oprind astfel brusc si reprezentatia vizionata de noi - mi se pare extraordinara. Pacat insa ca am ramas cu temerea: oare aici nu ar putea fi vorba tot de o sursa de inspiratie folosita fara fair-play?
Pelicula a meritat sa fie inclusa in repertoriul select, de cinemateca, a lui Alexandru Tocilescu, la emisiunea de vineri noaptea de pe TVR1: "Filmul de soc". Dar si in acest context revin la aceeasi revolta: cum se face ca nici domnul Tocilescu, care isi prezinta cu eruditie filmele, nu a facut dreptate in ceea ce priveste adevaratul autor al scenariului? De fapt, nu mi-l inchipui pe Tocilescu citind romane politiste despre Militie si, pur si simplu, domnia sa nu stia adevarul. Dar regizorul si "scenaristul" nu beneficiaza de aceeasi scuza.
Cele scrise pe site-ul cinemagia.ro, la cuvantul regizorului, nu pot sterge nedreptatea facuta scriitorului Horia Tecuceanu ci, se constituie ca un fel de alibi, publicat pentru orice siguranta.
Florin Bologa, inginer programator [email protected]
pe 18 Octombrie 2006 01:47
Cel mai bun film romanesc, probabil la egalitate cu "Filantropica". Un adevarat "SE7EN" al Romaniei in care desi "apare" direct sau indirect Ceausescu, accentul nu se pune pe istorie, ci pe drama unor oameni, asa cum ar trebui. Nu poti sa spui dupa acest film "iarasi povesti comuniste". Este povestea unor oameni, reala, nu e fictiune, insa atat de neagra incat concureaza serios cu thrillerurile hollywoodiene care sunt SF. Acest film (impreuna cu Filantropica) transmit mesajul "Se poate!" pentru cinematografia romaneasca. Totusi un minus mare as mentiuna: curios daca nu existau dovezi ca "asa s-a intamplat", scenaristii romani, puteau inventa o drama atat de dureroasa?
Pt ca pana la urma, de la cozile tipic romanesti pana la coruptia din facultati, politie, spitale sau politica, toti ne confruntam cu nedreptati mai mari sau mai mici, incat ne intrebam daca nu meritam si noi (cei "nimeni si sarac") un scurt-metraj sa ne spunem povestea...
pe 18 Mai 2005 12:22
In sfarsit un film care exploateaza istoria. E atata material bogat in trecutul nostru recent incat e de necrezut ca artistii si creatorii romani se eschiveaza atata de la a prezenta povesti cu semnificatie istorica. Mi-a placut mult (si m-a surprins cand am aflat ca a fost o idee de final, pentru a iesi din criza financiara) prezenta celor trei generatii, fiecare cu o atitudine diferita fata de istorie si fata de generatia de dinaintea lor. Cred ca Examen e un film mai bun decat, de exemplu, Tesis, filmul de debut al lui Alejandro Amenabar despre care s-a vorbit atat. Doar ca nu a fost promovat suficient. Ar trebui prezentat si in afara tarii.
Raluca
Denis_stelistu
pe 15 Aprilie 2005 23:53
Hai ma ca e un film bun.Mai ales Alexandra Mutu cu rolul de 15 min.Eu zic ca cu filmul asta,cinematografia romaneasca a impresionat lumea cu filmul asta plin de suspans si thriller.
P.S.Nu e drama.
pe 09 Septembrie 2004 18:23
bine inchegat (ce cuvint idiot, dar nu gasesc altul), actori buni dar cel mai bine au jucat "regizoarea" si "operatorul". atita naturalete intr-un film romanesc, mai rar...
filmul e convingator in reconstruirea "parfumului epocii" (ce am azi??).
e interesanta discutia de pe iarba, cu colegii, despre "a pleca sau a nu pleca". "eroul" spune ca n-are nevoie de libertate, atita vreme cit are burdihanul plin. little did he know... o palma trasa nostalgicilor comunismului.
mi-a placut si finalul, absolut imprevizibil si atipic filmelor romanesti.
nae caranfil sa ia lectii de simplitate de la acest film.
pe 12 August 2004 08:05
Sunt de acord.
CIPRYX
pe 04 Martie 2004 18:43
Filmul se evidentiaza imediat in peisajul cinematografic actual.E un film bun insa am o nedumerire...de ce nu mai e promovat?Nu-l mai vad nici la cinema si nici in alta parte?Ce s-a intamplat?
ioniliescu666
pe 18 Noiembrie 2003 16:26
Un debut reusit, cu un scenariu bine construit pe mai multe planuri temporale si un Marius Stanescu in cea mai buna forma. O drama autentica, care reuseste sa nu devina patetica.
Desi pare inca un film despre securitate, este categoric mai mult decat atat, este un film care merita toata atentia.
Pelicula a meritat sa fie inclusa in repertoriul select, de cinemateca, a lui Alexandru Tocilescu, la emisiunea de vineri noaptea de pe TVR1: "Filmul de soc". Dar si in acest context revin la aceeasi revolta: cum se face ca nici domnul Tocilescu, care isi prezinta cu eruditie filmele, nu a facut dreptate in ceea ce priveste adevaratul autor al scenariului? De fapt, nu mi-l inchipui pe Tocilescu citind romane politiste despre Militie si, pur si simplu, domnia sa nu stia adevarul. Dar regizorul si "scenaristul" nu beneficiaza de aceeasi scuza.
Cele scrise pe site-ul cinemagia.ro, la cuvantul regizorului, nu pot sterge nedreptatea facuta scriitorului Horia Tecuceanu ci, se constituie ca un fel de alibi, publicat pentru orice siguranta.
Florin Bologa, inginer programator
[email protected]
Pt ca pana la urma, de la cozile tipic romanesti pana la coruptia din facultati, politie, spitale sau politica, toti ne confruntam cu nedreptati mai mari sau mai mici, incat ne intrebam daca nu meritam si noi (cei "nimeni si sarac") un scurt-metraj sa ne spunem povestea...
Raluca
P.S.Nu e drama.
filmul e convingator in reconstruirea "parfumului epocii" (ce am azi??).
e interesanta discutia de pe iarba, cu colegii, despre "a pleca sau a nu pleca". "eroul" spune ca n-are nevoie de libertate, atita vreme cit are burdihanul plin. little did he know... o palma trasa nostalgicilor comunismului.
mi-a placut si finalul, absolut imprevizibil si atipic filmelor romanesti.
nae caranfil sa ia lectii de simplitate de la acest film.