In aviatie si kiar pe calea ferata este tendinta transpotatorilor sa ceara producatorilor de mijloace de transport sa incredinteza viata pasagerilor , ( 150 in filmu asta ) unor tranzistori din calculatoarele care comanda aproape tot ..
. . . Filmu asta il face pe privitorul pasionat de transporturi sa se gandeasca ca metoda de eficientizare a locomotivelor diesel in SUA , inca din 1999 ar putea fi aplicata si la masini . Locomotiva din filmu asta a fost umpluta cu mici generatoare in locul uriasului motor diesel cu pistoane late cat o pitza si nu mai este nevoie de mecanic . Zeci de generatoare fabricate in Kina sunt mult ieftine decat un motor facut la comanda , si daca se defecteaza pot fi inlocuite usor in orice gara in care sunt rezerve , aproapre de oricine oriunde , fara macarale grele , manopera indelungata si costisitoare . 2 - 3 ani au garantie si pot fi exploate continu . Nu mai este nevoie de cutie de viteza , de ambreiaj , motoarele electrice care actioneaza rotile fiind puse direct pe axul rotilor . In functie de nevoi se pornesc mai multe sau mai putine generatoare in loc sa fie tinut permanent in functie un motor mare cu multe pistoane , kiar si la coborari line , inante de opriri etc . In plus este extrem de rar sa se defecteze toate generatoarele si calatorii sa trebuiasca sa astepte uneori iarna in viscol izolati in camp , sa vina o alta locomotiva sa ii remorkeze .
. . . Autoturismele electrice pot avea autonomie nelimitata daca sunt alimentate de unu sau mai multe generatoare , puse in portbagaj sau intro remorca .. In unele tzari un generator cumparat de la un supermarket gen Metro , Praktiker etc , daca se defecteaza poate fi skimbat la alt magazin din aceasi retea de magazine , din alt oras .
. . . Filmu asta il face pe privitorul pasionat de transporturi sa se gandeasca ca metoda de eficientizare a locomotivelor diesel in SUA , inca din 1999 ar putea fi aplicata si la masini . Locomotiva din filmu asta a fost umpluta cu mici generatoare in locul uriasului motor diesel cu pistoane late cat o pitza si nu mai este nevoie de mecanic . Zeci de generatoare fabricate in Kina sunt mult ieftine decat un motor facut la comanda , si daca se defecteaza pot fi inlocuite usor in orice gara in care sunt rezerve , aproapre de oricine oriunde , fara macarale grele , manopera indelungata si costisitoare . 2 - 3 ani au garantie si pot fi exploate continu . Nu mai este nevoie de cutie de viteza , de ambreiaj , motoarele electrice care actioneaza rotile fiind puse direct pe axul rotilor . In functie de nevoi se pornesc mai multe sau mai putine generatoare in loc sa fie tinut permanent in functie un motor mare cu multe pistoane , kiar si la coborari line , inante de opriri etc . In plus este extrem de rar sa se defecteze toate generatoarele si calatorii sa trebuiasca sa astepte uneori iarna in viscol izolati in camp , sa vina o alta locomotiva sa ii remorkeze .
. . . Autoturismele electrice pot avea autonomie nelimitata daca sunt alimentate de unu sau mai multe generatoare , puse in portbagaj sau intro remorca .. In unele tzari un generator cumparat de la un supermarket gen Metro , Praktiker etc , daca se defecteaza poate fi skimbat la alt magazin din aceasi retea de magazine , din alt oras .