Un film foarte bun.
Nici nu putea fi altfel cand beneficiaza de Anthony Hopkins, Ryan Gosling, Billy Burke, David Strathairn, Cliff Curtis....
user-5e86577e010a1
pe 14 Aprilie 2020 03:42
Foarte bun! M-a dus cu gândul la o demonstrație a unei teoreme de geometrie, la Agatha Christie și la Columbo. Un film fără puncte moarte sau momente de lâncezeală.
mihaelatb
pe 31 Octombrie 2019 11:17
Un film pe gustul meu! Cu un criminal si un procuror extrem de inteligenti. Intriga bine pusa la punct si suspans pana aproape de final. Cred ca sfarsitul a fost expediat prea repede, dar explicatia a fost credibila. Anthony Hopkins, ca de obicei, fara gresala! Trebuie sa recunosc ca Ryan Gosling nu face parte dintre actorii mei preferati. Dar aici a fost excelent!
gbanescu
pe 21 Octombrie 2019 00:16
Surprinzator de bun. Unul dintre primele filme ale lui Ryan Gosling. Joaca foarte bine, natural, fara trac.
De fapt, cred ca ăsta este el, acesta este stilul lui: "Toate personajele mele sunt EU de fapt. Nu sunt un actor destul de bun ca sa devin un anume personaj. (...) Pentru mine, toate (personajele) sunt la fel ca persoana mea (...). Intr-un rol, eu doar insist pe partile ce tin de mine si le inlatur pe cele ce nu tin."
carmen_angelus_romila
pe 14 Octombrie 2019 11:42
Marele artist, Anthony Hopkins, exceland intr-o alta provocare psihologica, dovedeste inca odata, daca mai era cazul, ca este unul dintre cei mai reprezentativi actori ai genului, avandu-l de aceasta data opozant, pe mai tanarul, dar valoros, Ryan Gosling.
ioanaa_ioana
pe 05 August 2019 19:42
Trebuie sa ai o anumita stare sa-l vezi. Este relativ politist, mai mult psihologic, triler, amestecate. Tinerii cu nervii inca neincercati, il vor aprecia. La ei , foaia alba , suporta orice, a mea e scrisa si pe verso, asa ca pas, am alternativa un documentar despre Japonia.
Salbaticul
pe 01 Mai 2019 13:45
Îl sucește și îl învârtește de-l ia dracu'=nota 5.
lavara_laiarna
pe 14 Decembrie 2018 21:05
Subiectul cu mult mai bun decât rolul unora. .cu pretenții.
AdriAdrianna98
pe 15 Aprilie 2018 11:51
Un film foarte bun, interesant, neasteptat, imprevizibil. Mi-a placut "perechea" constituita de Anthony si Ryan, seamana un pic la stil si a fost o adevarata delectare sa-i vezi impreuna in acelasi film.
sabinalin
pe 19 Septembrie 2017 11:00
"La bine si la rau pana cand moartea ne va desparti". Intr-o lume in care divortul devine din ce in ce mai frecvent o regula, intr-o lume din ce in ce mai lipsita de Dumnezeu asertiunea isi cam pierde valabilitatea, se merge pe regula celei mai bune oferte, se incearca obtinerea placerii uitandu-se de datorie, de faptul ca e necesar sa facem si ce trebuie. Bineinteles ca n-am cum sa fiu de acord cu modul in care procedeaza Crawford dar personajul are anumite circumstante atenuante si atunci cand inseli iti asumi riscuri care pot fi imense. Marele Anthony Hopkins e in elementul lui, nu e unul din rolurile sale memorabile insa partitura e una solida si ii da ocazia sa se puna in valoare. Face fata cu bine Ryan Gosling, cel care ulterior a confirmat pana la a deveni unul dintre actorii interesanti ai Hollywoodului.
Dragos.87
pe 03 Martie 2017 21:56
Un thriller misterios bun care reuseste sa iti capteze atentia inca din primele minute.Un scenariu foarte interesant cu o intriga foarte buna si actori talentati care au o prestatie extrem de reusita in frunte cu Anthony Hopkins.O poveste foarte captivanta cu replici inteligente si un mister care te pune pe ganduri pe tot parcursul filmului .
Mi-a placut totul la acest film! Jocul actorilor,misterul, tensiunea, finalul. Super!
Manusa
pe 31 Ianuarie 2016 20:37
Un film superb care a reusit sa ma impresioneze prin povestea lui. Ted a reusit sa isi ascunda toate dovezile, si mai ales intr-un mod genial, arma crimei fiind exact la cine nu te asteptai. Pe langa poveste, filmul are si actori foarte buni care au jucat excelent. Un film ce nu trebuie ratat.
andystarx
pe 26 Noiembrie 2015 01:41
Un film intersant cu maestrul Hopkins si surprinzatorul Gosling,care a jucat foarte bine acest rol !Scenariul este bun,dar filmul nu este nici pe departe o capodopera,insa are un final captivant !
emy_sinaia
pe 17 Iulie 2014 01:18
Da, un film deosebit, un triller psihologic foarte bun, cu actori pe masura care dau actiunii un farmec aparte.
NmpN
pe 08 Martie 2014 02:36
Superb acest film . Anthony si Ryan fac niste roluluri exceptionale , reusind sa transmita o tensiune benefica filmului . Finalul este bun insa a reusit sa ma enerveze putin :) . Foarte bine a jucat si Rosamund Pike , iar coloana sonora a reprezentat un mare plus . RECOMAND!
azrail
pe 20 Februarie 2014 00:07
Trebuie sa recunosc , sunt fan Sir Anthony Hopkins
Ionut-Emanuel
pe 17 Februarie 2014 20:24
E unul dintre cele mai bune filme vazute de mine vreodata . Cunoaste cineva filme asemanatoare? Cu povesti asemanatoare (gen mister + crima, etc) ?
YgReK
pe 30 August 2013 05:23
Un thriller foarte bun!
Finalul cam previzbil.Tare faza cu ouale.
Prestatia actorilor foarte buna.
Interesant si scenariul de asemenea,un Anthony Hopkins ce te toaca marunt cu sarmul si inteligenta sa cum de altfel ne-a mai aratat-o in multe filme.
Merita vazut!
ice_eyes
pe 09 Martie 2013 00:28
E ok filmul. Totusi, devine oarecum plictisitor de cand cu "Tacerea mieilor" sa-l tot vezi pe Anthony Hopkins in rolul de geniu diabolic si daca nu se ridica si filmul din punct de vedere al scenariului la nivelul asteptarilor, risca sa pare ma slab. Mie asa mi s-a parut, poate ca si asa e.
zumzooma
pe 07 Decembrie 2012 17:18
Un thriller si o drama plina de mister datorita lui Anthony Hopkins.Rolul de criminal geniu,capabil sa isi ascunda orice urma prin planuri ingenioase i se potriveste perfect. E un film bun,dar nu surprinzator.Asta poate se datoreaza faptului ca am vazut n filme gen Fracture,dar de vizionat e cu siguranta.
aina76
pe 22 Iulie 2012 09:03
un film care trebuie si merita vazut. este un film care nu plictiseste, actori buni, un film de nota 9 dupa parerea mea.
Vegetarian
pe 28 Mai 2012 01:04
Este un film potrivit si pt lista : Barbati care au relatie amoroasa sau de prietenie in film cu femei mult mai tinere
pisicuta1
pe 27 Mai 2012 22:44
film f bun merita vazut ,si jocul actorilor!,regia
f bun!
Flavio
pe 27 Mai 2012 15:22
un film frumos care iti capteaza atentia inca din primele minute. Anthony Hopkins este genial si isi joaca rolul foarte bine. merita vazut
cosmin_kedii
pe 25 Martie 2012 08:59
Povestea din acest film a fost mare şi Anthony Hopkins este comandantul atunci când vine vorba de a acţiona ,,, Criminali inteligentii,,
Ultimul_Mohican
pe 07 Martie 2012 00:28
Unul dintre cele mai bune thriller pe care l-am vazut, te tine in suspans pe toata durata lui. Il condider cel mai bun film al lui Anthony Hopkins.
margott
pe 13 Februarie 2012 16:11
Scenariul inteligent si premiza unei crime al carei faptas ar putea scapa nepedpsit fac din filmul asta unul interesant de urmarit. Si totusi... ma asteptam la ceva mai mult, Hopkins nu face decat sa-si reia rolul din The Silence Of The Lambs, cu mici retusari, iar Gosling mi se pare mai potrivit in roluri romantice decat in thrillere, tensiunea scade treptat pe parcursul filmului, o poveste de dragoste intre Beachum si sefa lui care se consuma pe repede-inainte si care nu contribuie cu nimic decisiv la scenariu, si ar mai fi cateva lucruri care nu mi-au placut, dar nu le mai scriu, ca sa nu povestesc tot filmul.
alex_il_fenomeno
pe 22 Decembrie 2011 10:08
un thriller psihologic de exceptie . unicitatea lui reiese inca din primele momente , prin acea crima misterioasa comisa , iar apoi cursul lucrurilor capata o directie extrem de imprevizibila . Anthony Hopkins este din nou imperial intr-un rol nu tocmai simplu , reusind sa trasmita atatea emotii si atat de mult mister prin intermediul personajului sau . a reusit sa ridice atat de multe semne de intrebare , incat te captiva enorm fara sa vrei ! pentru mine a fost o surpriza nemaipomenita , astfel ca ii acord toate respectele regizorului Gregory Hoblit , ce a facut un asemenea film . de vazut si revazut cu orice ocazie .
Qube86
pe 24 Noiembrie 2011 16:56
Un film destul de bun care reuneste in prim-plan 2 generatii de actori foarte buni: Anthony Hopkins si Ryan Gosling...Nu e cel mai bun film al nici unuia din cei 2 dar merita vazut...Hopkins ca de obicei face o treaba buna (nici nu ma asteptam la altceva) dar nu aduce nimic nou (pare putin stingher din punctul meu de vedere si spun asta comparandu-i jocul cu cel din alte filme)...Ryan Gosling, surprinde intr-un sens bun nu excelent dar se vede ca e pe drumul cel bun si aduce acea vivacitate in acest tandem...
cosmin_mourinho
pe 11 Noiembrie 2011 12:56
un film impecabil, ryan gosling m-a impresionat, antony hopkins magnific.
MNarcis
pe 05 Noiembrie 2011 12:48
Nu mi-a trecut prin gand ca va putea fi un film slab si am avut dreptate un film f frumos, merita vazut!
radu3455
pe 28 Septembrie 2011 18:44
un thriler de exceptie nici n-avea cum sa nu fie altfel avad in vedere ca a jucat antony hopkins si Ryan Gosling
D.Ionut
pe 07 Septembrie 2011 23:50
Un film bun, actorii si-au jucat bine rolurile. O productie pe placul meu ce te tine cu sufletul la gura aproape tot filmul
__________________________________________________________________
Nota: 8
mrzeus
pe 15 August 2011 19:07
filmul este bun ,merita vazut ,Ryan Gosling face un rol excelent !
Vorador
pe 08 Mai 2011 18:38
Daca vreti sa-l vedeti pe Anthony Hopkins in rolul unui geniu maniac si pe Ryan Gosling, un avocat care indrazneste sa ii faca fata, va garantez ca nu o sa ramaneti dezamagiti. Nu exista o crima perfecta, la fel cum nu exista niciun om perfect. Fracture e o lectie de viata, un film moralizator care are curajul sa afirme ca nimeni nu e perfect.
Cristina_
pe 02 Mai 2011 14:27
Cred ca este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut in viata mea! 10/10
mik_ta_monik
pe 22 Aprilie 2011 12:09
Obligatoriu de vazut:)...Anthony Hopkins, best ever;)
milutza07
pe 12 Aprilie 2011 13:10
,,... Stii , bunicul meu avea o ferma de productie a oualelor[..] Tii un ou la lumina lumanarii si ... ii cauti imperfectiunile. Prima data cand am facut-o mi-a spus sa pun ouale crapate sau cu defectiuni intr-o galeata pentru bucatarie. Si s-a intors o ora mai tarziu si erau 300 de oua in galeata pentru bucatarie. M-a intrebat ce naiba am facut dar am gasit cate un defect la fiecare din ele. Stii , zone subtiri in coaja si urme fine de crapaturi. Daca te uiti indeajuns de atent vei descoperi ca orice lucru are un punct slab unde va ceda mai repede sau mai tarziu.''
Nu cred ca mai e nevoie de comentarii pe marginea filmului - numele Anthony Hopkins spune tot :)
goldenleaves
pe 11 Martie 2011 14:14
un film bun ambii actori joaca foarte bine si reusesc sa se completeze ma intreb totusi oare ce fel de personalitate are anthony hopkins de reuseste de fiecare data sa intruchipeze atat de bine personaje malefice de altfel foarte inteligente
mtraianc
pe 17 Februarie 2011 00:00
comentari de prisos, un film foarte bun ................................
Sergiu.Lobont
pe 10 Ianuarie 2011 17:57
O intriga fara suisuri si coborasuri, cum am gasit de exemplu in 88 Minutes al lui Pacino, fara ca cele doua filme sa aiba vreo legatura, un film construit in jurul unui pistol. Avem doua situatii... una in care nu se stie unde e pistolul, a doua in care se stie unde e pistolul si la atat se rezuma filmul. Ma asteptam la mai mult din partea lui Anthony Hopkins care mi s-a parut ca nu isi gaseste locul in film.
Crima perfecta? Se pare ca nu a fost atata de perfecta in cele din urma asa cum putem vori de exemplu in cazul jafului din filmul Inside Man cu Denzel Washington. OK, una a fost o crima, unul a fost un jaf... doar vroiam sa fac o comparatie in ceea ce priveste perfectiunea in savarsirea unui delict. Si multe alte ilme de crima perfecte pot fi date ca exemplu, Primal Fear ar fi doar unul.
Pitbull
pe 12 Decembrie 2010 12:29
Între Chase şi Columbo - Fracture
Împrejurările m-au făcut ca, după ce mă înţărcasem cu neveridicele chiriţisme (adică ale lui Constantin C., nu ale lui Alecsandri), să mă iniţiez într-ale romanului poliţist cu o cură sănătoasă de Agatha Christie, pe tot parcursul adolescenţei - ceea ce mi-a creat o dependenţă temporară de whodunit-uri. Abia ulterior am făcut cunoştinţă şi cu Arthur Conan Doyle, al cărui stil molcom, cu dezvăluiri graduale şi fără nici o mare lovitură de teatru în final, iniţial m-a dezamăgit crunt; am avut nevoie de timp pentru a reuşi să-i apreciez just inteligenţa şi subtilitatea. A urmat James Hadley Chase, cu predilecţia lui spre urmărirea povestirilor din unghiul criminalului şi construirea unor combinaţii aparent perfecte care sucombă în faţa fatumului, Dashiell Hammett, cu calmul său meticulos, cam trenant pentru unii, şi sclipitorul Chesterton, cu neobosita ingeniozitate a anchetelor lui Father Brown... Ca să nu mai vorbim de brandul special Columbo, axat întotdeauna pe demontarea inteligentă a câte unei crime din nou voit perfecte (deşi, din păcate, de la o vreme se aplatizase, repetând la nesfârşit aceeaşi tactică a atragerii în capcană prin manipularea câte unui corp delict fals - perlă, rochie, etc...)
Desigur, genul poliţist e inepuizabil, şi am putea glosa la nesfârşit peste reţetarul său - dar lista reperelor de mai sus ne dă deja posibilitatea de a încadra scenariul scris de Daniel Pyne şi Glenn Gers. Cel mai mult s-ar apropia de Chase şi, eventual, Columbo, întrucât crima se comite sub ochii spectatorilor. Surprinzător, însă, ucigaşul se predă din start, mărturisindu-şi fapta, ceea ce adaugă un twist neaşteptat: ce-ar mai putea să se întâmple interesant de-acum încolo...?
Şi, din fericire, se întâmplă - mai bine zis, abia de-acum încolo începe povestea, axată cu precădere pe detalii tehnice ale codului de procedură penală american, care acordă o pondere limitată recunoaşterii faptei în procesul de stabilire a vinovăţiei (în treacăt fie zis, şi legislaţia românească îşi pregăteşte o reformă în acest sens). Deşi totul părea sută la sută clar, iar procesul se promite unul de rutină, curând cazul e dat peste cap prin absenţa unui detaliu esenţial... iar acuzatorul care-l acceptase, convins că-l va expedia în doi timpi şi trei mişcări înainte de a-şi lua adio de la procuroratură pentru a se angaja într-o mare firmă de avocaţi, se pomeneşte confruntat cu riscul de a-şi vedea compromisă cariera chiar pe pista celei mai impetuoase decolări...
Şi astfel, ajungem la adevărata miză a filmului - confruntarea între două caractere la fel de puternice, şi radical opuse. Criminalul, Ted Crawford, inginer aeronautic specializat în expertizarea catastrofelor aeriene (prin depistarea celei mai imperceptibile "fracturi" tehnice care poate genera un dezastru), este compus de Anthony Hopkins cu aceeaşi paletă de culori sumbru-seducătoare din care a fost construit inoubliabilul Hannibal Lecter. În opoziţie cu el, procurorul Willy Beachum îi e încredinţat promiţătorului Ryan Goslin, care stăpâneşte cu remarcabilă siguranţă mijloacele contradictorii ale stângăciei naive şi inteligenţei orgolioase. Ce-i drept, e drept - filmul e practic "dus" de Hopkins, care deşi apare doar în vreo şapte-opt secvenţe, acoperind în total circa treizeci de minute, imprimă o forţă ce va susţine tot restul eşafodajului cinematografic, şi căreia Goslin îi oferă o replică substanţială şi credibilă, astfel compunând un tandem consistent şi echilibrat - necesar pentru a acoperi cele o sută treisprezece minute ale unui policier mai degrabă intelectual, cu acţiunea şi dinamismul exterior reduse la minimum; dar şi insuficient în raport cu un scenariu construit, din păcate, deficitar...
Căci, dincolo de inteligenţa şi ingeniozitatea tramei juridice, povestirea scârţâie sonor din câteva încheieturi dramaturgice importante. Daniel Pyne pornise de la premisa unui inculpat care se reprezintă singur în instanţă - dar tocmai acest aspect, deşi incitant la prima înfăţişare, cade în insignifianţă pentru tot restul filmului. Cum detaliile intrigii poliţiste pot constitui un schelet solid, dar nu şi carnea unui scenariu de film, Pyne şi Gers se orientează (din fericire) spre personaje; şi le construiesc (din nefericire), prost. Răzbunătorul orgolios şi lipsit de scrupule Crawford trăieşte exclusiv din reacţiile sale prezente în raport cu ancheta (expresive şi nuanţate ce-i drept, dar limitate ca întindere şi superficiale ca substanţă), fiind lipsit de aproape orice element biografic sau măcar psihologic strict necesar unui personaj atât de paradoxal. La polul opus, se încearcă o anumită "umanizare" a ambiţiilor şi mândriei lui Beachum - din păcate, prin cea mai nefericită formulă: subplotul tatonării romantice cu o colegă (Rosamund Pike), încărcând povestea cu platitudini familiale şi diversiuni vag melodramatice. Pe lângă aceste lipsuri, scenariul mai păcătuieşte şi printr-un ritm narativ condus nesigur, care-i trage adesea de sub picioare covorul rulant al dinamismului - pe scurt, oscilează la limita plictiselii, iar ceea ce salvează filmul rămân elementele ingenioase şi incitante ale intrigii poliţiste, nicidecum meşteşugul de a povesti.
Cam pe aceleaşi coordonate se înscrie şi regia lui Gregory Hoblit, care şi-a făcut mâna mai mult cu seriale T.V. (diverse episoade din N.Y.P.D. Blue şi L.A. Law), şi ne-a arătat că nu prea stăpâneşte meseria de narator încă din Fallen (zis şi Demonii printre noi), un horror oricum îndoielnic dar care-i lăsase libertatea de a se juca frumos - şi n-a făcut-o. Ceea ce ştie Hoblit să facă e să stăpânească unele secvenţe (în special cele de tribunal, bine închegate), să speculeze umorul pervers al criminalului (pus în valoare de inegalabilele tuşe ale lui Hopkins) şi să filmeze expresiv - chiar prea expresiv, căci de pildă insistă de-a dreptul maniacal asupra jocului cu bile (folosit şi ca suport al genericului), care finalmente nu foloseşte la nimic (decât ca metaforă aproximativă a abilităţii cu care a fost premeditată crima - şi a iscusinţei detectiviceşti de a-l înfunda până la urmă pe ucigaş). Tot Hoblit se mai face vinovat şi de o inadmisibilă frac... da, fractură stilistică, trântind hodoronc-tronc o secvenţă de suspense violent şi ieftin, cu montaj alternativ, roată de maşină în raccourci, şi tot tacâmul, în relaţie cu decuplarea victimei de la aparate (la nivel profesional, aici s-ar putea dezvolta o discuţie interesantă pe tema justificărilor şi a erorilor, dar ar depăşi nivelul de interes al actualei analize).
Cum, însă, iubitorii policier-ului nu se suprapun totalmente lotului de spectatori avizaţi în ansamblul său, ne putem aştepta, cu optimism, la o popularitate onorabilă a Rupturii în contextul genului. La urma urmei, misterul iniţial al crimei e suficient de provocator pentru a ne ţine în priză până la sfârşit; lovitura de teatru finală, care-i va fi fatală ucigaşului, nu e nici ea lipsită de inteligenţă şi interes; iar Anthony Hopkins, chiar dacă nu ne oferă decât un Hannibal reşapat, rămâne totuşi un spectacol demn de urmărit în sine - oriunde, oricând, şi aproape oricum.
1 august 2007, h. 22:45-23:54
Bucureşti, România
AdelinaStoiconi
pe 07 Noiembrie 2010 01:37
Deci cine poate sa imi explice si mie de ce are o nota sub merit filmul asta??! pff... Nu pot sa cred, trebuie doar sa te uiti la distributie si vei stii ca e ceva de calitate.Este un film de nota 10, atat scenariul cat si jocul actorilor este incredibil. Si intr.adevar Anthony Hopkins nu dezamageste niciodata, cel putin pe mine.
Mores
pe 24 Octombrie 2010 11:25
Un scenariu foarte bun, un mister interesant.
Este un film la care trebuie sa fii atent la fiecare secventa ca sa intelegi tot.
FInalul mi-a placut foarte mult.
Pentru final mai ales merita sa te uiti la tot filmul. 9
psihologu
pe 18 August 2010 09:17
De remarcat este faptul ca rolul lui Hopkins este al unui om foarte bogat si inteligent, iar minutiozitatea cu care planuieste totul denota o inteligenta rara (folosita in filme pentru a impresiona). Imperfectiunea lui e ca planul sau de a scapa cu basma curata avea un cusur, iar imperfectiunea lui Gosling era ca se autoconsidera un invingator, nestiind sa accepte ca mai poate sa si piarda.
Daca vreti sa-l vedeti pe Anthony Hopkins in rolul unui geniu maniac si pe Ryan Gosling, un avocat care indrazneste sa ii faca fata, va garantez ca nu o sa ramaneti dezamagiti. Nu exista o crima perfecta, la fel cum nu exista niciun om perfect. Fracture e o lectie de viata, un film moralizator care are curajul sa afirme ca nimeni nu e perfect.
iondindeal
pe 31 Mai 2010 18:34
Thriller psihologic bun, captivant , te tine in priza pe toata durata lui .
Anthony Hopkins genial ca de fiecare data
NaTyLuTz
pe 22 Aprilie 2010 09:21
Un thriller captivant, interesant, cu un scenariu bun, replici inteligente si un joc foarte bun din partea lui Anthony Hopkins. Mi-a placut filmul dar nu este nici genial, nici excelent si nici capodopera. 9/10
Baby_blues
pe 09 Aprilie 2010 08:51
Un film bun! Mi-a placut foarte mult jocul lui Ryan Gosling.
Ammelie
pe 06 Aprilie 2010 16:56
Slabut filmul, defapt. O premisa interesanta, dar din pacate ratacita printre jocurile avocatesti - interesante de obicei, dar neconvingatoare de data asta. Cel mai slab punct al filmul cred ca a fost totusi jocul actorilor. Atat Gosling cat si Hopkins (!) au fost neconvingatori in pielea personajelor. Gosling a fortat prea mult personajul lui si nu l-a facut deloc constat. Sau credibil. Iar Hopkins - am avut impresia ca el credea ca joaca in alt film. Slabut. 5.5/10
claudiu-daniel-lugoj
pe 13 Martie 2010 15:50
Un film ce te lasa cu gura deschisa,o crima perfecta,infidelitate si lupta pentru a demonstra o crima perfecta.
jingsaw112
pe 19 Februarie 2010 17:01
Cand am vazut inceputul filmului deja am si prevazut actiunea si deznodamantul lui. M-am inselat si asta m-a bucurat. Nu cred ca exista crima perfecta dar cea din film s-a apropiat destul de mult. Ne lipsesc in tara procurori ca cel din film: NECORUPTI. Ca o partida de sah, cand este aproape regele tau de abdicare atunci prin gresala/prostia adversarului coraborata cu siretenia ta intorci situatia.
Allexander
pe 20 Ianuarie 2010 01:03
Filmele cu Anthony Hopkins nu au cum sa dezamageasca. Superb filmul. Merita vazut
indiferrent
pe 22 Noiembrie 2009 05:03
prost sa fi sa poti sa-l revezi intr-un rol principal pe antony hopkins si sa ratezi ocazia.
ABC
pe 05 August 2009 15:55
Trebuie vazut.Anthony Hopkins joaca impecabil la fel si colegul sau ,Ryan Gosling (Willy ) !
lavinea
pe 28 Martie 2009 18:06
nu e cel mai bun film pe care lam vazut dar e ft interesant. cred ca numele anthony hopkins zice tot. actorul e facut pt genul asta de filme. sa va uitat si la seria hannibal..ft tari !
pe 07 Decembrie 2007 23:04
Filmul este bun, dar nu inteleg de ce nu este mentionat formatul imaginii la versiunea de pe DVD (4:3 sau 16:9).
pe 20 August 2007 18:25
Un film interesant ce te tine cu sufletul la gura pana la final. Scenariul bine structurat si actori de clasa. Totul e destul de reusit insa are unele scapari. Doar 4 stele.
pe 12 August 2007 01:37
Un film bun, mai ales datorita regalului actoricesc al lui Anthony Hopkins. din pacate. nu a avut alaturi un actor de acelasi nivel... Filmul are o intriga foarte buna care ne tine cu sufletul la gura pana la final..si dupa. Un film ce merita vazut
pe 11 August 2007 23:11
Imi pare un amalgam de imitatii din alte filme de succes cu un scop, dupa parerea mea, de a crea doar un film comercial. Mai mult decat atat - Anthony Hopkins nu pare sa aduca nimic in plus, nimic nou.
Am sesizat doua foste personaje intrupate in acest film: Hannibal Lecter (The Silence of the Lambs - 1991), respectiv Charles Morse (The Edge - 1997).
Poate fi un film de vineri - nimic mai mult.
pe 10 August 2007 19:30
Nu stiu de ce, dar am senzatia ca nu o sa fie atat de interesant filmul...oricum o sa ma uit la el...pentru ca joaca anthony si e un super actor...
Nici nu putea fi altfel cand beneficiaza de Anthony Hopkins, Ryan Gosling, Billy Burke, David Strathairn, Cliff Curtis....
De fapt, cred ca ăsta este el, acesta este stilul lui: "Toate personajele mele sunt EU de fapt. Nu sunt un actor destul de bun ca sa devin un anume personaj. (...) Pentru mine, toate (personajele) sunt la fel ca persoana mea (...). Intr-un rol, eu doar insist pe partile ce tin de mine si le inlatur pe cele ce nu tin."
Finalul cam previzbil.Tare faza cu ouale.
Prestatia actorilor foarte buna.
Interesant si scenariul de asemenea,un Anthony Hopkins ce te toaca marunt cu sarmul si inteligenta sa cum de altfel ne-a mai aratat-o in multe filme.
Merita vazut!
f bun!
__________________________________________________________________
Nota: 8
Nu cred ca mai e nevoie de comentarii pe marginea filmului - numele Anthony Hopkins spune tot :)
Crima perfecta? Se pare ca nu a fost atata de perfecta in cele din urma asa cum putem vori de exemplu in cazul jafului din filmul Inside Man cu Denzel Washington. OK, una a fost o crima, unul a fost un jaf... doar vroiam sa fac o comparatie in ceea ce priveste perfectiunea in savarsirea unui delict. Si multe alte ilme de crima perfecte pot fi date ca exemplu, Primal Fear ar fi doar unul.
Împrejurările m-au făcut ca, după ce mă înţărcasem cu neveridicele chiriţisme (adică ale lui Constantin C., nu ale lui Alecsandri), să mă iniţiez într-ale romanului poliţist cu o cură sănătoasă de Agatha Christie, pe tot parcursul adolescenţei - ceea ce mi-a creat o dependenţă temporară de whodunit-uri. Abia ulterior am făcut cunoştinţă şi cu Arthur Conan Doyle, al cărui stil molcom, cu dezvăluiri graduale şi fără nici o mare lovitură de teatru în final, iniţial m-a dezamăgit crunt; am avut nevoie de timp pentru a reuşi să-i apreciez just inteligenţa şi subtilitatea. A urmat James Hadley Chase, cu predilecţia lui spre urmărirea povestirilor din unghiul criminalului şi construirea unor combinaţii aparent perfecte care sucombă în faţa fatumului, Dashiell Hammett, cu calmul său meticulos, cam trenant pentru unii, şi sclipitorul Chesterton, cu neobosita ingeniozitate a anchetelor lui Father Brown... Ca să nu mai vorbim de brandul special Columbo, axat întotdeauna pe demontarea inteligentă a câte unei crime din nou voit perfecte (deşi, din păcate, de la o vreme se aplatizase, repetând la nesfârşit aceeaşi tactică a atragerii în capcană prin manipularea câte unui corp delict fals - perlă, rochie, etc...)
Desigur, genul poliţist e inepuizabil, şi am putea glosa la nesfârşit peste reţetarul său - dar lista reperelor de mai sus ne dă deja posibilitatea de a încadra scenariul scris de Daniel Pyne şi Glenn Gers. Cel mai mult s-ar apropia de Chase şi, eventual, Columbo, întrucât crima se comite sub ochii spectatorilor. Surprinzător, însă, ucigaşul se predă din start, mărturisindu-şi fapta, ceea ce adaugă un twist neaşteptat: ce-ar mai putea să se întâmple interesant de-acum încolo...?
Şi, din fericire, se întâmplă - mai bine zis, abia de-acum încolo începe povestea, axată cu precădere pe detalii tehnice ale codului de procedură penală american, care acordă o pondere limitată recunoaşterii faptei în procesul de stabilire a vinovăţiei (în treacăt fie zis, şi legislaţia românească îşi pregăteşte o reformă în acest sens). Deşi totul părea sută la sută clar, iar procesul se promite unul de rutină, curând cazul e dat peste cap prin absenţa unui detaliu esenţial... iar acuzatorul care-l acceptase, convins că-l va expedia în doi timpi şi trei mişcări înainte de a-şi lua adio de la procuroratură pentru a se angaja într-o mare firmă de avocaţi, se pomeneşte confruntat cu riscul de a-şi vedea compromisă cariera chiar pe pista celei mai impetuoase decolări...
Şi astfel, ajungem la adevărata miză a filmului - confruntarea între două caractere la fel de puternice, şi radical opuse. Criminalul, Ted Crawford, inginer aeronautic specializat în expertizarea catastrofelor aeriene (prin depistarea celei mai imperceptibile "fracturi" tehnice care poate genera un dezastru), este compus de Anthony Hopkins cu aceeaşi paletă de culori sumbru-seducătoare din care a fost construit inoubliabilul Hannibal Lecter. În opoziţie cu el, procurorul Willy Beachum îi e încredinţat promiţătorului Ryan Goslin, care stăpâneşte cu remarcabilă siguranţă mijloacele contradictorii ale stângăciei naive şi inteligenţei orgolioase. Ce-i drept, e drept - filmul e practic "dus" de Hopkins, care deşi apare doar în vreo şapte-opt secvenţe, acoperind în total circa treizeci de minute, imprimă o forţă ce va susţine tot restul eşafodajului cinematografic, şi căreia Goslin îi oferă o replică substanţială şi credibilă, astfel compunând un tandem consistent şi echilibrat - necesar pentru a acoperi cele o sută treisprezece minute ale unui policier mai degrabă intelectual, cu acţiunea şi dinamismul exterior reduse la minimum; dar şi insuficient în raport cu un scenariu construit, din păcate, deficitar...
Căci, dincolo de inteligenţa şi ingeniozitatea tramei juridice, povestirea scârţâie sonor din câteva încheieturi dramaturgice importante. Daniel Pyne pornise de la premisa unui inculpat care se reprezintă singur în instanţă - dar tocmai acest aspect, deşi incitant la prima înfăţişare, cade în insignifianţă pentru tot restul filmului. Cum detaliile intrigii poliţiste pot constitui un schelet solid, dar nu şi carnea unui scenariu de film, Pyne şi Gers se orientează (din fericire) spre personaje; şi le construiesc (din nefericire), prost. Răzbunătorul orgolios şi lipsit de scrupule Crawford trăieşte exclusiv din reacţiile sale prezente în raport cu ancheta (expresive şi nuanţate ce-i drept, dar limitate ca întindere şi superficiale ca substanţă), fiind lipsit de aproape orice element biografic sau măcar psihologic strict necesar unui personaj atât de paradoxal. La polul opus, se încearcă o anumită "umanizare" a ambiţiilor şi mândriei lui Beachum - din păcate, prin cea mai nefericită formulă: subplotul tatonării romantice cu o colegă (Rosamund Pike), încărcând povestea cu platitudini familiale şi diversiuni vag melodramatice. Pe lângă aceste lipsuri, scenariul mai păcătuieşte şi printr-un ritm narativ condus nesigur, care-i trage adesea de sub picioare covorul rulant al dinamismului - pe scurt, oscilează la limita plictiselii, iar ceea ce salvează filmul rămân elementele ingenioase şi incitante ale intrigii poliţiste, nicidecum meşteşugul de a povesti.
Cam pe aceleaşi coordonate se înscrie şi regia lui Gregory Hoblit, care şi-a făcut mâna mai mult cu seriale T.V. (diverse episoade din N.Y.P.D. Blue şi L.A. Law), şi ne-a arătat că nu prea stăpâneşte meseria de narator încă din Fallen (zis şi Demonii printre noi), un horror oricum îndoielnic dar care-i lăsase libertatea de a se juca frumos - şi n-a făcut-o. Ceea ce ştie Hoblit să facă e să stăpânească unele secvenţe (în special cele de tribunal, bine închegate), să speculeze umorul pervers al criminalului (pus în valoare de inegalabilele tuşe ale lui Hopkins) şi să filmeze expresiv - chiar prea expresiv, căci de pildă insistă de-a dreptul maniacal asupra jocului cu bile (folosit şi ca suport al genericului), care finalmente nu foloseşte la nimic (decât ca metaforă aproximativă a abilităţii cu care a fost premeditată crima - şi a iscusinţei detectiviceşti de a-l înfunda până la urmă pe ucigaş). Tot Hoblit se mai face vinovat şi de o inadmisibilă frac... da, fractură stilistică, trântind hodoronc-tronc o secvenţă de suspense violent şi ieftin, cu montaj alternativ, roată de maşină în raccourci, şi tot tacâmul, în relaţie cu decuplarea victimei de la aparate (la nivel profesional, aici s-ar putea dezvolta o discuţie interesantă pe tema justificărilor şi a erorilor, dar ar depăşi nivelul de interes al actualei analize).
Cum, însă, iubitorii policier-ului nu se suprapun totalmente lotului de spectatori avizaţi în ansamblul său, ne putem aştepta, cu optimism, la o popularitate onorabilă a Rupturii în contextul genului. La urma urmei, misterul iniţial al crimei e suficient de provocator pentru a ne ţine în priză până la sfârşit; lovitura de teatru finală, care-i va fi fatală ucigaşului, nu e nici ea lipsită de inteligenţă şi interes; iar Anthony Hopkins, chiar dacă nu ne oferă decât un Hannibal reşapat, rămâne totuşi un spectacol demn de urmărit în sine - oriunde, oricând, şi aproape oricum.
1 august 2007, h. 22:45-23:54
Bucureşti, România
Este un film la care trebuie sa fii atent la fiecare secventa ca sa intelegi tot.
FInalul mi-a placut foarte mult.
Pentru final mai ales merita sa te uiti la tot filmul. 9
Daca vreti sa-l vedeti pe Anthony Hopkins in rolul unui geniu maniac si pe Ryan Gosling, un avocat care indrazneste sa ii faca fata, va garantez ca nu o sa ramaneti dezamagiti. Nu exista o crima perfecta, la fel cum nu exista niciun om perfect. Fracture e o lectie de viata, un film moralizator care are curajul sa afirme ca nimeni nu e perfect.
Anthony Hopkins genial ca de fiecare data
Am sesizat doua foste personaje intrupate in acest film: Hannibal Lecter (The Silence of the Lambs - 1991), respectiv Charles Morse (The Edge - 1997).
Poate fi un film de vineri - nimic mai mult.