Actrita Jessica Lange face probabil cea mai buna interpretare a unui rol din intreaga sa cariera cinematografica, intruchipand-o foarte bine prin impresionantul sau joc actoricesc de aici, pe fosta aproape necunoscuta actrita Frances Farmer, decedata prematur la varsta de numai 56 de ani, pe 1 august 1970, dupa o scurta viata puternic bulversata de majore probleme grave psihice, rol pentru care Jessica Lange a fost nominalizata pentru premiul OSCAR pe anul 1983 la mult ravnita si foarte valoroasa sectiune actoriceasca "Cea mai buna interpretare a unui rol PRINCIPAL feminin" din anul precedent.
Provenita dintr-o familie RELATIV modesta in care tatal sau era un obscur avocat foarte "linistit", blajin si fara personalitate, iar mama sa Lillian Farmer o femeie cu o personalitate autoritara dar si cu oarecare evidente "defectiuni" psihice, pe care desigur ca le-a mostenit genetic si inca intr-un mod amplificat,inca initial mult prea tanara Frances (doar 16-17 ani in primele secvente ale filmului), care se declara a fi o personalitate categoric atee, dar si vadit INCONSTIENT si deci EXTREM DE SUBIECTIVA admiratoare a bolsevismului rusesc relativ inca recent instalat acolo, profund impresionata la varsta sa extrem de frageda de propaganda de facto abjecta a bolsevicului patent Kaminski racolat de bolsevicii rusi si venit special in acei ani interbelici in America in EXCLUSIVUL scop mizerabil propagandist de a incerca fara succes de fapt, sa obtina cat mai mare "priza" in randurile paturilor sociale mai modeste financiar de aici si sa destabilizeze apoi societatea inca neindeajuns de "inchegata" si de prospera LA SCARA LARGA de aici de peste ocean.
Foarte tanara dar si "vicleana" Frances decide sa-si foloseasca inclinatiile sale de caracter si de personalitate profund erotico-frivole, ajungand sa se complaca a se "lafai" in asternuturi cu variati impresari, producatori, scenaristi, din industria filmului anilor '30-'40 ai secolului trecut pentru a fi cat mai sigura ca numai in acest fel va reusi in proaspat aleasa sa cariera actoricesc-cinematografica la un nivel cat mai inalt. Avand insa deja inclinatii psihice cu substrat patologic latent genetic transmise de la mama sa Lillian, Frances primeste "in plin" o foarte grea lovitura psihic insurmontabila pentru ea in contextul ereditar pe care l-am aratat deja, astfel incat aceasta clacheaza definitiv pe acest plan, atunci cand primeste imensa dezamagire a faptului ca toti cei cu care a avut relatii sexuale consimtite de ea insasi dar in mod strict interesat tot de catre ea, nu i-au "platit" deloc prestatia sa sexuala pentru ei, cu efectul pozitiv pe care tot ea il scontase in privinta carierei sale artistice alese. Unicul care ulterior s-a dovedit ca poseda un sentiment real de afectiune fata de ea, dar care din pacate nu avea absolut nici o influenta in planul vietii si carierelor cinematografice, a fost Harry York.
In concluzie, un film biografic si dramatic foarte trist, poate chiar deprimant pentru unii, dar care beneficciaza de o interpretare de exceptie cu o foarte meritata nominalizare la OSCAR a actritei Jessica Lange cat si de un excelent acompaniament muzical clasic extrem de placut si de foarte mare valoare artistica, constand in SUPERBUL,SUBLIMUL inceput de prim acorduri pianistice ale primei parti Andante grazioso a legendarei Sonate pentru pian, in la major, KV. 331 a geniului muzicii clasice universale, Wolfgang Amadeus Mozart, acorduri muzicale cu care debuteaza chiar primele imagini ale filmului si care se mai repeta inca o data pe parcursul derularii lui.
Provenita dintr-o familie RELATIV modesta in care tatal sau era un obscur avocat foarte "linistit", blajin si fara personalitate, iar mama sa Lillian Farmer o femeie cu o personalitate autoritara dar si cu oarecare evidente "defectiuni" psihice, pe care desigur ca le-a mostenit genetic si inca intr-un mod amplificat,inca initial mult prea tanara Frances (doar 16-17 ani in primele secvente ale filmului), care se declara a fi o personalitate categoric atee, dar si vadit INCONSTIENT si deci EXTREM DE SUBIECTIVA admiratoare a bolsevismului rusesc relativ inca recent instalat acolo, profund impresionata la varsta sa extrem de frageda de propaganda de facto abjecta a bolsevicului patent Kaminski racolat de bolsevicii rusi si venit special in acei ani interbelici in America in EXCLUSIVUL scop mizerabil propagandist de a incerca fara succes de fapt, sa obtina cat mai mare "priza" in randurile paturilor sociale mai modeste financiar de aici si sa destabilizeze apoi societatea inca neindeajuns de "inchegata" si de prospera LA SCARA LARGA de aici de peste ocean.
Foarte tanara dar si "vicleana" Frances decide sa-si foloseasca inclinatiile sale de caracter si de personalitate profund erotico-frivole, ajungand sa se complaca a se "lafai" in asternuturi cu variati impresari, producatori, scenaristi, din industria filmului anilor '30-'40 ai secolului trecut pentru a fi cat mai sigura ca numai in acest fel va reusi in proaspat aleasa sa cariera actoricesc-cinematografica la un nivel cat mai inalt. Avand insa deja inclinatii psihice cu substrat patologic latent genetic transmise de la mama sa Lillian, Frances primeste "in plin" o foarte grea lovitura psihic insurmontabila pentru ea in contextul ereditar pe care l-am aratat deja, astfel incat aceasta clacheaza definitiv pe acest plan, atunci cand primeste imensa dezamagire a faptului ca toti cei cu care a avut relatii sexuale consimtite de ea insasi dar in mod strict interesat tot de catre ea, nu i-au "platit" deloc prestatia sa sexuala pentru ei, cu efectul pozitiv pe care tot ea il scontase in privinta carierei sale artistice alese. Unicul care ulterior s-a dovedit ca poseda un sentiment real de afectiune fata de ea, dar care din pacate nu avea absolut nici o influenta in planul vietii si carierelor cinematografice, a fost Harry York.
In concluzie, un film biografic si dramatic foarte trist, poate chiar deprimant pentru unii, dar care beneficciaza de o interpretare de exceptie cu o foarte meritata nominalizare la OSCAR a actritei Jessica Lange cat si de un excelent acompaniament muzical clasic extrem de placut si de foarte mare valoare artistica, constand in SUPERBUL,SUBLIMUL inceput de prim acorduri pianistice ale primei parti Andante grazioso a legendarei Sonate pentru pian, in la major, KV. 331 a geniului muzicii clasice universale, Wolfgang Amadeus Mozart, acorduri muzicale cu care debuteaza chiar primele imagini ale filmului si care se mai repeta inca o data pe parcursul derularii lui.