Părerea criticului
Scoala romaneasca de film isi scoate la rampa viitorul
In opinia unor reputati critici de film, "Furia" marcheaza renasterea cinematografiei romanesti. Pelicula regizata de Radu Muntean si produsa de MediaPro Pictures are, fara doar si poate, toate calitatile unui film romanesc excelent, cu sare si piper, cu mesaj si cu scenariu.
Desi au fost dificultati destul de mari in derularea productiei, efortul a meritat. Este un film facut cu si despre tineri, reproducand intocmai realitatile traite aici si acum de oamenii de 20 de ani, care la ce-ar putea visa mai frumos decat la evadarea dintr-o viata sordida. Dragos Bucur, Dorina Chiriac, Andrei Vasluianu si Bogdan Uritescu confirma valoarea breslei actoricesti tinere, in timp ce Radu Muntean, aflat la debut, are toate calitatile unui cineast de viitor.
Filmul nu se sfieste sa redea minutios, in detaliu, o lume paupera de periferie in care rromii sunt la mare moda, in frunte cu Adrian Copilu' Minune. Despre care, din ce ne-a declarat regizorul - cam fara noima, am aflat ca nu este un actor care se joaca pe sine, ci un simplu personaj al filmului (probabil ca personajul nu mai are azi nevoie si de interpret...).
Radu Muntean, o alta viziune regizorala
Interesant este ca violenta, excelent redata de eroi ca si cel jucat de Adrian Tuli (in viata de toate zilele, administrator al Cimitirului Sfanta Vineri, un actor neprofesionist, pe care-l sfatuim sa persevereze), nici bataile, scenele "hardcore", sau ciocnirile spectaculoase de masini nu impresioneaza negativ.
Stilul lui Radu Muntean, pentru ca se poate deja vorbi, ca in cazul lui Caranfil ori Mungiu, de un stil, este in mod cert unul de valoare.
Este o privire detasata si vitalista peste o lume marcata de datorii, mafie, greutati si dragoste, care tranziteaza intreaga atmosfera, dandu-i nu doar credibilitate, ci si frumusete. Lumea din "Furia" are, fara indoiala, un farmec al ei, punctat de o coloana sonora excelenta - semnata de "Electric Brother", si de o imagine impecabila, a maestrului Vivi Dragan Vasile. Chiar si slagarul de la inceput, care revine si in final, al lui Adrian Copilu' Minune, poate schimba radical parerea spectatorului rafinat despre manele.
De fapt, nu credem ca am gresi daca am afirma ca filmul reuseste, nu stim daca fara sau cu intentie, sa reabiliteze cu totul etnia rromilor.
Ca si "Occident", "Furia" ne aduce in atentie nu doar o noua generatie in cinematografia romaneasca, care a demarat in forta, dar si o noua perspectiva asupra tinerimii noastre. Care traieste la limita subzistentei, insa nu-si pierde deloc optimismul, curajul si dragostea de viata. Care, fie ea punctata de datorii de mii de dolari, de criminali si de o cloaca morala, nu uita sa iubeasca, de fapt, sa traiasca...
In opinia unor reputati critici de film, "Furia" marcheaza renasterea cinematografiei romanesti. Pelicula regizata de Radu Muntean si produsa de MediaPro Pictures are, fara doar si poate, toate calitatile unui film romanesc excelent, cu sare si piper, cu mesaj si cu scenariu.
Desi au fost dificultati destul de mari in derularea productiei, efortul a meritat. Este un film facut cu si despre tineri, reproducand intocmai realitatile traite aici si acum de oamenii de 20 de ani, care la ce-ar putea visa mai frumos decat la evadarea dintr-o viata sordida. Dragos Bucur, Dorina Chiriac, Andrei Vasluianu si Bogdan Uritescu confirma valoarea breslei actoricesti tinere, in timp ce Radu Muntean, aflat la debut, are toate calitatile unui cineast de viitor.
Filmul nu se sfieste sa redea minutios, in detaliu, o lume paupera de periferie in care rromii sunt la mare moda, in frunte cu Adrian Copilu' Minune. Despre care, din ce ne-a declarat regizorul - cam fara noima, am aflat ca nu este un actor care se joaca pe sine, ci un simplu personaj al filmului (probabil ca personajul nu mai are azi nevoie si de interpret...).
Radu Muntean, o alta viziune regizorala
Interesant este ca violenta, excelent redata de eroi ca si cel jucat de Adrian Tuli (in viata de toate zilele, administrator al Cimitirului Sfanta Vineri, un actor neprofesionist, pe care-l sfatuim sa persevereze), nici bataile, scenele "hardcore", sau ciocnirile spectaculoase de masini nu impresioneaza negativ.
Stilul lui Radu Muntean, pentru ca se poate deja vorbi, ca in cazul lui Caranfil ori Mungiu, de un stil, este in mod cert unul de valoare.
Este o privire detasata si vitalista peste o lume marcata de datorii, mafie, greutati si dragoste, care tranziteaza intreaga atmosfera, dandu-i nu doar credibilitate, ci si frumusete. Lumea din "Furia" are, fara indoiala, un farmec al ei, punctat de o coloana sonora excelenta - semnata de "Electric Brother", si de o imagine impecabila, a maestrului Vivi Dragan Vasile. Chiar si slagarul de la inceput, care revine si in final, al lui Adrian Copilu' Minune, poate schimba radical parerea spectatorului rafinat despre manele.
De fapt, nu credem ca am gresi daca am afirma ca filmul reuseste, nu stim daca fara sau cu intentie, sa reabiliteze cu totul etnia rromilor.
Ca si "Occident", "Furia" ne aduce in atentie nu doar o noua generatie in cinematografia romaneasca, care a demarat in forta, dar si o noua perspectiva asupra tinerimii noastre. Care traieste la limita subzistentei, insa nu-si pierde deloc optimismul, curajul si dragostea de viata. Care, fie ea punctata de datorii de mii de dolari, de criminali si de o cloaca morala, nu uita sa iubeasca, de fapt, sa traiasca...