Părerea criticului
Hollywood-ul ne sabotează adesea aşteptările cu producţiile sale făcute după reţetă şi care, înainte de a-şi amuza publicul, imploră să-i fie acceptate convenţiile şi previzibilul. Dar uneori un serial ca GLOW îşi face apariţia şi ne reconfirmă încrederea în originalitatea tot mai rară a cinema-ului american. Lansat în iunie, serialul a fost confirmat de primirea entuziastă a publicului, iar Netflix a anunţat acum câteva zile un al doilea sezon.
Acţiunea are loc la Hollywood în 1985, iar în centrul atenţiei se află Ruth Wilder (Alison Brie), o actriţă talentată a cărei popularitate printre directorii de casting este sabotată de francheţea ei legendară. Aflată la capătul puterilor financiare, Ruth se duce la o probă pentru o emisiune TV despre o competiţie de wrestling cu femei. Regizor este cinicul, sarcasticul Sam Sylvia (Marc Maron), care vede GLOW doar ca pe o concesie făcută carierei sale de regizor incomod şi subversiv. Împreună cu un grup de alte actriţe profesioniste sau amatoare, pentru care GLOW este într-o mai mică sau mai mare măsură tot un compromis, Ruth va descoperi ce înseamnă pasiunea totală pusă într-un proiect de gust îndoielnic, dar care se poate dovedi o experienţă mai binefăcătoare decât ar fi crezut iniţial.
GLOW (acronim de la Gorgeous Ladies of Wrestling) se poziţionează perfect în spaţiu şi timp pentru a discuta despre showbiz şi Hollywood, despre ambiţie şi sacrificiu, talent şi incredibil de complicata lume a compromisului. Dacă nu te atrage ideea de a vedea un serial a cărui acţiune are loc în anii '80, ar fi bine să-ţi reconsideri poziţia: GLOW este incredibil de relevant azi şi incredibil de relevant pentru Hollywood, această înaltă cetate a misoginismului. Serialul primeşte puncte şi pentru faptul că nu se cramponează în a transmite un mesaj feminist, ci analizează detaşat şi amuzant aspectele şi efectele dezechilibrului între cele două sexe la Hollywood.
Rareori vezi elemente mai variate utilizate mai eficient decât în GLOW. Serialul dezvoltă ataşant şi realist câteva relaţii captivante. Una dintre ele este cea dintre Ruth şi prietena ei cea mai bună, Debbie Eagan (Betty Gilpin), star de soap opera care s-a retras din activitate după ce a devenit mamă. Relaţia lor va fi pusă la încercare de faptul că Ruth are o aventură cu soţul lui Debbie, iar atragerea ei în GLOW va provoca un mediu extrem de volatil în culise.
GLOW ne poartă cu dezinvoltură în spatele proiectelor mai trăsnite ale Hollywood-ului, într-o lume populată de actriţe aspirante, regizori disperaţi după un nou hit, producători gata să dea lovitura sau măcar să-şi transforme un vis în realitate. Este o lume colorată, unde nebunia faimei şi goana după celebritate sunt la ele acasă. În acelaşi timp, GLOW arată micile rotiţe din spatele producţiei unui show, soluţiile disperate, ideile proaste care se transformă în idei bune dacă sunt privite dintr-o altă perspectivă, importanţa chimiei dintre actori şi, foarte important, comunicarea dintre aceştia şi public.
În România lumea wrestling-ului este infinit mai puţin populară decât în Statele Unite şi probabil că acest mix de actorie şi sport li se pare multora neinteresant sau poate chiar respingător. Şi-ar putea schimba părerea după ce văd GLOW, ale cărui protagoniste îşi construiesc treptat personajele din ring, acţionând resorturi fundamentale ale psihologiei publicului şi atrăgându-l pe acesta alături de una sau alta dintre oponente. GLOW este şi o lecţie despre manipularea naraţiunii şi despre crearea conflictului.
Suntem siguri că îţi va plăcea.
Acţiunea are loc la Hollywood în 1985, iar în centrul atenţiei se află Ruth Wilder (Alison Brie), o actriţă talentată a cărei popularitate printre directorii de casting este sabotată de francheţea ei legendară. Aflată la capătul puterilor financiare, Ruth se duce la o probă pentru o emisiune TV despre o competiţie de wrestling cu femei. Regizor este cinicul, sarcasticul Sam Sylvia (Marc Maron), care vede GLOW doar ca pe o concesie făcută carierei sale de regizor incomod şi subversiv. Împreună cu un grup de alte actriţe profesioniste sau amatoare, pentru care GLOW este într-o mai mică sau mai mare măsură tot un compromis, Ruth va descoperi ce înseamnă pasiunea totală pusă într-un proiect de gust îndoielnic, dar care se poate dovedi o experienţă mai binefăcătoare decât ar fi crezut iniţial.
GLOW (acronim de la Gorgeous Ladies of Wrestling) se poziţionează perfect în spaţiu şi timp pentru a discuta despre showbiz şi Hollywood, despre ambiţie şi sacrificiu, talent şi incredibil de complicata lume a compromisului. Dacă nu te atrage ideea de a vedea un serial a cărui acţiune are loc în anii '80, ar fi bine să-ţi reconsideri poziţia: GLOW este incredibil de relevant azi şi incredibil de relevant pentru Hollywood, această înaltă cetate a misoginismului. Serialul primeşte puncte şi pentru faptul că nu se cramponează în a transmite un mesaj feminist, ci analizează detaşat şi amuzant aspectele şi efectele dezechilibrului între cele două sexe la Hollywood.
Rareori vezi elemente mai variate utilizate mai eficient decât în GLOW. Serialul dezvoltă ataşant şi realist câteva relaţii captivante. Una dintre ele este cea dintre Ruth şi prietena ei cea mai bună, Debbie Eagan (Betty Gilpin), star de soap opera care s-a retras din activitate după ce a devenit mamă. Relaţia lor va fi pusă la încercare de faptul că Ruth are o aventură cu soţul lui Debbie, iar atragerea ei în GLOW va provoca un mediu extrem de volatil în culise.
GLOW ne poartă cu dezinvoltură în spatele proiectelor mai trăsnite ale Hollywood-ului, într-o lume populată de actriţe aspirante, regizori disperaţi după un nou hit, producători gata să dea lovitura sau măcar să-şi transforme un vis în realitate. Este o lume colorată, unde nebunia faimei şi goana după celebritate sunt la ele acasă. În acelaşi timp, GLOW arată micile rotiţe din spatele producţiei unui show, soluţiile disperate, ideile proaste care se transformă în idei bune dacă sunt privite dintr-o altă perspectivă, importanţa chimiei dintre actori şi, foarte important, comunicarea dintre aceştia şi public.
În România lumea wrestling-ului este infinit mai puţin populară decât în Statele Unite şi probabil că acest mix de actorie şi sport li se pare multora neinteresant sau poate chiar respingător. Şi-ar putea schimba părerea după ce văd GLOW, ale cărui protagoniste îşi construiesc treptat personajele din ring, acţionând resorturi fundamentale ale psihologiei publicului şi atrăgându-l pe acesta alături de una sau alta dintre oponente. GLOW este şi o lecţie despre manipularea naraţiunii şi despre crearea conflictului.
Suntem siguri că îţi va plăcea.