O incursiune portmodernă in istoria artei şi a umanităţii, Goltzius and The Pelican Company urmăreste povestea lui Hendrick Goltzius, tipograf şi gravor de printuri erotice, din Olanda sfârşitului de secol XVI. Ajuns la palatul Marchizului de Alsacia alături de compania sa de tipografi, actori şi scriitori – The Pelican, Goltzius îl convinge pe marchiz să plătească pentru o tiparniţă cu care să poată publica versiuni ilustrate din Vechiul Testament şi din scrierile lui Ovidiu.
În schimb, Goltzius şi compania sa tipografică se oferă să pună în scenă, pentru marchiz si curtea sa, şase poveşti biblice din Vechiul Testament legate de tabuurile sexuale. Astfel, pPoveştile erotice ale lui Adam şi Eva, Lot şi fiicele sale, David şi Bathsheba, Samson şi Dalila şi Ioan Botezătorul şi Salome se transformă în tablouri vivante de o creativitate debordantă.
Peter Greenaway despre Goltzius and The Pelican Company: „În termeni de idei mari, filmul discută non-apologetic trei teme – erotismul în timpurile noastre, antagonismul dintre creştinism şi sex şi invenţia unui nou mediu de comunicare. (…) Există cu siguranţă aici un discurs despre blasfemie, moralizarea religioasă, ipocrizia sexuală şi diferitele stadii ale tabuului sexual şi despre felul nesatisfăcător în care toate religiile tratează ruptura aparent iremediabilă dintre credinţe religioase şi sexualitate”.
În schimb, Goltzius şi compania sa tipografică se oferă să pună în scenă, pentru marchiz si curtea sa, şase poveşti biblice din Vechiul Testament legate de tabuurile sexuale. Astfel, pPoveştile erotice ale lui Adam şi Eva, Lot şi fiicele sale, David şi Bathsheba, Samson şi Dalila şi Ioan Botezătorul şi Salome se transformă în tablouri vivante de o creativitate debordantă.
Peter Greenaway despre Goltzius and The Pelican Company: „În termeni de idei mari, filmul discută non-apologetic trei teme – erotismul în timpurile noastre, antagonismul dintre creştinism şi sex şi invenţia unui nou mediu de comunicare. (…) Există cu siguranţă aici un discurs despre blasfemie, moralizarea religioasă, ipocrizia sexuală şi diferitele stadii ale tabuului sexual şi despre felul nesatisfăcător în care toate religiile tratează ruptura aparent iremediabilă dintre credinţe religioase şi sexualitate”.